• vortex1606
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03-2025
Goedendag,

Een paar maanden geleden heb ik bij een wat langer verblijf in het buitenland (Italië) mijn TV gekocht. Voor ik hem kocht heb ik nog even met UPC in Nederland gebeld om te vragen over de CI+ module overweg kon met de TV, omdat de TV gewoon met mij mee terug zou gaan. Volgens de medewerker moest de UE46ES8000 goed overweg kunnen met de UPC CI+ kaart.

Dus niet. Ik blijk het SXXH model gekocht te hebben. Samsung schijnt dus verschillende EU versies van de TV te hebben. Ik krijg ook continu error 17. UPC zegt nu dus ook dat de CI+ module alleen overweg kan met het SXXN model en wil graag de kaart ruilen voor hun kastje, maar die heb ik liever niet.

Ik heb ruSamsungTVCommunicator geïnstalleerd, verbonden met de TV via het LAN en deze werkt mooi. Deze tool werd op verschillende fora aangeraden om de local set te kunnen wijzigen. Echter de "local set" unlocked niet in het service menu na gebruik van de factory en 3speed commando's. De commando's worden volgens de tool wel verzonden aan de TV.

Het blijkt dat het SXXH model ook in Nederland verkocht wordt door verschillende webshops. Ik vroeg mij dus of er mensen zijn die hun CI+ module aan het werk hebben gekregen i.c.m. met de ES8000SXXH modellen? Zo ja, hoe?

Bij voorbaat dank allen.

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:43
vortex1606 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 11:13:
Goedendag,

Een paar maanden geleden heb ik bij een wat langer verblijf in het buitenland (Italië) mijn TV gekocht. Voor ik hem kocht heb ik nog even met UPC in Nederland gebeld om te vragen over de CI+ module overweg kon met de TV, omdat de TV gewoon met mij mee terug zou gaan. Volgens de medewerker moest de UE46ES8000 goed overweg kunnen met de UPC CI+ kaart.

Dus niet. Ik blijk het SXXH model gekocht te hebben. Samsung schijnt dus verschillende EU versies van de TV te hebben. Ik krijg ook continu error 17. UPC zegt nu dus ook dat de CI+ module alleen overweg kan met het SXXN model en wil graag de kaart ruilen voor hun kastje, maar die heb ik liever niet.

Ik heb ruSamsungTVCommunicator geïnstalleerd, verbonden met de TV via het LAN en deze werkt mooi. Deze tool werd op verschillende fora aangeraden om de local set te kunnen wijzigen. Echter de "local set" unlocked niet in het service menu na gebruik van de factory en 3speed commando's. De commando's worden volgens de tool wel verzonden aan de TV.

Het blijkt dat het SXXH model ook in Nederland verkocht wordt door verschillende webshops. Ik vroeg mij dus of er mensen zijn die hun CI+ module aan het werk hebben gekregen i.c.m. met de ES8000SXXH modellen? Zo ja, hoe?

Bij voorbaat dank allen.
Dit heb je gedaan: ?

De volgende stappen moeten uitgevoerd worden om dit voor elkaar te krijgen., let op: de TV moet geschikt zijn en moet beschikken over een netwerk aansluiting (draadloos zou ook moeten werken).

1. Download de Tool Samsung TV Communicator (van: http://translate.google.n...msung.rainerullrich.de%2F)
2. Zet je tv aan, en start de Tool, de tool zoekt naar je tv (dit duurt best lang), en zal vervolgens een interface laten zien.
3. Klik op een remote control knop in de Interface, dit zal er voor zorgen dat je een bericht op je TV te zien krijgt waar je het programma toegang kan geven, nu kan je met het programma (remote control) je tv aansturen.
4. Zet je TV uit, en start je tv op met de volgende knoppen (hiermee kom je in het service menu):
Info -> Menu -> Mute -> Power (in deze volgorde, en na elkaar).
5. Wacht 30 tot 60 seconden en start de Samsung TV Communicator op op je pc, druk daarna de knoppen:
Factory en 3SPEED, dit zorgt ervoor dat je in het Control menu de Local Set kan aanpassen van b.v. EU_GERMANY, naar EU_BENELUX.

Kies vervolgens voor factory reset in het service menu.

Bij het opstarten van je TV kan je nu netjes voor Nederland kiezen en zal Ziggo tevoorschijn komen als aanbieder.

• vortex1606
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03-2025
Ik heb deze stappen inderdaad uitgevoerd zoals je ze omschreven hebt. De factory en 3speed commando's unlocken de local set niet in het service menu. Wanneer ik de TV gewoon aan heb, kan ik alles wel netjes bedienen met de tool.

• dogan2010
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-06-2025
hallo ik heb een grote probleem

na knoeien met de Service menu
kan ik nu de optie kanaal in de menu
of resetten niet meer kiezen

Verwijderd

in het service menu gaan dan tweemaal op het knopje drukken tussen de pijlen je tv start opnieuw op en je moet alles opnieuw instellen.