JBL e80 op Onkyo ht-s3405 ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281623

Topicstarter
Ik ben van plan jbl e80 zuilen te kopen in combinatie met een onkyo ht-s3405 set.
De bedoeling is om fronts die standaard worden geleverd bij de onkyo set te vervangen door de jbl e80 zuilen.

Nou weet ik niet of dit veilig is.
JBL geeft aan dat de e80 100watt rms hebben op 8 ohm.
Volgens Onkyo kunnen speakers op de receiver van de set 85 watt leveren op 8 ohm.

Aangezien de jbl e80 100 watt zijn op 8ohm, en de receiver van de onkyo set 85 watt kan leveren op 8 ohm, vraag ik mij af of de receiver niet geforceerd zal worden om die 100 watt te leveren die de jbl e80 vraagt.

Is er iemand die mij hiermee kan helpen?

Ter informatie heb ik de links toegevoegd voor specificaties van de jbl e80 zuilen en de onkyo set.

http://www.jbl.nl/tl_file...0,%20E90%20%20(Dutch).pdf

http://www.nl.onkyo.com/d...HT-S3405_datasheet_EN.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je hebt feitelijk alleen het voordeel dat je je speakers niet kunt opblazen/beschadigen omdat je versterker het vermogen niet kan leveren. Je speakers vragen overigens niets, je versterker geeft alleen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:28

FeaR

In GoT we trust

Nadeel is wel dat je speakers kunnen gaan clippen omdat je receiver het vermogen niet kan leveren, en dat is ook funest voor je speakers...

Maar goed, op vermogen en dergelijke moet je allemaal niet zo letten. Met normaal gebruik heb je maar een paar Watt nodig en dat is geen probleem voor de receiver. Pas als je echt voluit gaat spelen dan ga je tegen bovenstaande problemen oplopen. En grote kans dat je oren het eerder voor gezien houden dan je speakers en de receiver. Overigens zie ik die Onkyo ook niet echt 85 Watt leveren.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

FeaR schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 10:56:
Nadeel is wel dat je speakers kunnen gaan clippen omdat je receiver het vermogen niet kan leveren, en dat is ook funest voor je speakers...
En ook dat is in de praktijk een niet bestaand nadeel. Met een versterker van minimaal 20 watt per kanaal en een set speakers met een normale gevoeligheid (87db/watt +) werkt het simpelweg altijd en hoef je je nooit druk te maken om opblazen. ongeacht of de versterker meer vermogen kan leveren dan de speaker belastbaar is, of andersom. Maakt allemaal geen zak uit. Het werkt prima en zal bij normaal gebruik altijd heel blijven.

Tenzij je het bij feesten waar 30-40 man komen gaat inzetten om disco niveaus te halen. Maar dan moet je je met huiskamerspullen eigenlijk bijna altijd druk maken. Daar is het niet voor bedoeld. Ook niet een 200Watt versterker en 'zware zuilen'.

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 29-12-2012 11:13 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:28

FeaR

In GoT we trust

JvS schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 11:12:
[...]
Het werkt prima en zal bij normaal gebruik altijd heel blijven.
Dat zeg ik toch ook in de tweede alinea?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

FeaR schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 11:15:
[...]

Dat zeg ik toch ook in de tweede alinea?
noem dat dan ook niet. Dat verhaal gaat er alleen meer door leven. Moet (!) ik op reageren :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-05 15:29
De jbl e80's zijn wel vrij makkelijk aan te sturen speakers.
Heb ze zelf ook gehad en stonden toen aangesloten op een onkyo 607

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een late reactie, maar de speakers gaan inderdaad prima samen met de ht-s3405 set.
Ik heb geen last van clipping of iets anders.

Dankjewel allemaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na een aantal maanden plezier te hebben gehad in mijn speakers heb ik toch besloten om de subwoofer te vervangen door een klipsch rw-10d. Het probleem is dat ik nu niet helemaal weet hoe ik deze op de receiver (Onkyo ht-r390).

Ik begrijp dat deze receiver geen preout heeft dus dan moet de subwoofer via high level uitgangen aangesloten worden op de receiver.

Het enige wat ik niet snap is hoe.
In de handleiding van de subwoofer staat dat de high level in left en right aangesloten moeten worden op de subwoofer. Dit zijn 4 aansluitingen in totaal, terwijl de receiver maar twee aansluitingen heeft voor een subwoofer namelijk plus en min.

Na meer informatie informatie hierover te hebben gezocht kwam ik tegen dat twee kabels in de plus en twee kabels in de min aansluitingen van de receiver aangesloten moeten worden.

Twee kabels gaan in de + plug van de receiver. Deze twee kabels gaan naar de + plugs van de subwoofer (links en rechts).

Twee kabels gaan in de - plug van de receiver. Deze twee kabels gaan naar de - plugs van de subwoofer (links en rechts).

Echter ik weet niet of dit wel de bedoeling is. Vóórdat ik iets ontplof zou ik graag jullie mening hierover willen weten.

Dit is de achterkant van de subwoofer klipsch rw-10d
Afbeeldingslocatie: http://images.static-bluray.com/products/14/79_2_large.jpg

En dit is de achterkant van de receiver onkyo ht-r390
Afbeeldingslocatie: http://www.audio-net.com.ar/Onkyo%20HT-S3405%20Atras.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:09
Dat klopt wel ja. Je hebt alleen geen 2 lange kabels nodig. Je kunt ook 1 lange kabel naar de sub leggen en daar de plussen en minnen van de high input met een kort kabeltje verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
croxz bedankt voor je antwoord. Voor de duidelijkheid, het blijft dus 2 outputs naar de 4 inputs van de subwoofer?

Ik snap niet helemaal waarom de subwoofer 2x left en right heeft namelijk.
Pagina: 1