Beste allemaal,
Ik heb een vraag over owa webmail in combinatie met Apple Mail.
Mijn werkgever biedt de mogelijkheid om toegang te verkrijgen tot de bedrijfsmail via OWA webmail. Dit werkt perfect op mijn ipod (IOS6.0.1), maar ik krijg het niet aan de gang op mijn MBA (OSX10.8.2) met Apple Mail (v6.2).
Op beide heb ik de mogelijkheid om te kiezen voor Exchange, maar blijkbaar zit er een verschil tussen beide mail-clients.
Ik heb het volgende ingesteld op mijn ipod:
- Server: owawebmail.bedrijf.nl
- Domein: bedrijfnl
- Gebruikersnaam: voornaam.achternaam
- Wachtwoord : xxxxxxx
- SSL staat aan
- S/MIME staat uit
Na instellen moest ik een pin-code kiezen voor mijn ipod.
Ik heb de bovenstaande gegevens overgenomen in Apple Mail, maar als ik wil synchroniseren geeft de applicatie aan dat het niet mogelijk is om contact te maken met de server.
Het enige wat ik niet kan ingeven op mijn MBA is het domein.
Doe ik iets verkeerd, of is dit überhaupt niet mogelijk met Apple Mail? Ik stap liever niet weer over op Outlook.
Graag een reactie.
Groeten,
HL
Ik heb een vraag over owa webmail in combinatie met Apple Mail.
Mijn werkgever biedt de mogelijkheid om toegang te verkrijgen tot de bedrijfsmail via OWA webmail. Dit werkt perfect op mijn ipod (IOS6.0.1), maar ik krijg het niet aan de gang op mijn MBA (OSX10.8.2) met Apple Mail (v6.2).
Op beide heb ik de mogelijkheid om te kiezen voor Exchange, maar blijkbaar zit er een verschil tussen beide mail-clients.
Ik heb het volgende ingesteld op mijn ipod:
- Server: owawebmail.bedrijf.nl
- Domein: bedrijfnl
- Gebruikersnaam: voornaam.achternaam
- Wachtwoord : xxxxxxx
- SSL staat aan
- S/MIME staat uit
Na instellen moest ik een pin-code kiezen voor mijn ipod.
Ik heb de bovenstaande gegevens overgenomen in Apple Mail, maar als ik wil synchroniseren geeft de applicatie aan dat het niet mogelijk is om contact te maken met de server.
Het enige wat ik niet kan ingeven op mijn MBA is het domein.
Doe ik iets verkeerd, of is dit überhaupt niet mogelijk met Apple Mail? Ik stap liever niet weer over op Outlook.
Graag een reactie.
Groeten,
HL