Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:14
Ik had onlangs al een topic aangemaakt wat ik zou moeten doen met de cadeaubon van 500 euro die ik van mijn werkgever heb gekregen. Na lang denken heb ik besloten dat het een home cinema set/audio systeem moet worden. Waarom?
Wij luisteren beide (mijn vriendin en ik) ontzettend veel muziek maar kijken nog veel meer series en films.

Nu zat ik wat rond te snuffelen in de Pricewatch en heb ik gekeken naar enkele systemen. Echter heb ik er de ballen verstand van, dus graag zou ik wat advies in willen winnen over wat nou echt belangrijk is om naar te kijken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Philips Immersive Sound 5.1 HTS5581€ 499,-€ 499,-
1Philips Immersive Sound 5.1 HTS7500€ 507,39€ 507,39
1Philips Immersive Sound 5.1 HTS7520€ 502,26€ 502,26
1Samsung HT-D5530€ 496,95€ 496,95
1Samsung HT-TX250€ 499,-€ 499,-
1Sony BDV-E780W€ 499,-€ 499,-

Wat ik momenteel al heb, wat er dus onderdeel van gaat zijn:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F3 HD153WI , 1.5TB€ 0,-€ 0,-
1Asus K53SC-SX404V€ 0,-€ 0,-
1Nintendo Wii U Premium + Nintendoland Zwart€ 326,-€ 326,-
1Samsung LE40C630€ 0,-€ 0,-
1AC Ryan PlayOn! DVR HD€ 0,-€ 0,-

Dus mocht er een Blu-ray/DVD speler bij zitten zou dat eventueel wel handig zijn, aangezien we nu DVD's m.b.v. de laptop moeten kijken. Ik twijfel nog een beetje of het echt handig is om van die geluidspilaren naast je bank te hebben staan. Dus het is misschien handiger om kleine boxen te hebben, maar daar ben ik nog niet zeker van. Zoals opvalt zijn het alleen de 'bekende' merken voor een leek, zag nog wel een paar andere merken zoals bijv. Teufel maar dat zegt me niets. Ben ook niet te pinnig om wat bij te leggen, maar dat zal niet veel meer zijn dan 100 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door Gynnad op 28-12-2012 18:19 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:59
mmm... je kiest niet de meest respectabele merken op audio gebied....

ik zou zelf eerder kijken naar een Yamaha, Denon, Pioneer of Onkyo set.

bijvoorbeeld: http://www.correct.nl/art...+met+5+speakers+en+BluRay

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 10:51
ik zou ook eerder voor zoiets gaan:

Audio merken als onkyo,yamaha,denon hebben zeer leuke setjes. Vaak geen blueray speler erbij maar wel zeer degelijke versterkers.

http://hificorner.nl/hifi-sets/home-cinema/ht-s6505.html

• Gynnad
NL_Scratch schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 16:31:
ik zou ook eerder voor zoiets gaan:

Audio merken als onkyo,yamaha,denon hebben zeer leuke setjes. Vaak geen blueray speler erbij maar wel zeer degelijke versterkers.

http://hificorner.nl/hifi-sets/home-cinema/ht-s6505.html
Hmm.. een zeer goede optie. Zat ook nog verder op die site te kijken: http://hificorner.nl/hifi-sets/home-cinema/cineshape.html en deze was 999 euro afgeprijsd naar 550 euro, maar het lijkt mij als ik naar de specs kijk dat jouw optie beter is?

Het is lastig omdat ik niet exact weet wat belangrijk is om naar te kijken..

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

Specificaties als vermogen moet je niet op letten. Zeker niet bij setjes als de bovenstaande.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Gynnad
FeaR schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:27:
Specificaties als vermogen moet je niet op letten. Zeker niet bij setjes als de bovenstaande.
Dus je raadt deze aan: http://hificorner.nl/hifi-sets/home-cinema/ht-s6505.html, want dan ga ik hem gewoon bestellen. :)

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 10:51
Let wel op dat je zelf nu de S6505 pakt, deze is wel een stukje duurder dan de 3505, maar kwalitatief natuurlijk ook beter!

De Harman Kardon / jbl set heeft ook alleen maar een DVD speler.
zou ik eerder de onkyo kopen en voor het geld dat je bespaart een mooie blueray speler kopen!

Tevens heeft het onkyo setje een Actieve subwoofer, deze presteren meestal altijd beter als de passieve variant en de receiver ondersteunt dolby digital true HD en DTS master audio:)

denk dat je er zeker geen spijt van zult hebben!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:25
Heb sinds kort een s6505 in bezit.

Heb ook ervaring met de Samsung setjes en Philips setjes die je noemt. Dan is dit toch een heeeel stuk beter.

Het vergt wat meer ruimte, let ook op dat de receiver zijn warmte vrij kan! Maar je hebt dan wel een set van goede kwaliteit waar je, in mijn ogen, jarenlang mee vooruitkan.

• Gynnad
Bedankt voor jullie adviezen. Heb vandaag de S6505 aangeschaft! Tot nu toe erg tevreden mee!

Pagina: 1