Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Omdat mijn 8 jaar oude Philips stereo de geest heeft gegeven zijn mijn vriendin en ik op zoek naar een nieuwe versterker. We zijn niet veeleisend en alles zal waarschijnlijk al beter klinken dan wat we hadden. Ons budget is €300,-. De versterker zal vooral gebruikt gaan worden voor films(mkv 720p), series, 'top40 muziek' en ps3. Onze woonkamer is 40m2 groot waarvan de helft wordt gebruikt voor de zithoek waar ook de speakers en versterker komen te staan.

Het zal waarschijnlijk een Jamo S 606 HCS 5 5.1 speaker set aan gaan sturen. Deze moet nog aangeschaft worden en de keuze is nog niet helemaal zeker. Het alternatief is om voor kwalitatief betere front speakers (zuilen) te gaan en hier in de toekomst nog surround, center en een subwoofer aan toe te voegen. Deze speakers vind ik dan interessant: Wharfedale Diamond 10.5.

De eisen zijn als volgt:
  • 5.1 met genoeg vermogen en kwaliteit
  • 4x HDMI in (achterkant) + 1x HDMI out met passtrough en ARC
  • 1x digitaal optisch in
  • 1x digitaal coax in
  • Zwart
  • < €300
Aan de hand van reviews en specificaties ben ik tot de volgende lijst gekomen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Denon AVR 1713€ 313,-€ 313,-
1Marantz NR1403€ 275,-€ 275,-
1Onkyo TX-NR414€ 249,-€ 249,-
1Pioneer VSX-527 Zwart€ 279,-€ 279,-
1Yamaha RX-V473€ 299,-€ 299,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.415,-

We hebben de neiging om voor de Denon AVR 1713 of de Marantz NR1403 te gaan. Ze zijn aardig gewaagd aan elkaar maar ook aan de andere versterkers in de bovenstaande lijst.

Voor welke versterker zouden jullie gaan met onze eisen en budget?

[ Voor 6% gewijzigd door nMad op 28-12-2012 22:26 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Nu online
Zouden jullie mij a.u.b. een beetje op weg willen helpen? :)

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-07 17:37
Ik zou in eerste instantie de lijst tot twee of drie versterkers gaan beperken en dan deze gaan beluisteren in combinatie met de speakers die je graag wilt kopen.

Mijn persoonlijke mening zou ook zijn om fronts uit een wat hoger segment te kopen, dan heb je een startpunt. Daarna kun je dan een center en rears gaan kopen en deze aansluiten.

De versterkers die je hebt uitgezocht zijn allen geen slechte machines in mijn optiek. Ik zou zelf voor de Denon, Marantz of de Yamaha gaan (dit merk heb ik zelf), maar dit is natuurlijk een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:21
Heb me niet toe gespitst op deze modellen, maar heb wel voor een kennis in deze prijsklasse enkele modellen vergeleken en persoonlijk vind ik dat de Marantz Nr1403 een heel mooi en degelijk toestel is. Over 'genoeg' vermogen, dit zal je zelf even moeten nagaan. Ga eventueel even langs de Mediamarkt, daar staat dit toestel. Laat het even aansluiten met de luidsprekers dat daar staan. Ze hebben ondertussen verscheidene merken staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Nu online
Ik was laatst bij een hifi zaak in Groningen en daar konden we niks beluisteren vanwege ons budget. Goed idee om wat te gaan beluisteren bij de Mediamarkt. De keus zal waarschijnlijk op de Marantz 1403 of de Denon 1713 vallen.

De front speakers (zuilen) zullen de grootste invloed geven op de geluidskwaliteit. Ons budget is €300,- voor een set (2) speakers. Kan iemand wellicht nog wat aanraden voor deze prijs i.c.m. bovengenoemde versterkers? Dan maak ik aan de hand hiervan een lijstje met 'te beluisteren speakers'. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

nMad schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:48:
Ik was laatst bij een hifi zaak in Groningen en daar konden we niks beluisteren vanwege ons budget. Goed idee om wat te gaan beluisteren bij de Mediamarkt. De keus zal waarschijnlijk op de Marantz 1403 of de Denon 1713 vallen.

