Hd6990 bf3 problemen gta4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ztefanwinter
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-02-2023
Ok, ik heb een hd6990 gekocht omdat, ik een goede videokaart wou, en dat is hij ook, ik heb als mobo een z77a-g43 die kan losse crossfirex niet aan omdat hij er dan een in x4 zet, vandaar een 6990. Nu doen spellen als black ops 2 en gta eflc het super goed.
Alleen gta 4 en bf3 hebben erge problemen. Gta4 laggt heel erg, terwijl eflc het op ultra heel goed doet. Bf3 doet helemaal raar, als ik +- 10 min speel crasht me pc, hij freezed en reageerd nergens meer op, dus dan mort hij uitgezet worde. Met de knop. Dit stoort mij zeer zeer erg omdat ik bf3 gekocht heb voor 50€ en ook nog is premium gekregen voor kerst ook 50€. 100€ gewoon voor niks. Ik eb al gezocht op internet en dan kom ik dingen tegen als installeer windows opnieuw, en dan lees ik later hielp niks. Ik denk dat het aan de drivers ligt, ik maak nu gebruik van 12.10 catalyst en heb later cap 2 gedownload. Hielp ook niks.

Ik zou graag willen dat iemand met een oplossing komt. Want bf3 is mijn favo game en ik ga niet terugnaar mijn hd5450.

Alle handige info over de hd6990 is welkom.
Ook hoor ik graag meningen van mede 6990 eigenaren
Groeten van stefan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408459

download gpu-z eens en kijk wat voor temparaturen je krijgt , mischien wordt je gpu wel te heet , heb je al oudere drivers geprobeerd ?
wat voor voeding heb je in je pc zitten ?

gr jason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ztefanwinter
ok ik heb gpu z al, hij word niet te heet, heb al geprobeerd met fan snelheid op 100%. ik heb verschillende drivers geprobeerd met niks als resultaat, al zijn er talloze combinaties met cap en andere zooi. de voeding die ik heb is een corsair tx850w lijkt me genoeg :P
btw bedankt voor je reactie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 19:31

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ik zou eens je geheugen gaan testen, één voor één, ik zet me geld op brak geheugen..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:48
En wat voor CPU heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:23
Je zegt dat EFLC het wel goed doet maar GTA IV dus niet. Dat is wel echt vreemd. Probeer je settings van EFLC eens 1:1 te kopiëren naar GTA IV?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:19
zet inderdaad even eerst je volledige build op dit forum, het volledig crashen van een PC hoeft namelijk zeker niet alleen aan de GPU te liggen. al is het wel vreemd dat dit alleen met BF3 gebeurd.

Ik zou als ik jou was inderdaad je geheugen controleren en daarna misschien een tijdje furmark laten draaien. Crasht deze dan ook ligt het niet alleen aan BF3 maar word het dan waarschijnlijk te warm..

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat voor videokaart zat er in de PC vóórdat je de 6990 inbouwde? Als dat een nVidia is, is de kans groot dat de drivers elkaar zitten te bijten. Verwijder dan dus de nVidia drivers en test dan nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:19
CptChaos schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 23:08:
Wat voor videokaart zat er in de PC vóórdat je de 6990 inbouwde? Als dat een nVidia is, is de kans groot dat de drivers elkaar zitten te bijten. Verwijder dan dus de nVidia drivers en test dan nog eens.
hij geeft aan niet terug te willen naar zijn HD 5450, dus ik ga er vanuit dat dit zijn vorige was ;)

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

osseh schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 23:09:
hij geeft aan niet terug te willen naar zijn HD 5450, dus ik ga er vanuit dat dit zijn vorige was ;)
Och, ik heb daar even overheen gelezen inderdaad. Dan zou ik, als ik de TS was eens controleren of ik de aller nieuwste drivers gebruik van alle apparatuur in de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Probeer eens deze driver:

meuk: AMD Catalyst 12.8

Daar stond bij:
for the Windows 8 Operating System, Battlefield 3: game no longer crashes when AMD Crossfire functionality is enabled.

Weet even niet of je Crossfire automatisch aanstaat voor je video, bij mijn GTX690 staat in de driver van nvidia wel Multie GPU automatisch aan.

[ Voor 21% gewijzigd door TFZ61 op 02-01-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:46

charrel

Cortisol4life..

De allerlaatste drivers zijn de 12.11 bèta's, die zorgen voor een hoop verbeteringen dus nog even de moeite waard om die te proberen. Wel even met bv. atiman alle oude resten even goed verwijderen.
Dan even de 12.11 bèta's erop, en dan even de "profiles" weer even van de amd pagina halen voor je 6990.

