VGA stekker gecorrodeerd/verbrand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evolution536
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024
Ik was bezig met de computer van een vriend van me, die was kapot, en toen ik het beeldscherm loskoppelde kwam ik tot de conclusie dat de VGA-kabel er zo uitzag.

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimage.org/z5z4dzy41/verbrandestekker.jpg

Ik trok het cover plastic zo van de stekker af! Is deze stekker nu verbrand? En hoe kan dit gebeuren?

[ Voor 18% gewijzigd door evolution536 op 28-12-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Mogelijk uit geschoten met nep sneeuw spuitbus tijdens de kerst dagen? Mee gewassen met wasmiddel? Melk of andere vloeistof over laten vallen? Oude stekker gevonden in de vuilnis? Bliksem inslag gehad? Videokaart iets te ver overgeklokt? Met Photoshop gespeeld?
Als je meer verteld over wat er stuk is gegaan / is aan de PC kan dit mogelijk het antwoord makkelijker maken. Wat zei de eigenaar ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evolution536
De computer heeft altijd onder het bureau gestaan. Er is niks vreemds mee gebeurd voor zover ik en de eigenaar weet, dus daarom is het juist zo vreemd. Het moederbord van de computer is kapot, en er zat een PCI-e videokaart in. De videokaart werkt nog prima. De 2e monitor zat met een DVI verloop vast en deze stekker is ook zo aangetast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-07 22:36

D4NG3R

kiwi

:)

Op de gok genomen is hier iets van wasmiddel bij gekomen, ik heb zelf ook al een keer gehad dat een stekker (Geen VGA, maar een oude COM connector) welke er ook zo uit zag. Ik kwam tot de conclusie dat hier zeepwater oid overheen is gekomen, want hij zag er letterlijk een week eerder nog niet zo uit 8)7 .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-07 01:03
Zal zeggen lik eraan of ruiken :P .

Waarschijnlijk is de computer ook nooit schoon gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57

Cheezus

Luiaard

Het ziet er iig niet verbrand uit, dingen hebben meestal de neiging om zwart te worden bij verbranding :P
Ik denk dat er toch ooit iets overheen is gekomen wat schijnbaar met het kunstof heeft gereageerd (is ook broos geworden waardoor het makkelijk breekt). Als het iets in het kunstof zelf was (foute productie) zou je verwachten dat de andere kant daar ook last van heeft.
Als je videokaart nog gewoon werkt lijkt me dit ook niet de oorzaak van het probleem te zijn maar kom je er nu gewoon toevallig achter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evolution536
Het zou inderdaad kunnen dat er iets overheen is gegaan, dat zal ik nog is navragen. Lijkt me ook sterk dat het door de computer zelf komt. Ik weet niet of het zeepwater zou kunnen zijn geweest maar iets soortgelijks zou kunnen. In de kamer lag een vloerbedekking, misschien hebben ze dat wel een keer gereinigd en is de reiniger op de stekker gekomen.

Dankjewel voor jullie reacties allemaal :)
Pagina: 1