• klunk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik heb een blu-rayspeler (Lite iHOS 104-06) in mijn desktop geplaatst met de bedoeling films te bekijken. Watertandend startte ik dezelfde disc die op een thuisbioscoopsysteem geweldig beeld geeft, maar bij op mijn pc blijkt het beeld korrelig en de kleuren flets. Heeft iemand een idee of dit beter kan?

Ik gebruik:
Vista
PowerDVD v10
nvidia gtx 560 ti
Intel quad core 2,66

Alvast dankbaar,
Klunk

Verwijderd

Nieuwste updates voor je videokaart en PowerDVD geïnstalleerd? En zijn er nog instellingen veranderd aan de videodriver? Probeer is een andere speler dacht dat Windows Mediaplayer en VLC er ook mee overweg konden?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Misschien ook even het merk/type beeldscherm vermelden?

Testing, one, two ...

• klunk
Bedankt voor jullie reaktie.
Videokaartdriver is up-to-date en VLC en mijn Windows media player doen niet aan Blu-Ray.
Mijn beeldscherm is een Ilyama prolite E2472HD.

Het beeld dat de blu-rayspeler komt gecomprimeerd over, alsof het om een slechte rip gaat.

Verwijderd

Ook met HDMI aangesloten neem ik aan?

• klunk
met dvi aangesloten... :/

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
VLC doet wél aan BR schijven: http://vlc-bluray.whoknowsmy.name/

• klunk
ik ga het meteen proberen sypie

• klunk
VLC 2.5 geinstalleerd maar krijg de files 'keys database' en 'AACS dynamic library' niet werkend ondanks dat ik de instructies goed gevolgd meen te hebben.

Nu deze melding van VLC:

Blu-Ray fout:
Ontbrekend AACS-configuratiebestand!
Uw invoer kon niet geopend worden:
VLC kon de MRL 'bluray:///E:/' niet openen. Controleer het logboek voor details.
Blu-Ray fout:
Ontbrekend AACS-configuratiebestand!
Uw invoer kon niet geopend worden:
VLC kon de MRL 'bluray:///E:/' niet openen. Controleer het logboek voor details.

;(

[ Voor 82% gewijzigd door klunk op 29-12-2012 12:37 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb een iiyama E2273HDS voor mijn neus staan en het enige wat mij werkelijk opvalt bij het afspelen op dit scherm zijn de fletse kleuren en het gebrek aan zwart, het is meer donkergrijs. Van pixeling of ruis is niet echt sprake maar dit ligt mogelijk aan de gebruikte BluRay (Sting Live in Berlin (2010)). Op mijn TV ziet er het allemaal stukken beter uit v.w.b. contrast- en kleur dynamiek en daar knalt het van het scherm en dat lijkt mij ook wel logisch. De iiyama die ik heb staat niet bekend om zijn geweldige video-weergave en dat zal voor de scherm-uitvoering die jij hebt niet veel anders zijn verwacht ik. Ik gebruik VLC Media Player 2.0.5 Twoflower voor deze test.

Testing, one, two ...

• klunk
warempel: simpeler kan het niet. Het gaat inderdaad gewoon om het scherm waarop je kijkt. Het klopt dat mijn Illyamascherm (waarop ik foto's bewerk) er een wanvertoning maakt. op tv en beamer ziet het er beter uit. Daar was ik niet snel op gekomen, maar er zal wel een logica achter zitten..

Hardware-lover bedankt
Pagina: 1