Audio via wifi

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vroeg mij af of er ook een apparaat bestaat waarmee je vanaf je pc/laptop via wifi geluid kunt streamen naar bijv. je stereo. Ik stel mij dan voor dat je op je pc een geluidskaartdriver installeert welke ervoor zorgt dat het geluid via wifi naar een ontvanger wordt gestuurd. Deze ontvanger sluit je met reguliere audiokabels (digitaal of analoog) aan op je versterker. Voordeel hiervan is dat je geen draden hoeft te trekken naar de versterker en dat je op je laptop geen lelijke kabel/usb-dongle aan de zijkant hoeft aan te sluiten als je geluid via de versterker wilt luisteren.

Via Google vind ik alleen alternatieven waarbij je een usb-dongle in je pc moet doen of Airplay van Apple wat alleen werkt met iOS-apparaten.

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-11 13:16

Marientjuh

Fullstack developer

Apple's airplay is een afgeleide van DLNA. Ik denk dat je op deze term heel veel informatie kan vinden :)

Wikipedia: Digital Living Network Alliance
http://gathering.tweakers...data%5Bq%5D=dlna#hitstart

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

• Palomar
  • Niet online
DLNA ken ik wel, maar ik doel eigenlijk op een soort geluidskaart, waarmee je alle geluid kunt streamen (dus van games, het windows nieuwe mail bliepje tot muziek van spotify). Bij DLNA worden slechts bestandsformaten ondersteund.

• Palomar
  • Niet online
Heb nog even zitten googlen en er bestaat wel een virtual sound card die kan streamen naar dlna: http://www.sdstechnologie..._networked_media_device_3

Mogelijk dat dit wel in de richting komt wat ik zoek.

• MJdaBOMB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 22:40
Is een Logitech Squeezebox niet iets voor jou? Zit een ingebouwde display in dus je kunt hem direct op je receiver aansluiten. Daarnaast via Wifi en aardige geluidskwaliteit.

(of bedoel je AL je geluid?)

[ Voor 8% gewijzigd door MJdaBOMB op 29-12-2012 15:53 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:13

DjVe

Hatsaflats!

Je zoekt dit:

http://audioengineusa.com/Store/Audioengine-W3#.UOK7CG-dGKc

USB transmitter met een ontvanger die je kan aansluiten op een versterker :)

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-12 17:12
Handig spul. Geeft die het signaal digitaal door of enkel analoog?

Voor zover ik kan zien werkt die als DAC. Dt is het mooie van de Apple airport expres, dat die het signaal bitperfect doorgeeft naar je externe DAC.

[ Voor 53% gewijzigd door Boefmans op 01-01-2013 18:31 ]

mixing a drink and music

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:13

DjVe

Hatsaflats!

Airplay met dit vergelijken, is als appels en peren. Het is beide fruit, maar compleet anders....

• pezevenK-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-12 17:17

pezevenK-

#dont.hate

Ik heb een receiver met airplay functie. En gebruik sinds kort 'Airfoil" waarmee ik alle audio van mijn PC via het airplay protocol naar mijn receiver verstuur. Werkt erg goed.
Maar natuurlijk alleen interessant mits je receiver Airplay ondersteund, of je een AppleTV heb.

Ook zou dit nog via Bluetooth kunnen. Logitech (en meerdere fabrikanten) verkopen Bluetooth receivers die je op je receiver kan aansluiten dmv oa tulpjes.

via Wifi heb ik nog niet veel gevonden.

• Palomar
  • Niet online
DjVe schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 11:32:
Je zoekt dit:

http://audioengineusa.com/Store/Audioengine-W3#.UOK7CG-dGKc

USB transmitter met een ontvanger die je kan aansluiten op een versterker :)
nou, niet helemaal ;) Bij jouw product moet je nog steeds iets inpluggen in de laptop. Esthetisch en praktisch gezien is het mooier om in een laptop niks in te pluggen (alleen oplader).
pezevenK- schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 19:45:
Ook zou dit nog via Bluetooth kunnen. Logitech (en meerdere fabrikanten) verkopen Bluetooth receivers die je op je receiver kan aansluiten dmv oa tulpjes.

via Wifi heb ik nog niet veel gevonden.
Bluetooth zou idd ook een oplossing kunnen zijn. Dat hebben veel laptops. Bijv. dit ding: http://www.logitech.com/e.../wireless-speaker-adapter vond ik net.

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-12 17:12
DjVe schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 19:38:
Airplay met dit vergelijken, is als appels en peren. Het is beide fruit, maar compleet anders....
Functioneel niet toch? Behalve dan dat airport expres enkel met iTunes werkt..

Klein kastje, pikt audio signaal op via wifi, stuurt dat naar audioapparatuur. Digitaal of analoog, net wat je wilt. Als er zoiets bestaat (en dan geen sonos oid) dat alle audio oppikt en digitaal houdt, koop ik het direct :-)

mixing a drink and music

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:34

servies

Veni Vidi Servici

MJdaBOMB schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:53:
Is een Logitech Squeezebox niet iets voor jou? Zit een ingebouwde display in dus je kunt hem direct op je receiver aansluiten. Daarnaast via Wifi en aardige geluidskwaliteit.
Ware het niet dat de Squeezebox niet meer verkocht wordt, alleen nog een kreupel broertje dat ze de UE radio noemen... :F
(of bedoel je AL je geluid?)
Ook dan had het gekund met de WAV plugin voor Squeezecenter...
Maar ja...

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:24
pezevenK- schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 19:45:
Ik heb een receiver met airplay functie. En gebruik sinds kort 'Airfoil" waarmee ik alle audio van mijn PC via het airplay protocol naar mijn receiver verstuur. Werkt erg goed.
Maar natuurlijk alleen interessant mits je receiver Airplay ondersteund, of je een AppleTV heb.
Als het je echt alleen om audio gaat is een airport express is ook nog een goede optie (die heeft in tegenstelling tot de AppleTV, wel een analoge uitgang). Vanuit Windows werkt het standaard alleen vanuit iTunes, maar als je (zoals pezevenK als zegt) Airfoil gebruikt wordt alles doorgestuurd.

Bluetooth zou ik niet gebruiken: comprimeert je geluid nogal.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-12 23:19
Je zou ook een internet radio station kunnen gebruiken hiervoor:

Aldi internet radio adapter vanaf 29-6-2013, is dat wat?
Pagina: 1