Hey Tweakers,
Voor velen zal dit een hele makkelijke vraag zijn, maar wonderbaarlijk genoeg heb ik dit nooit geweten.
Ik heb altijd gewoon alle geheugenbankjes gebruikt, en er dus nooit over na hoeven te denken.
Even ter duidelijkheid, ik gebruik het volgende moederbord en geheugen;
ASrock Z77 Extreme 4
Corsair Vengeance 1600 mhz, 2 reepjes van 4GB.
Nu heeft mijn moederbord 4 geheugen slots,
DDR3 A1 en A2, en DDR3 B1 en B2.
Op dit moment heb ik 4GB in A1, en 4GB in B1, volgends CPU-Z is dit in dual channel.
Zelf heb ik eigenlijk ook geen idee wat dual channel inhoud, gegoogled en kwam hier op uit.
Kan iemand hier een duidelijke uitleg over geven?
Voor velen zal dit een hele makkelijke vraag zijn, maar wonderbaarlijk genoeg heb ik dit nooit geweten.
Ik heb altijd gewoon alle geheugenbankjes gebruikt, en er dus nooit over na hoeven te denken.
Even ter duidelijkheid, ik gebruik het volgende moederbord en geheugen;
ASrock Z77 Extreme 4
Corsair Vengeance 1600 mhz, 2 reepjes van 4GB.
Nu heeft mijn moederbord 4 geheugen slots,
DDR3 A1 en A2, en DDR3 B1 en B2.
Op dit moment heb ik 4GB in A1, en 4GB in B1, volgends CPU-Z is dit in dual channel.
Zelf heb ik eigenlijk ook geen idee wat dual channel inhoud, gegoogled en kwam hier op uit.
Echter lijkt het me dan juist dat dual channel zou inhouden dat de reepjes in A1, en A2 zouden zitten.DualChannel is niets meer dan twee geheugencontrollers op één northbridge. Daardoor zou je theoretisch 50% meer performance uit je pc kunnen sleuren, omdat je twee bewerkingen (weliswaar niet op dezelfde DIMM) tergelijkertijd kan uitvoeren.
Kan iemand hier een duidelijke uitleg over geven?