Toon posts:

pc maakt een irritant piepend/zoemend geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
M'n pc maakt een piepend/zoemend geluid, en wanneer ik m'n speakers aanzet hoor ik dat geluid daar ook door.
Wanneer ik met de muis beweeg of ergens op klik lijkt dat piepend geluid daar op te reageren.

Waar ligt dit aan, want het is behoorlijk irritant bij een rustig/stil moment bij een dvd film of mp3 want dan hoor je het heel erg. :(

Verwijderd

geef eens meer info pleaze, OS systeem en dergelijke?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-05 09:20

Arno

PF5A

--> Hardware Algemeen <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
okay

Pentium III 800
256 MB intern Geheugen
Cardexpert Geforce2 MX Twinview
40GB 7200rpm Maxtor HDD
Liteon 12x10x40x CDRW
Creative DVD dxr2 (kaart en speler)
3com netwerkkaart (@home)
Realtek based netwerkkaart (netwerk)
Logitech cordless keyboard
Logitech cordless mouse
Belinea 17" Monitor
Creative 128 Soundblast

Dit alles draait op Win2k met SP2 en alle updates.

Verwijderd

Ik had ook zo'n probleem alleen was het niet echt piepend maar meer een harde ruis, zeg maar in ieder geval bij mij liep de koeling van mijn geforce aan. Heb toen een andere gekregen (met koelblok) ;)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:42

MRic3

Of praat ik weer poep?

FFF gewoon een gooi wat bij mij ooit werkte.... (wat ik zelf heel raar vond)

Gebruik een geaard stopcontact en contact doos (dat deed ik al) en nog vreemder... draai de stekker een keer om :? :? :? :?
edit:
smileys :? :?:?:

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
zal het 's proberen, 'k zal wel ff ergens de aarde weg moeten halen, ff stukje v/d verwarmingsbuis-lak afschuren en daar ff een koperdraadje aan knopen.

En smileys werken alleen als ze vrij staan dus met spaties.
Zo niet:?:);) en zo wel :? :) ;)

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
check je dvd speler.....als er bij mij een cd in mijn creative 12/40 dvd zit dan piept het systeem ook....echt gaar :r

Verwijderd

Als je je speakers aanzet, hoor je het daardoor. En als je ze uit hebt staan, waar komt het dan vandaan (uit je interne speakertje, neem ik aan) ?
Welk moederbord heb je ?
Probeer je geluidskaart eens in een ander slot te zetten. Helpt het als je je geluidskaart er even helemaal uit laat.
Probeer eens om met je volumecontrole (of hoe heet dat speaker-icoontje naast je klok in de taakbalk) om één voor één de kanalen te dempen. Wellicht is een bepaald kanaal de boosdoener.
Meer schiet me zo 123 niet te binnen.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:42

MRic3

Of praat ik weer poep?

Laat ff weten of het bij jou wel lukt....

en van die smileys... dat had ik zelf ook al uit gevonden :):):) shit ;) ;) ;)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
van m'n interne speaker komt het niet, en ik heb echt een half uur met open kast zitten wachten tot ie weer begon te piepen/zoemen ('t is een vreemd, maar irritant geluid) en ik kon dus echt niet vaststellen waar het geluid vandaan kwam.

Ik heb trouwens een Aopen Pentium II/III moederbord en ook een Aopen kast (met dus ook een aopen voeding)

Kan het ook v/d HDD komen by the weg??

Verwijderd

Ja het kan ook van de HDD komen natuurlijk, en komt et niet van een ventilatortje af?

Verwijderd

Topicstarter
nee het komt niet van een fan af, maar het rare is ook dat je het ook hoort wanneer de speakers uit staan, maar wanneer je de speakers inschakelt dan hoor je het daar ook door, en het storings-signaal/geluid reageert op muis bewegingen.
En daar komt nog 's bij dat het geluid soms ineens opduikt en dan ook ineens weer weg is.

ik vindt het vreemd, maar 'k zal morgen eerst 's ff een aarde voor die stekkerdoos proberen te fixen..

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem.... post je oplossing ajb als je die gevonden hebt.

Verwijderd

Dit probleem kan komen door bijvoorbeeld zogenaamde "lekspanning". Geloof het of niet maar de stekker omdraaien kan dan echt helpen! dat was bij mij ook zo (tenminste ik draaide de stekker van de stekkerdoos om als je dat nog volgt :) .)

Verwijderd

van m'n interne speaker komt het niet, en ik heb echt een half uur met open kast zitten wachten tot ie weer begon te piepen/zoemen ('t is een vreemd, maar irritant geluid) en ik kon dus echt niet vaststellen waar het geluid vandaan kwam
Lijkt wel alsof je een variabele koeling hebt die harder werkt bij hogere temperaturen en korte sluiting maakt. Wanneer dat niet het geval is kun je kijken of het aan je kaarten ligt door ze goed aan te drukken.
Pagina: 1