Toon posts:

Internet probleempje.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb een probleem met mijn internet. Ik heb sinds een paar weken een nieuwe computer, zelf in elkaar geknutseld, maar sinds ik die PC heb, heb ik een probleem met mijn internet.
Zodra ik iets wil downloaden via Steam of andere freeware, knalt pardoes mijn internet eruit. Bij gewoon surfen op het internet heb ik nergens last van, het is echt met downloaden. (Ik heb geprobeerd met Torrents, maar dat doet ie dus wel gewoon.) Ik gebruik de kabel die ik ook in mijn vorige PC had zitten en op die pc werkte wel gewoon alles normaal.

Ik moet dan mijn router resetten om internet weer te laten werken terwijl hij er vervolgens wederom weer uitvalt bij precies hetzelfde gedoe.

Ik gebruik de netwerk aansluiting van mijn moederbord. Het gaat om een ASROCK b75 pro3-M Moederbord. en het gaat om een Realtek PCIe GBE Family Controller (althans dat zegt de computer). De laatste stuurprogramma's staan er op.

Ik heb een Cisco Linksys e4200 router.

Anyway, mijn vraag is dus, ben ik iets vergeten in te stellen, of ligt het probleem ergens anders. Het is namelijk redelijk irritant.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en als jullie wat meer informatie nodig hebben hoor ik het wel.

Verwijderd

Hmm... apart verhaal eigenlijk nog nooit eerder meegemaakt.
Op andere computers werkt het wel gewoon goed?
Als dat niet zo is
Probeer eens de computer rechtstreeks op de modem aan te sluiten en kijk of het dan wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb dus de kabel van mijn vorige Pc, en op mijn vorige pc werkte wel gewoon alles goed. Ik zal eens kijken of het op het modem wel werkt.

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb met torrents wel gehad dat er teveel poorten werden gebruikt en de router ervan over zijn nek ging. Dit kun je volgens mij ergens instellen in je torrent client. Ik heb destijds de firmware van mijn router geüpdatet en toen was het probleem ook weg.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Verwijderd

Topicstarter
Nouja met Torrents heb ik nergens last van, het is meer met Steam.

Verwijderd

Ik vind het nog steeds een raar verhaal.. en heb je de pc al een keer op de modem aangesloten gehad?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zal ik binnenkort wel even doen, heb er nu vrij weinig tijd voor.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mijn kabel niet naar mijn modem trekken want dat haalt die niet :s.

Ik krijg btw wel als ik probleem oplossen doe, dat er staat: Standaard gateway is niet beschikbaar. Helpt dat nog iets?

Verwijderd

Aha.... dat zegt al veel....

Zet dan in je netwerk properties, een vast IP in. Bv,. 192.168.1.10 met gateway 192.168.1.254

Deze getallen moet je achterhalen als de PC werkt dan met een dosbox "ipconfig" intikken. Die gateway die daar staat is belangrijk.

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 22:59:
Aha.... dat zegt al veel....

Zet dan in je netwerk properties, een vast IP in. Bv,. 192.168.1.10 met gateway 192.168.1.254
Waarom gaat dat helpen?

[ Voor 21% gewijzigd door Alain op 31-12-2012 01:55 ]

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-12 22:46
Je zegt dat het internet uitvalt, is dit alleen jouw internet? Of voor iedereen die op de modem/router is aangesloten?
Vind het wel komisch dat iedereen van alles begint te roepen, terwijl het eigenlijk niet eens duidelijk is wat het probleem is.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Ik heb wel hier een draadje gevonden van iemand met een soortgelijk probleem. Hierin werd als oplossing genoemd dat hij de travo / stroomdraad heeft vervangen van zijn modem / router en toen was het probleem opgelost.
Probeer bij jou eens een andere UTP kabel, of andere travo voor je modem / router.

P.s.
Nog nooit van dit probleem gehoord, dus ik tast ook een beetje in het donker :9

Verwijderd

Topicstarter
Nou, zodra ik dus bezig ben met downloaden en als internet er dus uit valt, dan ligt heel internet er hier uit, dus ook wifi etc.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Om wat voor een modem gaat het?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog iets voor jullie, als ik probleem oplossen doe krijg ik ook dit te zien:

LAN-verbinding heeft geen geldige ip-configuratie.

Verwijderd

Heb je die melding altijd, of alleen nadat Internet 'eruitklapt'?

Hoe krijgt die PC zijn IPadres, vast of via DHCP?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb dus alleen dat probleemoplossing gedaan toen internet er uit viel en heb die melding samen met dat de standaard gateway niet beschikbaar is.

Als ik ipconfig doe in cmd staat er bij Ethernet adapter voor lan-verbindingen: DHCP ingeschakeld: Ja.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:16

lier

MikroTik nerd

Welk OS?
Post eens een ipconfig /all van een werkende en een niet werkende situatie.
Had de vorige pc (ook) Gigabit lan?
Heb je je pc al gecontroleerd op virussen/spyware/adware/enz?
Laatste versie van de drivers?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Windows 7 64 bit, maar had hetzelfde probleem met 32 bit. Terwijl mijn vorige computer nergens last van had ( dat was ook windows 7 32 bit.)

Geen idee of die Gigabit lan had? Kan ik dat checken?

Laatste drives zitten er op en heb inderdaad gecheckt op virussen etc maar niks gevonden.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2012 12:38 ]

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Post eens een ipconfig /all van een werkende en een niet werkende situatie. Zoals al eerder om gevraagd is.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
en informatie om welke modem/router het gaat is ook wel handig om te weten

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 02-12 16:31
En je hebt een internetprobleem zeg je.
Dan is het wel handig te vermelden wat voor modem je hebt.

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 21:02
Welke firewall / antivirus heb je draaien? Heb je het probleem ook nog als je die tijdelijk uitzet?

Verwijderd

Topicstarter
Werkend:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/33p574j.png

Niet werkend:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/w03t60.png

Let ook maar niet op de dingen die ik weg heb gehaald, dat was niet eens zo bijzonder boeiend geloof ik.

Modem is een Genexis, Router staat in de begin post = een Linksys e4200

Firewall is gewoon windows Firewall ( neem ik aan) Antivirus zit er niet eens op lol. Maar ik zal AVG er op zetten, ik heb namelijk eergister nieuwe windows erop gezet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2012 12:54 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het probleem is dat je router uitvalt. Die crasht, of hangt, en dan kan je doen wat je wil op je client device (je PC in dit geval), maar hij is dan gewoon plat.

Ik dacht dat de E4200 ook DD-WRT kon draaien, probeer dat eens, dan kunnen we in elk geval brakke Linksys firmware uitsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had trouwens even op een andere laptop gekeken. Ik heb daar steam gedownload en even een spel gedownload, maar daar deed ie het prima op en viel niet uit, dus ik denk niet dat het aan de router o.i.d ligt.

Ik ben btw weg nu, als jullie meer informatie nodig hebben dan geef ik dat zodra ik terug ben.

In ieder geval bedankt voor het helpen!
Pagina: 1