Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem komt op mijn studentenkamer te staan. Ik ben van plan om er op te gaan gamen, maar ook veel schoolwerk. Daarnaast hobby ik in FL studio af en toe.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Alles bij elkaar mag het systeem rond de 1000 euro kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb (bijna) alles nieuw nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete pc, monitor en toetsenbord. De muis haal ik liever bij een lokale zaak, waar ik hem even in mijn hand kan houden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb over het algemeen het beste gevoel bij Intel + AMD, En ik denk dat dat ook wel gerechtvaardigd is met dit budget.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Stilte is niet van groot belang, maar zou wel fijn zijn. Ik slaap in de dezelfde ruimte en misschien wil ik de pc af en toe 's nachts laten draaien. Energieverbruik boeit me niet veel, ik betaal mijn energierekening niet zelf.
Ik heb al veel onderzoek gedaan. Dit is wat ik in gedachte had:
Ik ga niet overclokken, zie er niet heel veel nut in.
Ik heb nog een aantal specifieke vragen:
1. Als je een cpu hebt zonder igp, en je videokaart gaat kapot, kun je dan niks meer doen op je pc? Is het het waard op die paar tientjes bij de leggen daarvoor?
2. Het beeldscherm is erg mooi, maar is het voor normaal gebruik wel nuttig om een IPS scherm te kopen? Ik wil niet zeggen dat ik het verschil niet zie, maar ze kosten wel een stuk meer..
3. Zoals ik zei ben ik student, kan ik goedkoper aan een OEM versie van windows 8 komen? Ik heb veel gezocht maar vindt eigenlijk alleen upgrades..
Alle tips zijn welkom, over alle onderdelen.
Ik hoop eigenlijk nog onder de 1000 te komen, maar wil daar natuurlijk niet te veel voor inleveren.
En alvast bedankt
Het systeem komt op mijn studentenkamer te staan. Ik ben van plan om er op te gaan gamen, maar ook veel schoolwerk. Daarnaast hobby ik in FL studio af en toe.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Alles bij elkaar mag het systeem rond de 1000 euro kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb (bijna) alles nieuw nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete pc, monitor en toetsenbord. De muis haal ik liever bij een lokale zaak, waar ik hem even in mijn hand kan houden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb over het algemeen het beste gevoel bij Intel + AMD, En ik denk dat dat ook wel gerechtvaardigd is met dit budget.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Stilte is niet van groot belang, maar zou wel fijn zijn. Ik slaap in de dezelfde ruimte en misschien wil ik de pc af en toe 's nachts laten draaien. Energieverbruik boeit me niet veel, ik betaal mijn energierekening niet zelf.
Ik heb al veel onderzoek gedaan. Dit is wat ik in gedachte had:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 153,95 | € 153,95 |
| 1 | MSI B75MA-P45 | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | € 213,50 | € 213,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 65,85 | € 65,85 |
| 1 | Corsair Carbide 200R | € 52,80 | € 52,80 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2312HM Zilver, Zwart | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit | € 78,37 | € 78,37 |
| 1 | Microsoft Wired Keyboard 600 | € 12,40 | € 12,40 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,99 | € 16,99 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 54,50 | € 54,50 |
| 1 | Samsung 840 series SSD 120GB | € 88,- | € 88,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.018,21 | |
Ik ga niet overclokken, zie er niet heel veel nut in.
Ik heb nog een aantal specifieke vragen:
1. Als je een cpu hebt zonder igp, en je videokaart gaat kapot, kun je dan niks meer doen op je pc? Is het het waard op die paar tientjes bij de leggen daarvoor?
2. Het beeldscherm is erg mooi, maar is het voor normaal gebruik wel nuttig om een IPS scherm te kopen? Ik wil niet zeggen dat ik het verschil niet zie, maar ze kosten wel een stuk meer..
3. Zoals ik zei ben ik student, kan ik goedkoper aan een OEM versie van windows 8 komen? Ik heb veel gezocht maar vindt eigenlijk alleen upgrades..
Alle tips zijn welkom, over alle onderdelen.
Ik hoop eigenlijk nog onder de 1000 te komen, maar wil daar natuurlijk niet te veel voor inleveren.
En alvast bedankt