De front speakers (zuilen) zullen de grootste invloed geven op de geluidskwaliteit. Ons budget is €300,- voor een set (2) speakers. Kan iemand wellicht nog wat aanraden voor deze prijs i.c.m. bovengenoemde versterkers? Dan maak ik aan de hand hiervan een lijstje met 'te beluisteren speakers'. :*)
Mag ik vragen welke zaak dit was? Als ik je advies voor een goede zaak in Groningen mag geven, HiFi Corner is een prettig winkeltje met veel know-how en aandacht voor de klant en je kan voor de deur parkeren ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:41
Heb zelf net een Marantz 1602 (voorloper van de 1603, wat weer het duurdere broertje is van de 1403) in combinatie met Dali Zensor 1 speakers. Ik was voor de gehele set 600 kwijt, dit was ook echt mijn maximum. Aangeschaft bij hificorner in Groningen. Inderdaad aardig personeel en goed advies. Voor onder de 300 euro voor twee speakers kun je verder nog naar de Wharfdale 10.1 kijken, al was ik zelf meer gecharmeerd van de Zensors. Als je de functies van de 1603 niet nodig hebt, is de 1403 in mijn ogen een goed alternatief. De 1602 van mij was de laatste die ze hadden staan. De reden dat ik die heb genomen zijn de USB ingang en de AirPlay mogelijkheid.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Nu online
Toevallig was het bij hifi corner in Groningen. Zeker een prettige winkel, veel voorraad, keus en een goed advies. Helaas konden we toen geen luistersessie doen. Misschien vanwege de (extreme?) drukte op dat moment.

Vandaag heb ik ze gebeld en toen is mij verteld dat vandaag de laatste dag was van de 'eindejaarsopruiming' met lage prijzen. Ik heb nog eens nagedacht wat we nou precies nodig hadden en dat is eigenlijk iets heel simpels. We hebben al een HTPC staan, dus de netwerktoegang die de Denon 1713 biedt is wat overbodig.

Na een goed gesprek heb ik er voor gekozen om een Denon AVR-1513 bij hen te bestellen. De simpelste Denon van dit jaar, maar voor onze eisen is dit voldoende. Nu maar eens, indien mogelijk, wat speakers gaan beluisteren daar!

Bedankt voor jullie adviezen en een gelukkig nieuwjaar toegewenst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Nu online
Voor de geïnteresseerden, ik heb er nog twee Dali Zensor 1 speakers bijgekocht! Inclusief luidsprekerkabel heb ik nu een mooi eerste hifi setje voor minder dan €500,-. De eerste upgrade zal waarschijnlijk een subwoofer worden (2.1), dan nog eens een center (3.1) en dan nog de surrounds (5.1).

Eerst hier maar even van genieten!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-07 12:39
Het verbaast me dat ik qua speakers niemand over de 2010i/2020i speakers van Q Acoustics hoor. Die worden overal zeer hoog aangeschreven qua prijs/kwaliteit verhouding en vallen ook in het budget van 300 euro voor 2 speakers. Ik heb zelf 2x de 2010i besteld i.c.m. een Denon AVR-1713.

[ Voor 3% gewijzigd door rickjehh op 03-01-2013 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Nu online
rickjehh schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:23:
Het verbaast me dat ik qua speakers niemand over de 2010i/2020i speakers van Q Acoustics hoor. Die worden overal zeer hoog aangeschreven qua prijs/kwaliteit verhouding en vallen ook in het budget van 300 euro voor 2 speakers. Ik heb zelf 2x de 2010i besteld i.c.m. een Denon AVR-1713.
Daar heb ik idd niet naar gekeken. De 2020i heeft wel de best speaker award <200 gbp op whathifi ontvangen.

In de review staat ook dat ze geschikt zijn om dicht tegen de muur te plaatsen. Omdat Q Acoustics er ook bijpassende wallmounts bij verkopen zijn ze dus ook interessant als surround speakers!

Pagina: 1