Er zijn ook mensen die geen problemen meer ervaren met crashes als ze de gpu wat terugklokken, dit kan je uiteraard ook nog even proberen. Dan weet je iig dat het gewoon een warmte probleem is.

[ Voor 45% gewijzigd door charrel op 02-01-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:58
Iedereen begint hier over drivers maar niemand vraagt naar de rest van zijn systeem specificaties?

Van een 5450 naar een 6990 is nogal een verschil in verbruik op zijn voeding. Ook vormt zijn GPU niet meer een bottlenek waardoor zijn CPU misschien meer belast word, misschien dat dat voor hogere temperaturen zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 15:57
wat zijn je specs?
Wat zijn de temps van de GPU en CPU?
Heb je al een driver downgrade gedaan?
Welke geluidskaart heb je? (soms willen realtek soundcards een crash in BF veroorzaken)
Terrz schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:06:
Iedereen begint hier over drivers maar niemand vraagt naar de rest van zijn systeem specificaties?

Van een 5450 naar een 6990 is nogal een verschil in verbruik op zijn voeding. Ook vormt zijn GPU niet meer een bottlenek waardoor zijn CPU misschien meer belast word, misschien dat dat voor hogere temperaturen zorgt.
Ik heb zelf ook een 6990 + 2600K en weet uit ervaringen dat de 6990 in BF3 nog steeds de bottleneck is en de cpu weinig hoeft te doen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ztefanwinter
heel erg bedankt voor de reply's mijn systeem is:
-i5 3570k
-nh-d14 noctua
-hd6990 sapphire
-samsung 840 series ssd 120gb
-mobo = z77a-g43 van msi
-24gb ram waaronder 16 van crucial 2x8gb en 8gb van corsair vengeance 2x4gb, in dual channel
-windows 8 64 bit
-psu is corsair tx850w

dit systeem is spik splinter nieuw en heeft me aardig wat duiten gekost. en echt sonde dat bf3 het niet wil doen. ik heb geprobeerd nieuwe drivers te installeren maar dan krijg ik niet de volledige maar alleen hydrygrid zooi.

en ja ik weet het ik heb een kut mobo voor eventuele future quad crossfire.

tevens doet mijn pc ook bij andere dingen raar, onder andere hij zet zichzelf in standby, of hij freezed en dan sluit hij auto af, of hij freezed en dat is het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ztefanwinter
owja btw ik heb nog nooit nvidia gehad, ik blijf bij ati. heb wel 1weekje die hd 5450 in me systeem gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

haal dat corsair er eens uit, 16gb is ruim voldoende, blijf bij me standpunt check your ram..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 15:00
Ztefanwinter schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 23:13:
heel erg bedankt voor de reply's mijn systeem is:
-i5 3570k
-nh-d14 noctua
-hd6990 sapphire
-samsung 840 series ssd 120gb
-mobo = z77a-g43 van msi
-24gb ram waaronder 16 van crucial 2x8gb en 8gb van corsair vengeance 2x4gb, in dual channel
-windows 8 64 bit
-psu is corsair tx850w

dit systeem is spik splinter nieuw en heeft me aardig wat duiten gekost. en echt sonde dat bf3 het niet wil doen. ik heb geprobeerd nieuwe drivers te installeren maar dan krijg ik niet de volledige maar alleen hydrygrid zooi.

en ja ik weet het ik heb een kut mobo voor eventuele future quad crossfire.

tevens doet mijn pc ook bij andere dingen raar, onder andere hij zet zichzelf in standby, of hij freezed en dan sluit hij auto af, of hij freezed en dat is het
Je hebt twee verschillende merken RAM in je pc zitten? Kan is groot dat er ook verschillende timings aan te pas komen. Sowieso is het gebruik van twee types ram uiterst af te raden. Probeer eens de Crucials dan wel vengeance eruit te halen en de andere gewoon netjes in dual channel te plaatsen.

Zitten ze uberhaupt wel goed geplaatst?

Edit1: Zoals de reageerder boven mij zegt, probeer de vengeance ram er eens uit te halen en dan te kijken hoe het loopt.

