Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AYCE
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-05-2022
Ik hoop jullie interesse te wekken met één van mijn eigen gameprojecten waar ik hard aan bezig ben. Dit wilde ik doen in de vorm van een zelfgemaakte gametrailers http://youtu.be/YqE5qEVUDqY

Dit spel is heel erg geïnspireerd door spellen als Tetris Attack en Bust a Move. Er zit dan ook een dynamisch combo systeem in waar je tijdens het wegspelen van ballen grote invloed op hebt.

De moeilijkheidsgraad wordt bepaald door het tempo, aantal ballen tegelijk, aantal kleuren en de snelheid van de ballen bepaalt.

Er is planning voor een storymode, versusmode en marathonmode. De echte kracht licht in mijn ogen in ieder geval in het combosysteem, waar we echt alles aan willen doen om het belonend aan te laten voelen.

We zijn in ieder geval nog in een vroege fase en alles kan nog aangepast worden waaronder het tempo en hoe het battlesysteem precies in elkaar gaat zitten. Maar voel je vrij om dingen op of aan te merken wat het spel nog boeiender kan maken.

Met wat geluk kan ik volgende week een ander gameconcept tonen op een veel bekender concept gebaseerd. Dit zijn dan 2 van 35+ spel ideeën die ik wil uitwerken op deze wijze knip.

Ik ben benieuwd wat jullie zover vinden van het concept.

[ Voor 3% gewijzigd door Spike_wolf op 29-12-2012 09:14 ]

www.heinyreimes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
"who will be able to handle this epic balls?" Daar moest ik toch even lachen :)

Even serieus, ziet er gelikt uit hoor. Ik zou het zeker wel eens willen proberen.

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AYCE
Thnx... Ja ik dacht dat ik echt wel de sugestieve hoek in moest gaan zonder vunzig te worden... Want alhoewel puzzlegames meestal door vrouwen gespeeld worden, zal deze een sterk competitieve kant krijgen die mannen aanspreekt...

www.heinyreimes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:27
Ziet er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AYCE
Goed om te horen van andere mensen die zich ook met games bezighouden...

Ben er "relatief" jong in... Maar game als sinds '79, ben al 14 jaar professioneel in de grafische industrie bezig(animatie, illustratie,design) en schrijf ook verhalen en houd me met andere dingen bezig die ook met concept te maken hebben... Dus op een bepaalt moment komen dingen samen waar je enkel op hoeft te wacht ;)

www.heinyreimes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
The innuendo is strong with this one :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:50

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Het ziet er inderdaad best aardig uit, het zou tof zijn als je ook wat meer kon vertellen of in vorm van screenshots zou laten zien over de graphics kant van het geheel, welke software heb je gebruikt, waarom en waarom zien dingen eruit zoals ze er uit zien? Wat achter de schermen is altijd leuk :)
Maar ik zou zeggen, ga zeker zo door, dit kan best iets leuks worden.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AYCE
Nico schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 00:56:
The innuendo is strong with this one :)
Dit kan ik op meerdere manieren interpreteren(al is het maar door mijn ADD ;)) Zou je me specifiek kunnen vertellen voor ik een totaal ongerelateerd antwoord geef ;).
Spike_wolf schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 09:15:
Het ziet er inderdaad best aardig uit, het zou tof zijn als je ook wat meer kon vertellen of in vorm van screenshots zou laten zien over de graphics kant van het geheel, welke software heb je gebruikt, waarom en waarom zien dingen eruit zoals ze er uit zien? Wat achter de schermen is altijd leuk :)
Maar ik zou zeggen, ga zeker zo door, dit kan best iets leuks worden.
Bij deze dan ;):

- De actieve spel onderdelen zijn allemaal gemaakt in Flash
- De Achtergronden zijn allemaal in Photoshop gemaakt met sterrenborstels, en mos/roest rond te selecteren en te bollen om planeten te krijgen.
- De gametrailer is gemaakt in After effects en feitelijk is alles wat je ziet een animatie. Achter de schermen is de programmeur nu bezig een prototype te maken in Flash, maar Unity wordt het uiteindelijke doel om in te maken.

www.heinyreimes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:50

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

AYCE schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 09:28:
Achter de schermen is de programmeur nu bezig een prototype te maken in Flash, maar Unity wordt het uiteindelijke doel om in te maken.
Is het dan niet makkelijker om het gelijk in Unity in elkaar te zetten en daarvandaan te exporteren als Flash game? Scheelt je een hoop werk :)

[ Voor 39% gewijzigd door Spike_wolf op 29-12-2012 09:32 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AYCE
Spike_wolf schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 09:32:
[...]

Is het dan niet makkelijker om het gelijk in Unity in elkaar te zetten en daarvandaan te exporteren als Flash game? Scheelt je een hoop werk :)
Absoluut, maar de programmeur is een veteraan in Flash en relatief nieuw in Unity... Ik ben al blij een serieuze gedreven programmeur te hebben gevonden voor dit project en wil dan niet teveel pushen.

[ Voor 3% gewijzigd door AYCE op 29-12-2012 09:38 ]

www.heinyreimes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AYCE
Onverwacht gevraagd door gamer.nl om het spel te laten previewen en de gametrailer te showen op de frontpage 8)7 ...

_/-\o_ *doing happy dance* _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door AYCE op 02-01-2013 21:07 ]

www.heinyreimes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 20:27
Het lijkt mij een erg grappige arcade game. Ideaal voor in de Xbox marketplace :)
Succes :D

Als je ooit beta testers nodig hebt, maak een tweakblog aan en je zult er genoeg vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AYCE
Thnx... Ah k, ik ben altijd zo van het nieuws en soms een forum topicje dat ik niet gezien had dat dat heir kon... Toevallig vorige maand ook mee begonnen op gamer.nl (ze hebben mijn gametrailer zo ook gevonden)

www.heinyreimes.nl

Pagina: 1