Toon posts:

[Windows] Update Help!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden van Tweakers,

morgen krijg ik mijn nieuwe Pc binnen , ik heb veel gelezen op internet dat je de BIOS moet update.

Mijn vraag nu is moet ik eerst Windows 7 installeren en daarna via een usb de update installeren of moet ik eerst de BIOS update via een usb Vòòrdat ik windows installeer?

Dit is wel heel belangrijk aangezien ik dit niet wil verpesten.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Boeit niet, als je maar zorgt dat je SATA controller type niet naderhand wijzigt, vind Windows niet geweldig (maar kan je altijd nog fixen zonder gevolgen). En waar heb je gelezen dat je het BIOS MOET updaten? Als 't werkt, lekker laten. Ik heb al een paar keer gezien dat iemand z'n BIOS wilde flashen en of de verkeerde pakte, of 't mislukte, en zat toen met een moederbord dat gelijk bij 't grofvuil kon. Nou hebben ze tegenwoordig dual-BIOS, dus zo'n 'fout' is niet een ramp, maar het is niet vereist. Je moet 'm alleen updaten als je CPU niet ondersteund wordt, of als er iets anders schokkends is wat je zou moeten doen.

Dit had je trouwens met de search en de vele FAQs hier ook wel kunnen vinden. Welkom op GoT. Lees aub nog een keer de regels en beleid door, zeker voor de forums waar je wilt posten, want deze vraagt hoort eigenlijk in PMG.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de reactie,

Ik ben nieuw met het maken van forums enzo dus vandaar zit ie in de verkeerde plek.

Weet je zeker dat het niks uit maakt aangezien ik mijn pc zelf ga bouwen en op instructie videos staat dat je de drivers moet update waaronder de Moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 14:58
Misschien een beetje bot, maar als je er zo weinig kaas van gegeten hebt, zou ik em lekker in elkaar laten zetten hoor, je haalt je een hoop ellende op de hals als ik je zo hoor,,

Maar inderdaad, zoals Hero Of Time al schreef ; boeit niet.

Een PC moet immers zonder internet oid toch ook gewoon kunnen werken ?

[ Voor 27% gewijzigd door MEN-O op 28-12-2012 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is niet bot hoor, ik heb er ook geen verstand van maar een vriend wel die zet hem eigenlijk in elkaar en ik installeer die drivers enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Drivers is niet hetzelfde als de bios. Voor drivers heeft het vaak meer nut om de laatste versie te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus kort samengevat: Boeit niet :*) .

Ik update de Bios wel nadat ik windows 7 heb geinstalleert lijkt mij sneller.

Thanx iedereen voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een BIOS update je alleen als het een probleem oplost. Is er geen probleem en werkt het ding gewoon, blijf dan gewoon van je BIOS versie af als je er niet veel verstand van hebt.

https://discord.com/invite/tweakers

Pagina: 1