Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463062

Topicstarter
Hallo, mijn oude muis die ik gratis bij mijn computer heb gekregen heeft na 2 1/2 jaar ook zijn kleine probleempjes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe en ben uitgekomen bij de Sharkoon Drakonia.
http://tweakers.net/pricewatch/305860/sharkoon-drakonia.html
Nou is dat wel allemaal mooi en aardig maar ik snap nog niet helemaal wat er nu allemaal bedoelt wordt met DPI.
Wat ik vooral bij deze oude muis mis is de nauwkeurigheid bij het kijken door een sniper scope bij shooters.
Moet ik daarvoor nou een hoge of een lage DPI hebben of zelfs nog een hele andere eigenschap?

En om nog even terug te komen op de Drakonia, is dit een goede keus voor rond de €30,- ?
Of zou ik net iets meer moeten uitgeven?

Hartelijk dank, Noud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Hoe hoger de DPI waarde hoe preciezer de muis als ik me niet vergis. Maar de DPI waarde zegt lang niet alles over de kwaliteit van een muis. Ik beveel in ieder geval de pricewatch: Logitech G400 Gaming Mouse aan. Volgens de vele reviews een zeer goede muis en hij heeft een zacht prijsje.

[ Voor 11% gewijzigd door Daanieyel op 28-12-2012 20:05 ]

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok hartelijk dank, ik zal er nog eens goed over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:22
Wat ik vooral bij deze oude muis mis is de nauwkeurigheid bij het kijken door een sniper scope bij shooters.
Moet ik daarvoor nou een hoge of een lage DPI hebben of zelfs nog een hele andere eigenschap?
Je sensitivity ingame aanpassen kan al erg veel helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:07

M2M

medicijnman

Een muis kopen is toch iets persoonlijks. De ene heeft grotere handen, de ander kleinere. Meer DPI = meer precisie. De hoeveelheid beweging die je op je scherm krijgt t.o.v. de hoeveelheid beweging van je muis is softwarematig in te stellen.

Dus (stel) een normale muis met 400 DPI heeft als kleinste draaimoment 1 graad, een 800 DPI muis een halve graad. Als je de instellingen gelijk laat staan voor beide muizen zal je mannetje bij een 800 DPI muis 2 graden draaien. Derhalve zal je dus de settings wat bij moeten stellen.

En als je dan een 4000 DPI muis hebt kun je met de juiste instellingen veel preciezer zijn dan met een 400 DPI muis.

Maar staar je vooral ook niet te blind op de DPI's, want hoe nauwkeuriger het sensortje, hoe meer er afhangt van de kwaliteit van je muismat, trilvrij zijn van het oppervlak en hoe parkinson je je hand houdt.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zelf heb ik de pricewatch: Razer Imperator 2012 Gaming Mouse en hierbij heb je twee knopjes op de muis om z'n gevoeligheid of DPI aan te passen. Zelfs als ik in m'n OS de gevoeligheid en acceleratie op minimaal zet, vind ik 'm nog veel te snel op de hoogste hardwaregevoeligheid. Daarom heb ik 'm op 't laatst staan. M'n oude muis, de Logitech MX510, werkte dan wel weer heerlijk, en had een standaard optische resolutie die niet zo absurd hoog is zoals de muizen tegenwoordig.

Maar neem gewoon de muis die je prettig vind. Ga een winkel in, voel ze in je hand, vraag desnoods of je 'm op een systeem in de winkel mag testen zodat je de standaard snelheid voelt en daarmee de juiste instelling kan vinden. Voor sniperen wil je eigenlijk dat een grote muis beweging niet zo veel in-game beweging geeft. Dan kan je namelijk veel preciezer mikken en die headshots maken.
Maar aan de andere kant wil je dan wel weer snel om kunnen draaien als je van achter aangevallen wordt. Een dynamisch aanpasbare DPI is dan ideaal. Wil je schieten, dan zet je 'm omlaag, wil je gewoon rondlopen of snel reageren op wat er achter je gebeurt, dan wil je met een korte, snelle beweging het resultaat hebben, niet na 3 meter schuiven.

Verdiep je dus even in je opties en de technieken. Zoek desnoods wat pro's gebruiken en waarom.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok dankjewel. ik heb alleen het probleem dat hier (Noord-Limburg) geen hardware winkels zijn. En sinds ik geen rijbewijs heb zal ik mijn ouders niet zo gek krijgen om even naar Venlo / Nijmegen te kachelen.
Ik moet er nog eens wat dieper induiken, bedankt voor al jullie adviezen!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

Ik heb op de gok de eerder genoemde G400 besteld (precies dezelfde vorm als zijn voorganger, een goedkope Logitech-muis) en boven en onder het scrollwieltje zitten knopjes die de gevoeligheid verhogen of verlagen. Dit kun je aanpassen met de Logitech software. Dit werkt behoorlijk goed in games.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-07 14:27
Alhoewel de Imperator best wel een hele mooie muis is, heeft die ook wel z'n problemen. Vooral in het verleden (nu weet ik het niet meer) was het probleem dat de sensor (Philips) nog weleens uit wilde vallen. Daarnaast is de firmware niet altijd even stabiel en kon ik soms alleen nog maar horizontaal muizen bijvoorbeeld. Na een reset van de muis (in/uit pluggen) werkte die dan wel weer goed...

