Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninteresting
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-04 16:33
Hello my fellow tweakers!

Ik ben op zoek naar een sub 450 euro laptop waarmee ik echt mobiel kan zijn. Ik wel me een laptop aanschaffen waarmee ik niet moet sprinten van stopcontact tot stopcontact. Wel ga ik hem ook veel in en rond het huis, in het stopcontact gestoken gebruiken en dus moet de batterij ook verwijderbaar zijn. Ook zou ik waarschijnlijk vrij snel een externe batterij kopen, ik dacht aan de energizer 8000 mAh batterij.

Ik ben van plan om er vooral simpele dingen mee te doen: Internet, wat schoolwerk(word/excel and the likes), mn geripte bluerays(liefst in hoge kwaliteit) kijken,... Lightweight gamen is geen must maar een paar oudere titels, en daarmee denk ik aan gta san andreas of nfs most wanted of browser based dingen, zou wel een leuke plus zijn.

Qua grootte heb ik reeds beslist dat 10.1 inch te klein is maar 15.6 te groot... Dus 11,6 tot 14 lijkt mij ideaal. Ook moet hij redelijk licht zijn.
Ik heb reeds wat research gedaan en heb al vastgesteld dat de prijzen in België nogal wat hoger zijn (zou anders bij azerty.nl kopen maar ben op zoek naar belgisch toetsenbord en ironisch genoeg hebben ze enkel qwerty natuurlijk).

Ik heb me gebaseerd op de belgische hardware.info voor prijzen(had het anders met de pricewatch gedaan maar weet niet of er een belgische versie is). Ik wou geen intel atom vanwege de processor prestaties en slechte grafische prestaties door de samengevoegde GMA chips.

Ook heb ik slechte ervaringen met HP laptops(overplooibare laptops en veel grafische chips die falen). Ik wil een laptop die een beetje robuust is.

Ik ben al uitgekomen op de Acer Aspire One 725-C7Xkk. Deze vind ik zeer interessant vanwege zijn 9 watt cpu, 500GB harde schijf en gewicht. Ook zou de c70 cpu genoeg moeten zijn voor HD video. Volgens de website komt hij met een 4 cel 2500 mAh batterij en zou die 5,7 uur mee moeten gaan. Dankzij de brazos chip zou hij dan ook een beetje kunnen worden geundervolt(+clockt) wanneer ik hem nog langer wil doen mee gaan. Wel heb ik schrik dat de processor een beetje te traag zou kunnen zijn. De harde schijf kan worden vervangen door een (7mm) ssd en dat zou ik dan ook vrij snel doen om hem wat sneller en lichter te maken.

Ook kwam ik de ASUS X202E-CT001H tegen, deze ziet er gewoon geweldig uit vanbuiten en heeft samen met windows 8 een touch screen, iets wat me sterk aanspreekt. De nadelen is het 2GB geheugen die blijkbaar niet te upgraden is en de 320 GB hdd. Ook ben ik niet zeker dat de batterij verwijderbaar is en dat het maar een 2 cel (weliswaar 4800 mAh, snap niet dat dat kan) batterij is en ik heb op een review gezien dat ie maar een uurtje of 3 meegaat. Wel is de processor veel sneller(maar wel 18W) en zal de intel hd graphics genoeg zijn voor wat ik zoek denk ik.

Hebben jullie nog suggesties/ ideetjes/... ?

Bedankt om te helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Waarom geef je €450 uit aan een netbook om er vervolgens een accupack van €80 bij te kopen? Kan je dan niet beter iets in het prijssegment van €550 nemen?

Verder: TDP is niet hetzelfde als verbruik. TDP is een indicatie van het maximumverbruik, voor de accuduur is alleen het verbruik in idle van belang. Snel voorbeeld: de nieuwste ivy bridge desktop quadcore met een TDP van 77w verbruikt 1.56w als je er niets mee doet.
imadman schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:19:

