OWA Webmail gebruiken niet mogelijk in Apple Mail (MBA)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hairy lee
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-05 22:34
Beste allemaal,

Ik heb een vraag over owa webmail in combinatie met Apple Mail.

Mijn werkgever biedt de mogelijkheid om toegang te verkrijgen tot de bedrijfsmail via OWA webmail. Dit werkt perfect op mijn ipod (IOS6.0.1), maar ik krijg het niet aan de gang op mijn MBA (OSX10.8.2) met Apple Mail (v6.2).

Op beide heb ik de mogelijkheid om te kiezen voor Exchange, maar blijkbaar zit er een verschil tussen beide mail-clients.

Ik heb het volgende ingesteld op mijn ipod:
- Server: owawebmail.bedrijf.nl
- Domein: bedrijfnl
- Gebruikersnaam: voornaam.achternaam
- Wachtwoord : xxxxxxx
- SSL staat aan
- S/MIME staat uit
Na instellen moest ik een pin-code kiezen voor mijn ipod.

Ik heb de bovenstaande gegevens overgenomen in Apple Mail, maar als ik wil synchroniseren geeft de applicatie aan dat het niet mogelijk is om contact te maken met de server.
Het enige wat ik niet kan ingeven op mijn MBA is het domein.

Doe ik iets verkeerd, of is dit überhaupt niet mogelijk met Apple Mail? Ik stap liever niet weer over op Outlook.

Graag een reactie.

Groeten,

HL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je telefoon synct nu waarschijnlijk via activesync. OSX Ondersteunt dat niet.

Mail moet wel tegen exchange servers aan kunnen lullen echter maar wellicht zijn er wat instellingen aan de kant van de server nodig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hairy lee
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-05 22:34
Hoi Cyber,

Bedankt voor jouw reactie. Ik verwacht niet dat onze IT afdeling iets wil aanpassen hiervoor.

Helpt het om over te stappen op een andere mailclient zoals Outlook of Sparrow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Welke versie van Exchange draaien ze? Moet minimaal 2007 zijn, anders moet je Outlook of misschien zelfs wel Entourage gebruiken wil je toegang hebben.

Slecht nieuws voor als er gebruik wordt gemaakt van Exchange 2003, dan moet je naar Entourage (en dat is niet een heel fijn programma): http://guycoen.wordpress....on-mac-and-exchange-2003/

[ Voor 41% gewijzigd door Buzzin Hornet op 28-12-2012 17:25 ]

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

hairy lee schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:56:
Ik verwacht niet dat onze IT afdeling iets wil aanpassen hiervoor.

Helpt het om over te stappen op een andere mailclient zoals Outlook of Sparrow?
Nee. De IT afdeling moet IMAP of MAPI toegang van buitenaf openzetten. Als ze het beperken tot Exchange ActiveSync (EAS) dan heb je gewoonweg pech en werkt het alleen op mobiele apparaten (smartphone, tablet dus iOS en Android spul simpel gezegd) en niet op laptops en desktops. Wellicht dat het wel open staat en je gewoon andere gegevens nodig hebt. Vraag het ze gewoon eens :) Vergeet ook niet dat het een gevolg van een bedrijfspolicy kan zijn. Daar kan IT weinig aan doen, daarvoor zul je waarschijnlijk bij de directie moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:04
Als er met Exchange 2003 wordt gewerkt kun je Davmail op je mac installeren. Je Mail app praat dan tegen Davmail en Davmail zet alles door naar webmail. Gebruik het al meer dan een jaar naar volle tevredenheid.

http://davmail.sourceforge.net/

Op de site staan ook alle instellingen en handelingen uitgelicht.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 16:32
Jeroen_ae92 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:22:
Als er met Exchange 2003 wordt gewerkt kun je Davmail op je mac installeren. Je Mail app praat dan tegen Davmail en Davmail zet alles door naar webmail. Gebruik het al meer dan een jaar naar volle tevredenheid.

http://davmail.sourceforge.net/

Op de site staan ook alle instellingen en handelingen uitgelicht.
Dit van de week ook uitgeprobeerd met als resultaat dat 'Mail' honderden oude afspraak uitnodigingen verstuurd heeft aan iedereen waar ik een afspraak met gehad heb in de laatste 3 maanden.
vergelijkbaar met volgende:
http://sourceforge.net/pr...orum/644056/topic/4727518

Heb het daarna weer uitgezet, ICAL en contactpersonen heb ik wel nog laten aanstaan,maar mail durf ik nu even niet meer.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Tip: ga naar de IT afdeling, vraag of zij het kunnen regelen. Mijn ervaring is dat IT niet altijd zo'n zin heeft in zo'n "prutsertje" met een beetje verstand, stel je je humble op willen ze wel meewerken.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1