Momenteel gebruik de Microsoft Sidewinder Mouse (of X8). Alhoewel het een draadloze muis is, kun je met behulp van een magnetische aansluiting de muis heel gemakkelijk aansluiten op de oplader en werkt deze voor mij erg goed. Zelf heb ik ook helemaal geen last van draadloze interferentie en dat verbaasd me eigenlijk.

Verder zijn er hele goede muizen van Logitech zoals de MX518-serie of opvolgers en de G5 en opvolgers. Momenteel zijn dat geloof ik de G400 en G500. Erg goede muis qua prijs/kwaliteit verhouding. Echter vind ik persoonlijk Microsoft hardware net wat beter werken dan Logitech hardware waarbij ze bepaalde lijnen nog weleens willen stopzetten of vervangen met een inferieur product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Muizen zijn vreselijk persoonlijk, de vorm en hoe je hem vast hebt, maar ook de gevoelheid. Mijn muis staat op vreselijk gevoelig: als ik de muis 1cm versleep zit ie 1200 pixels verder, met gamen zet ik hem soms nog sneller. Maar, mijn pa kan daar echt niet tegen, die wordt knettergek en schiet telkens mis.

Persoonlijk vind ik lasermuisjes ook fijner werken dan optische, laser vind ik wat nauwkeuriger.

Een bedrade muis is voor gaming beter: snellere input, maar ook geen last van lege batterijen.

Qua merken, tja, een van mijn favoriete muizen is een goedkoop Trust lasermuisje, de enige reden dat ie stuk ging was omdat hij minstens elke 2 dagen van mijn bureau viel. Nu heb ik een Saitek die mij prima bevalt, maar Razer, Logitech en Ms maken prima muizen, en nog heel veel andere bedrijven ook.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

alex3305 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 23:49:
Alhoewel de Imperator best wel een hele mooie muis is, heeft die ook wel z'n problemen. Vooral in het verleden (nu weet ik het niet meer) was het probleem dat de sensor (Philips) nog weleens uit wilde vallen. Daarnaast is de firmware niet altijd even stabiel en kon ik soms alleen nog maar horizontaal muizen bijvoorbeeld. Na een reset van de muis (in/uit pluggen) werkte die dan wel weer goed...
M'n eerste muis hiervan die ik tegelijk met m'n huidige PC kocht, heeft het toch al heel 2 dagen gedaan, daarna resette hij zichzelf telkens oid. Ik kreeg iig USB errors in m'n dmesg en Windows bleef maar spammen met 't connect/disconnect geluidje. RMA gedaan naar winkel en nieuwe gekregen, die doet 't nu prima. Ik heb 'm wel aan m'n scherm hangen, want ik heb te veel nukken aan 't begin gehad dat 't niet wilde werken als m'n PC opgestart was. Opnieuw inpluggen hielp idd. Nu 't aan m'n scherm hangt, gaat-ie aan en uit als ik m'n scherm aan en uit zet. Dat neemt z'n grootste en voor mij momenteel nog enige probleem weg, maar heeft mij er wel toe laten leiden veel meer onderzoek te doen naar een muis dan even snel wat vergelijkingen maken.

Terug on-topic:
Let ook op het gewicht van de muis. De een wil een lichte, de andere een zware muis. Dus niet alleen de vorm, ook het gewicht is een persoonlijke voorkeur. Daarom was de MX518 zo gewild, deze heeft de mogelijkheid om verschillende gewichtjes in te plaatsen om zo naar wens aan te passen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385882

Hero Of Time schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 00:19:
Daarom was de MX518 zo gewild, deze heeft de mogelijkheid om verschillende gewichtjes in te plaatsen om zo naar wens aan te passen.
MX518 heeft dat niet hoor. MX518 heeft een goed sensor en vorm daarom was ie zo gewild zeg maar. Heb ik er 3 van gehad. Laatste doet het nog all 2 of 3 jaar, maar ik vind de scroll-wheel echt BAGGER en mediocre duim knoppen. De G400 hetzelfde verhaal met scroll-wheel en duim knoppen.

Ik zou CM Storm Recon nemen, kost wel ~45€ maar die is dus echt beter kwaliteit of CM Storm Spawn als hij claw-grip style heeft en die is ~30€ dacht ik, net zo kwaliteit als Recon maar de software is minder uitgebreid. Recon en Spawn gebruiken overigens hetzelfde sensor Ik zou iig geen laser sensor nemen LED's zijn superior. En ik zou ver van philips twin-eye blijven.(Z axis issues)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry, niet in de gaten gehad.
Ben nieuw op de forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Ik heb zelf de logitech g700. Schijnt bij internet gebruik wat lekkerder te werken dan de G500. Vandaar dat mijn keuze hier op is gevallen. Ondanks de prijs. Hij is niet goedkoop. Het is ook wel lekker dat deze draadloos is, alleen de batterij gaat niet erg lang mee :( Hij werkt zowel met als zonder draad ;).

我的名字是Mirno

Pagina: 1