Ook kwam ik de ASUS X202E-CT001H tegen, deze ziet er gewoon geweldig uit vanbuiten en heeft samen met windows 8 een touch screen, iets wat me sterk aanspreekt. De nadelen is het 2GB geheugen die blijkbaar niet te upgraden is en de 320 GB hdd. Ook ben ik niet zeker dat de batterij verwijderbaar is en dat het maar een 2 cel (weliswaar 4800 mAh, snap niet dat dat kan) batterij is en ik heb op een review gezien dat ie maar een uurtje of 3 meegaat. Wel is de processor veel sneller(maar wel 18W) en zal de intel hd graphics genoeg zijn voor wat ik zoek denk ik.
2 cel 4800wh = 2 * 3.6v * 4800mAh = 34.5Wh. Volgens de reviews doet hij het inderdaad een uur of 2-3, wat niet bepaald spectaculair is: mijn e6520 doet het 8-9 uur. Verder heeft-ie ook 2GB RAM, en dat is echt veel te weinig, zeker als je dat niet kan upgraden.

De lenovo x121e en HP dm1z waren altijd populaire netbooks met 6 (HP) tot 7 (lenovo) uur accuduur. In nederland is alleen de HP nog te krijgen, maar misschien is de beschikbaarheid in belgie beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninteresting
Ik ben nogal beperkt qua budget en dus zou de accupack maar iets zijn voor tegen de zomer op vakantie bijvoorbeeld of tegen ik naar de unief ga. En ik weet dat TDP niet hetzelfde is maar kan het geen indicatie zijn? Hoe vergelijk je dan wel het stroomverbruik van CPU's?

Die asus is dus geen optie dan neem ik aan? Vind je de acer wel nog goed?
De lenovo die je voorstelde is dus ook in belgie niet meer verkrijgbaar en zijn opvolger is veel duurder.

Alvast bedankt voor het helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

imadman schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 13:13:
Hoe vergelijk je dan wel het stroomverbruik van CPU's?
Dat doe je niet. Je pakt een review van de laptop erbij en kijkt hoe goed de accuduur is. Vroeger had je een hele reeks HP's met 2 uur accuduur, en een hele reeks ASUS laptops met 4 uur accuduur. Die hadden allemaal exact dezelfde CPU en grafische kaart. De moeite die de fabrikant erin heeft gestoken het apparaat zuiniger te maken is veel belangrijker dan de CPU.
Die asus is dus geen optie dan neem ik aan? Vind je de acer wel nog goed?
Ik ken hem niet, maar volgens notebookcheck is de accuduur ongeveer 4 en een half uur. Houd er wel rekening mee dat een C-70 een vrij trage singlecore processor is. Misschien zijn er ook varianten met een E-350 te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 29-12-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninteresting
Ok, had dit reeds ergens gelezen en kan er wel inkomen. Wel is volgens cpu world de c70 en dualcore, maar inderdaad vrij traag. Ik neem aan dat hij wel zal volstaan voor de dingen die ik melde, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oeps, de C70 is een dualcore.

Voor standaard dingen volstaat het wel, maar het is alsnog niet erg snel. Vergelijkbaar met een atom. Maar dat heb je in dit prijssegment nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 19:18

Sick Nick

Drop the top!

Voor 450 euro kan je prima een E-350/E-450 of zelfs E2-1800 vinden in een 11" model met redelijke accuduur, ik zou dan ook zeker niet naar een c70 kijken.

http://www.laptopshop.be/...on-dm1-4300sb-azerty.html

http://www.laptopshop.be/...io-sve1112m1e-azerty.html (iets grotere HDD, iets lichter)

Beide zullen wel de 5 uur halen, met de helderheid wat lager en wifi uit wel langer (voor simpel schoolwerk voldoende natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninteresting
Sick Nick schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:23:
Voor 450 euro kan je prima een E-350/E-450 of zelfs E2-1800 vinden in een 11" model met redelijke accuduur, ik zou dan ook zeker niet naar een c70 kijken.

http://www.laptopshop.be/...on-dm1-4300sb-azerty.html

http://www.laptopshop.be/...io-sve1112m1e-azerty.html (iets grotere HDD, iets lichter)

Beide zullen wel de 5 uur halen, met de helderheid wat lager en wifi uit wel langer (voor simpel schoolwerk voldoende natuurlijk).
HP zal ik principieel nooit kopen. Die sony vaio ziet er ok uit maar is wel wat duurder.
Pagina: 1