Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lichte 13" laptop

Pagina: 1
Acties:

• samba80
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-11 07:17
Hoi,

Ik ben voor mijn vriendin op zoek naar een lichte kleine laptop:

- licht: minder dan 1,5 kg. Ze reist veel en wil werken in de trein
- max 13"
- min 820 euro, max 950 euro (de minimale grens staat vast ivm investeringsaftrek die gehaald moet worden)

Waarvoor te gebruiken: voornamelijk office taken, internet. Gaming zal niet aan de orde zijn.

Na wat rond gekeken te hebben, kwam ik op deze uit:

Acer Aspire S3-391-73514G52add - Ultrabook
http://azerty.nl/1-5060-5...e-s3-391-73514g52add.html

Echter lees ik hier niet echt veel positieve ervaringen over acer (niet specifiek deze laptop). Kunnen jullie aangeven of dit een goede keus is, of dat er wellicht betere alternatieven zijn.

Alvast bedankt,

• Vinand
  • Laatst online: 14-12-2023
Korte samenvatting waarom je deze niet zou moeten nemen:
- Korte accuduur (3 tot 3,5 uren)
- Baggere bouwkwaliteit en scharnieren
- Bagger scherm
- Bagger resolutie
- Acer is niet bepaald een betrouwbaar merk...
- Hybride SSD ipv volledige

Als ik jouw zijn er de volgende 3 keuzes:
- Asus Zenbook Prime...
Welliswaar met een i5 in je budget, maar dan heb je een laptop die op schermkwaliteit en accuduur absoluut niet teleurstellend is. Tevens worden de Zenbook uitgeleverd met een volledige SSD waar ze alle plezier aan zult beleven. De resolutie is de grootste plus, die is namelijk full hd, en dat werkt gewoon veel productiever.

- Vaio Z21L9E...
Het model bij correct is nog een stuk krachtiger in hardware (raid 0 ssd + marginaal snellere cpu) en is voor de handigheid ook uitgerust met 3G internet voor mobiel internet wanneer r geen WIFI in de trein/auto/bus/"waar ze ook wilt werken" is. Het is een functie die bij mijn laptop behoorlijk goed bevallen is. Deze heeft ook het laagste gewicht (1,15kg) en lange accuduur (rond de 7 uren). Hij is wel boven de prijs van 950, namelijk 999... resolutie is wel iets lager maar alsnog behoorlijk acceptabel (1600 x 900).

- Dell XPS12
Met kortingsbonnen kon je deze dacht ik rond de 920 euro krijgen. Het voordeel van deze is dat de XPS12 een uitzonderlijke goede bouwkwaliteit heeft. Ook is deze uitgerust met touchscreen en heeft de XPS12 een hybride oplossing zodat je ook in tablet modus kunt werken. Hij weegt wel een stuk zwaarder (1,5kg) en heeft nogal koelinsproblemen voor als je zware taken gaat uitvoeren. Deze laptop is ook geliefd vanwege de full hd resolutie.

[ Voor 4% gewijzigd door Vinand op 29-12-2012 13:26 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vinand schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 13:25:
- Vaio Z21L9E...
Het model bij correct is nog een stuk krachtiger in hardware (raid 0 ssd + marginaal snellere cpu) en is voor de handigheid ook uitgerust met 3G internet voor mobiel internet wanneer r geen WIFI in de trein/auto/bus/"waar ze ook wilt werken" is. Het is een functie die bij mijn laptop behoorlijk goed bevallen is. Deze heeft ook het laagste gewicht (1,15kg) en lange accuduur (rond de 7 uren). Hij is wel boven de prijs van 950, namelijk 999... resolutie is wel iets lager maar alsnog behoorlijk acceptabel (1600 x 900).
Deze kan je toch upgraden naar full HD resolutie?

Verwijderd

Dat klopt. Alleen ga je dan een paar honderd euro over de gewenste maximumprijs heen.
Vinand schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 13:25:

- Dell XPS12
Met kortingsbonnen kon je deze dacht ik rond de 920 euro krijgen. Het voordeel van deze is dat de XPS12 een uitzonderlijke goede bouwkwaliteit heeft. Ook is deze uitgerust met touchscreen en heeft de XPS12 een hybride oplossing zodat je ook in tablet modus kunt werken. Hij weegt wel een stuk zwaarder (1,5kg) en heeft nogal koelinsproblemen voor als je zware taken gaat uitvoeren. Deze laptop is ook geliefd vanwege de full hd resolutie.
Momenteel €998, wat niet bepaald een spectaculaire prijs is.

