PC in elkaar gezet, next step; drivers. Help?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frikandel1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-05-2022
Hi allen,

Met de hulp in het DAA forum heb ik zojuist mijn nieuwe systeem binnen. Super relaxt echter nu begint het geneuzel; drivers. De CD's / DVD's die erbij zijn geleverd werken om uiteenlopende redenen voor geen meter.

Ik heb de volgende setup:

1 Intel Core i5 3450 Boxed
1 MSI H77MA-G43
1 XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation
1 Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
1 Fractal Design Define Mini
1 Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
1 LG GH24NS90 Zwart
1 XFX Pro 550W
1 Samsung 830 series 128GB

Ik heb windows geinstalleerd op de SSD. Draait verder prima. Mijns inziens heb ik nu drivers nodig voor:

- Mobo
- Grafische kaart

Die voor de grafische kaart heb ik eerst gedownload en geinstalleerd, dat is niet de juiste volgorde zoals ik (ondertussen) weet maar ik vraag mij af of het kwaad kan.

Nu wil ik die voor de mobo gaan downloaden maar als ik via de MSI site bijvoorbeeld de VGA driver download krijg ik als ik de .exe wil gaan draaien de melding dat mijn computer niet de juiste specificaties heeft (heeft ie echter wel). Daarna met MSI live geprobeerd maar die blijft steeds hangen, irritant en frustrerend.

Wat nu te doen? Any and all help wordt extreem gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:23
Zal ik je dan maar even aan de hand meenemen en je alles voorkauwen?
Alle drivers voor je mobo
En ga eens je UEFI BIOS in en check op liveupdate of er een bios update voor je is.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:23

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die video driver van de MSI site is alleen als je een moederbord hebt van MSI met onboard video. Aangezien je een aparte videokaart hebt, is de onboard uitgeschakeld of niet aanwezig (heb even niet de specs bekeken van je plank). Dus krijg je de melding dat je niet voldoet aan de eisen: het apparaat is niet gevonden.

Waar je naar moet kijken is wat je in Apparaatbeheer ziet. Heb je apparaten met een vraagteken of uitroepteken? Dan moet je daar de driver van installeren. Meestal begin je met de chipset driver en andere moederbord gerelateerde onderdelen zoals SMBus.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frikandel1
Dank beiden. Ik zie een uitroepteken bij SM-buscontroller en USB-controller, ik zal eens zoeken naar de updates hiervoor. @beefhazard die drivers had ik ook gevonden maar ik liep dus stuk op die VGA driver (die dus niet nodig bleek te zijn). Voor wat betreft de BIOS. Ik zie op Liveupdate wel dat er een nieuwere beschikbaar is. Verstandig om up te daten of is dit niet noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
Van de MSI website de volgende drivers;

Realtek High Definition Audio Driver
Realtek PCI-E Ethernet Drivers
Intel Chipset Driver
Intel USB3.0 Driver

Videokaart drivers gewoon via de AMD website downloaden.

Bios updaten is altijd wel verstandig, je kunt bij beschrijving hier zien wat er verandert word bij de updates;
http://nl.msi.com/product/mb/H77MA-G43.html#/?div=BIOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frikandel1
thnx all, ik ben er uit. Alle drivers zijn weer up to date!
Pagina: 1