Windows boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 21:31
Na wat gesukkel met het vergroten van partities is het nu onmogelijk om Windows nog te booten.
De BOOTCAMP-partitie staat nog in Schijfhulpprogramma en ik kan alles nog lezen via de Finder maar booten lukt niet meer.

Her en der heb ik gelezen dat het probleem bij Tuxera NTFS ligt. Ik heb de schijf namelijk laten controleren in het Schijfhulpprogramma en dat kan blijkbaar voor problemen zorgen?

Extra info:
De schijf controleren/herstellen via de recovery lost het probleem niet op.
De bootcamp assistent denkt dat Windows er nog opstaat (ik krijg nog de optie om Windows te verwijderen).

Wie gaat er zorgen voor een (laat) kerstmirakel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Simpelste oplossing (minder dan een 2 uur werk) is een herinstallatie na of voor een backup. Als je geen backup schijf hebt kan je Windows zonder formateren op de zelfde schijf installeren zonder dat er folders gewist worden (behalve de document folder).
Anders ben je zo dagen kwijt aan het zoeken naar het herstellen van bootsectoren en partitie tabellen. In dat geval is de vraag welke meldingen je krijgt tijdens de boot of herstel / reparatie procedure en wat je allemaal al geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Het kan toch niet dat dit niet via een tool te repareren is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je kan het master boot record proberen te herstellen met de Windows 7 DVD.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Recovery wou hij niet doen doordat de schijven gelocked waren (oid). Het is dus maar een verse installatie geworden - met een grotere partitie deze keer ;) -