Multimedia laptop 1080p

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akineyle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:59
Voor mijn studie Multimedia ben ik op zoek naar een mobiel apparaat (minder dan 2kg) met een deftig scherm aan boord.

Een resolutie van minder dan 1080p is een no go.

Netbeans, Visualt Studio & Expression Blend plus de volledige Adobe collectie (flash, illustrator, photoshop,...) moeten gewoon vlot kunnen draaien (ik vergeet er waarschijnlijk nog een paar maar dit zijn zowat de voornaamste). Ik moet er ook bijzeggen dat ik totaal geen gamer ben, dit apparaat zal dus echt puur dienen voor de studie.

Verder maken we ook redelijk veel gebruik van VMware (dus minder dan 8gb RAM valt ook al af).

Qua budget had ik ongeveer rond de 1800€ in gedachte.

Mijn eerste keuze was de sony viao z13, maar volgens mij kan er daar geen extra RAM geheugen bij geplaatst worden? Ik heb totaal geen idee hoe uitbreidbaar dit apparaat is?

Eventueel ervaringen van mensen die dit apparaat bezitten zijn altijd welkom :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-07 21:19
De van de Sony Z zitten (correct me if i'm wrong) ze als ik het mij goed herinner wel vastesoldeerd. En met het 1080p scherm zit je al op 1800 euro voor de standaard retail prijs. Waarom geen Sony S 15?

Weegt maar 1.89kg, 1080p ips scherm en je kan alles zelf upgraden. En je krijgt nog studentenkorting ook (10%). Als je dan het standaardmodel koopt en dan zelf je RAM en SSD upgrade bent je veeeeel goedkpper uit. Eventueel kan je ook nog de 512GB nemen.

Dus bijvoorbeeld:

Laptop: pricewatch: Sony SVS1512V1ES
RAM: pricewatch: Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz
SSD: pricewatch: Samsung 830 series 256GB

Totaal: 1267,27

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Akineyle schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:10:
Voor mijn studie Multimedia ben ik op zoek naar een mobiel apparaat (minder dan 2kg) met een deftig scherm aan boord.

Een resolutie van minder dan 1080p is een no go.

Netbeans, Visualt Studio & Expression Blend plus de volledige Adobe collectie (flash, illustrator, photoshop,...) moeten gewoon vlot kunnen draaien (ik vergeet er waarschijnlijk nog een paar maar dit zijn zowat de voornaamste). Ik moet er ook bijzeggen dat ik totaal geen gamer ben, dit apparaat zal dus echt puur dienen voor de studie.

Verder maken we ook redelijk veel gebruik van VMware (dus minder dan 8gb RAM valt ook al af).

Qua budget had ik ongeveer rond de 1800€ in gedachte.

Mijn eerste keuze was de sony viao z13, maar volgens mij kan er daar geen extra RAM geheugen bij geplaatst worden? Ik heb totaal geen idee hoe uitbreidbaar dit apparaat is?

Eventueel ervaringen van mensen die dit apparaat bezitten zijn altijd welkom :) .
De Vaio Z moet je echt met 8GB ram configureren om die zo te krijgen (en voor die 8GB moet je dus ook nog eens de verplichte overpriced 256GB SSD nemen). Zelf upgraden is geen optie. Dus met 1800 euro ga je dat denk ik net redden...Wel een zeer mooie laptop voor de rest!

Maar als ik jouw was zou ik eerder kijken naar de Vaio S15.. Dit is de enigste laptop met een erg goed Full HD IPS scherm onder de 2KG (1.89) met daarbij respectabele hardware (Quad i7 + GPU!!) en uitbreidbaarheid tot 12GB ram geheugen.

Dit heeft een flink mooiere prijs voor zijn specs (i7 + GPU + zelf zooi instoppen zoals Lekozz al verteld heet) en ben je waarschijnlijk rond de 1400 al klaar met alles erop en eraan.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akineyle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:59
jammer dat de viao Z afvalt, het blijft wel een mooi apparaat :)

Alhoewel de S serie ook behoorlijk is en bovendien wel aan te passen, ik zie ook dat er een keuze is om extra garantie bij te nemen, is dit de moeite waard om bij te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Akineyle schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 13:52:
jammer dat de viao Z afvalt, het blijft wel een mooi apparaat :)

Alhoewel de S serie ook behoorlijk is en bovendien wel aan te passen, ik zie ook dat er een keuze is om extra garantie bij te nemen, is dit de moeite waard om bij te nemen?
Garantie van Sony sucks balls. Niet nemen, totale geldverspilling! En vergeet niet de studentenkorting te nemen als je student of leraar bent daarmee zul je nog een ruime honderd euro mee besparen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Vinand op 29-12-2012 14:24 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10