De beste ultrabook die je volgens mij kan krijgen tussen de €820 en de €950 is volgens mij de XPS 13 voor -op moment van spreken- € 898. Die heeft hetzelfde bedroevende scherm als de acer en dezelfde koeling issues als de XPS 12, maar scoort beter op de punten bouwkwaliteit en accuduur. De beste ultrabook is een relatieve term in deze.

• Vinand
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:00:
Dat klopt. Alleen ga je dan een paar honderd euro over de gewenste maximumprijs heen.

[...]

Momenteel €998, wat niet bepaald een spectaculaire prijs is.

De beste ultrabook die je volgens mij kan krijgen tussen de €820 en de €950 is volgens mij de XPS 13 voor -op moment van spreken- € 898. Die heeft hetzelfde bedroevende scherm als de acer en dezelfde koeling issues als de XPS 12, maar scoort beter op de punten bouwkwaliteit en accuduur. De beste ultrabook is een relatieve term in deze.
Hier ben ik het dus niet mee eens... Een 768p resolutie is gewoon niet acceptabele in deze prijsklasse... Zeer zeker niet gezien de eisen dat je een betere resolutie toch echt gaat merken. Oude Asus Zenbook met 900p is nog een beter advies dan deze xps 13.

En als het scherm echt niks uitmaakt dan ga je voor de Vaio T, die is op vele fronten toch een stuk beter dan de XPS12.. Waaronder de koeling die wel dik in orde is en de expandability (2hdd) beter is + touchscreen. Alsnog is de Vaio T niet te adviseren vanwege de 768p resolutie...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Vinand schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:08:
[...]

Hier ben ik het dus niet mee eens... Een 768p resolutie is gewoon niet acceptabele in deze prijsklasse... Zeer zeker niet gezien de eisen dat je een betere resolutie toch echt gaat merken. Oude Asus Zenbook met 900p is nog een beter advies dan deze xps 13.
Zeker mee eens, maar de oude zenbook is ook niet te krijgen in deze prijsklasse.
Waaronder de koeling die wel dik in orde is
Notebookcheck meld dat er geen throtteling is. Maar de i5-3317U draait op 2.1Ghz, waar dat 2.5Ghz zou moeten zijn.

• Vinand
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:29:
[...]
Zeker mee eens, maar de oude zenbook is ook niet te krijgen in deze prijsklasse.

[...]

Notebookcheck meld dat er geen throtteling is. Maar de i5-3317U draait op 2.1Ghz, waar dat 2.5Ghz zou moeten zijn.
dan is dat onprofessioneel, waarschijnlijk stond de battery saving mode aan?

maar goed die xps13 is gewoon geen goede deal voor dat geld, zeker als je nagaat dat de vaio z "maar" honderd euro meer is(!!!) en daarbij toch heel wat voordelen bij krijgt voor maar die 100 euro.

XPS13 is en blijft gewoon erg duur voor zijn huidige prijs.

• samba80
  • Laatst online: 29-11 07:17
Hoi,

Allereerste bedankt voor de snelle antwoorden. Erg handig. Die acer laat ik denk ik maar schieten.

Wanneer jullie het hebben over de Asus zenbook prime, bedoelen jullie dan dit model:
Asus Zenbook UX31E-RY009V (Zilver) ?

alvast bedankt,

Sander

• Vinand
samba80 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 19:36:
Hoi,

Allereerste bedankt voor de snelle antwoorden. Erg handig. Die acer laat ik denk ik maar schieten.

Wanneer jullie het hebben over de Asus zenbook prime, bedoelen jullie dan dit model:
Asus Zenbook UX31E-RY009V (Zilver) ?

alvast bedankt,

Sander
Dat is Zenbook, niet de Zenbook Prime (opvolger van de zenbook).
Deze is net zo duur als de Sony Vaio, alleen met een flink minder scherm, een flinke hap slomer en een gigantisch crappy keyboard...

De Zenbook Prime was een stuk duurder dan ik dacht, je kan echt veel beter naar de Vaio kijken:
pricewatch: Sony Vaio VPCZ21L9E (Zwart)

Pagina: 1