[ Voor 4% gewijzigd door WolfsRain op 05-01-2013 23:26 ]

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ztefanwinter
ok ik heb nu van alles geprobeerd, hij wou catalyst niet meer goed installeren, met assembly.cly impletation error. herstel punt gedaan, en heb nu 12.8 draaien. heb bf3 tijdje kunnen spelen maar 1 crash gehad, kon ik wel meeleven. alleen ... 12.8 zet maar 1 gpu aan, de ander staat onder uitgeschakelde adapter. kon hem nergens inschakelen. tevens als ik r muisknop op het ccc icon doe zit hij 6x hd 6900 series.

corsair ram deruit had ook geen enkele gevolg.

dus mijn vraag hoe krijg ik mijn 2e gpu aan het werk? want de pc denkt nu met games dat ik een hd6970 heb ofzo qwa performance.

edit:
ik heb nu een update gedaan naar 12.10, maar hij installeerde alleen hydravision deel. hoe krijg ik nu de driver, want ik wil geeen hydravision. elke keer als ik die gore bende van amd installeer krijg ik alleen hydravision en externe beeldschermen zooi als ik die driver opstart. wat ik gewoon wil is dat ik bf3 zonder crashes en freezes kan spelen. en de fout ligt bij de driver dat weet ik zeker want 12.8 maakte echt een verschil maar ik kan nu niet eens meer 12.8 installe want dan krijg ik weer alleen hydravision. ik heb driversweepeer ccleaner en programma beheer gebruikt om alle reste ervan te verwijdere en toch krijg ik hydravision en niet de driver

[ Voor 36% gewijzigd door Ztefanwinter op 12-01-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Als je via software&programmas gaat op je configuratie heb je toch het ATI installatie beheer programma, daar zou je alles moeten kunnen verwijderen.

Daarna reset je met F8 drukken om in veilige modus nog even driver sweeper te draaien en dan na rebooten gewoon de 11.10beta erop met de CAP2 file..

Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ztefanwinter schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 15:21:
ok ik heb nu van alles geprobeerd, hij wou catalyst niet meer goed installeren, met assembly.cly impletation error. herstel punt gedaan, en heb nu 12.8 draaien. heb bf3 tijdje kunnen spelen maar 1 crash gehad, kon ik wel meeleven. alleen ... 12.8 zet maar 1 gpu aan, de ander staat onder uitgeschakelde adapter. kon hem nergens inschakelen. tevens als ik r muisknop op het ccc icon doe zit hij 6x hd 6900 series.
Als je geheugen niet stabiel loopt dan heb je vaak crashes bij het instaleren van o.a. de drivers van AMD. Die zijn gevoelig voor een onstabiel systeem. Dus kijkt of je geheugen goed loopt met memtestx86+. Is dit niet het geval dan kan je proberen het voltage van je geheugen iets te verhogen (dit helpt in een boel gevallen).

Dat een pc opstart met het geheugen erin wil niet zeggen dat het stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ztefanwinter
ok het werkt nu heel erg bedankt allemaal. heb nu 2 dagen lang bf3 kunnen spelen zonder enige crash of lagg, fps waren hoog (constant boven de 70 min). dus ik denk dat me 6990 goed draait niet waar?
het lag inderdaad aan me werkgeheugen. vengeance eruit en hij wou goed installeren. alleen schakelde hij de 2e gpu uit, dus heb beeldschermadapters verwijdert en opnieuw laten zoeken en nu werkt het perfect. allen is hij nogal luidruchtig en word hij heet. zou ik dit op kunnen lossen door 2 kleine vga koelers erop te zetten? bijv 2 prolimatech mk-13's met fans erop? want hij blaast nu de erg warme lucht in me kast. nu moet ik ook nog een setje crucial 16gb (x2) kopen om de verwijderde corsair aan te vullen.
waarom 32gb ram? ik gebruik ramdisk voor een server af en toe.

btw ik heb update van 12.8 naar 12.10 gedaan en die werkt ook perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Tip: let bij het kopen van je 2e setje latjes goed op de timings. Dus heb je nu een CAS Latency 9 latje, doe er eenzelfde setje naast. Scheelt weer problemen (en tweaken) straks.

Dual GPU wordt altijd warmer dan 1, maar wat is heet, geef eens temps.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
En dan staat de HD6990 ook nog eens bekend als een aardige heethoofd.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Totdat je er een Arctic DUO HD6990 op knalt, onhoorbaar, idle temps van 34gr en loadtemps 75-80gr max. Heb er ook een GTX680 in gehad, die lijkt in de benchmarks tot hetzelfde in staat maar dan IRL op 2560x1600 moet ie vaak zelfs de HD5970 voor zich laten. Heerlijke kaartjes die X2's.

Daarom ook vet dat die 7990 er nu is maar 2250 oud hollandsche florijnen voor een vga kaartje dat gaat zelfs mij wat te ver, terwij l ik altijd wel een smoesje wist te verzinnen

Pagina: 1