Speakers aanwezig - welke bluray speler?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystiqu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Hey,

Zoals de titel vermeld heb ik hier een 5.1 set staan, die op het moment aan een dvd speler hangt. Ik zou deze echter graag aansluiten op een blu ray speler. Die moet er nog komen, maar het is me absoluut niet duidelijk waar ik kan zien of ik deze speakers erop aan kan sluiten.

Het zijn 5 boxen aangesloten met rood/zwarte kabel, plus een sub dmv een tulp. Boven de speaker aansluitingen staat '8 {omega}'. En de set staat voor 1000w te boek.

Budget is tot 150? Mits dat haalbaar is.

Alvast dank. :)

[ Voor 0% gewijzigd door mystiqu op 29-12-2012 01:16 . Reden: Taalvoutje. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:15

FeaR

In GoT we trust

Die 8 is de 8 Ohm, de weerstand. Op zich een normale waarde waar het grootste deel van de versterkers wel raad mee weet. Die 1000 Watt zou ik niet al te serieus nemen, ik denk dat je blij mag zijn als er 5% geleverd wordt van die waarde. Als je 1000 echte Watts wilt dan zit je in een heel andere prijsklasse.

Wat je zoekt is een Blu-rayspeler met ingebouwde versterker. Helaas zijn die relatief zeldzaam om los te kopen, veelal zitten ze bij kant en klare setjes waar ook al speakers bij zitten. Ik ken één model van Yamaha (Yamaha BRX-610) wat aan je eisen voldoet, maar die is een stuk duurder dan 150 euro. Denk dat je met 150 euro sowieso niet ver komt, dat ben je al kwijt voor een beetje Blu-rayspeler.

Edit:
Harman Kardon BDS 570 doet overigens ook wat je wilt, wel > 5 keer het budget. Denon heeft een complete receiver met Blu-rayspeler, maar die zit op 1999 euro :P

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 29-12-2012 02:10 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystiqu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik zie drie opties:
- oude dvdspeler doorlussen op nieuwe bluray speler
- nieuwe set kopen
- versterker los kopen + blu ray los kopen en die op elkaar doorlussen..

Allereerst, wat kost het minste? Ben maar een arm ahum kuch studentje. Ik gok dat dat uitkomt op gegarandeerd €300? Want ben die dvdspeler liever kwijt als rijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-07 23:58
pricewatch: Philips Immersive Sound 5.1 HTS3541

Even 75 euro sparen en je hebt de hele shebang in één.