Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-09 17:22
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een (instapmodel) NAS. Ik heb o.a. een review uit 2011 gelezen. Deze is echter al aardig gedateerd, daarom een post in het forum.

Mijn eisen zijn niet zo heel hard:
- Niet te duur (max 450 euro incl eerste hdd)
- graag snelle data-overdracht (incl streaming)
- DNLA compatible (voor Logitech Revue)
- Minimaal 2TB opslag
- indien mogelijk aansluiting/delen van printer HP Officejet Pro 8500 A910
- stroomverbruik is voor mij niet echt relevant

De volgende systemen heb ik gevonden:
http://tweakers.net/price...493;317121;317353;293028/
(DS112+, DS212+, DS213, DS213+, DS712+)

Het grote Synology topic heb ik er op nagelezen (de inleiding).
Wat zijn belangrijke punten waar ik op moet letten? En maakt het weinig uit welke HDD ik erin stop(afgezien van opslag grootte)?

[ Voor 24% gewijzigd door Pimpam op 28-12-2012 15:43 . Reden: Post was nog niet af ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:03
Zowel de 212j als de 213(+) zouden aan jouw eisen moeten voldoen. Eigenlijk zo goed als elke NAS. Je kan de verschillende Synology's hier bekijken,

Het grote Synology topic - deel 5

In dat topic vind je erg veel informatie die nuttig kan zijn voor jouw vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:51
Kijk hier even:

http://www.synology.com/p...09%2C108#compare_show_top

Ik zou tussen die 2 kiezen.

J modellen lekker links laten liggen, krijg je spijt van.

[ Voor 16% gewijzigd door KnoxNL op 28-12-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sluit me aan bij de 2 laatste reacties.

Je kan beter wat meer investeren in een iets duurder model NAS. Schijven kun je later makkelijk bij plaatsen, later een model NAS wisselen is meer werk en gaat je meer kosten.

de j serie is de instap serie, leuk omdat je net zoals alle modellen bijna alle DSM functies kan gebruiken. Echter blijkt het in de praktijk dat sommige functies en applicaties net teveel van het systeem vragen.

DS213+ is rond de 310 euro. Pak hierbij een WD 3TB Red schijf van rond de 140 euro en je zit op de 450

Hier kun je zien wat voor cpu types ze bevatten: http://forum.synology.com...d_of_CPU_does_my_NAS_have

De DS213+ cpu lijkt wat sneller icm 64 bit ram bandwith, of dat in de praktijk ook zo is weet ik niet.

Prijsverschil met de DS213 is echter 'maar' rond de 40 euro

[ Voor 21% gewijzigd door Viper® op 28-12-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:27
Bedenk je nog wel even dat de nieuwe snellere NAS'en van Synology niet meer met ARM processoren werken en dat dus packages niet per definitie werken. Ik verwacht niet dat je daar tegenaan zult lopen gezien je eisen, maar dat je het wel even weet :)

Ik zou persoonlijk daarom nog even kiezen voor de ARM serie totdat de x86 serie wat langer op de markt is en er wat meer packages geport zijn.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-09 17:22
Bedankt voor jullie antwoorden.
Het is voor mij nu al wat duidelijker geworden. Mijn voorkeur gaat uit naar de 213+.
Korvaag schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:11:
Bedenk je nog wel even dat de nieuwe snellere NAS'en van Synology niet meer met ARM processoren werken en dat dus packages niet per definitie werken. Ik verwacht niet dat je daar tegenaan zult lopen gezien je eisen, maar dat je het wel even weet :)

Ik zou persoonlijk daarom nog even kiezen voor de ARM serie totdat de x86 serie wat langer op de markt is en er wat meer packages geport zijn.
Dus ik kan beter een 213 nemen dan een 213+ als ik naar het processor type kijk? (Ik weet niet precies wat je bedoeld met packages?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:51
De 13+ is een x86 model inderdaad. Mij hinderen die packages totaal niet en er zullen er ook steeds meer komen naar gelang er meer syno X86 modellen zijn, maar het is goed je er even in te verdiepen.

http://www.synology.com/dsm/dsm_app.php?lang=nld

Als je doorklikt naar een package staat er voor welke modellen hij ondersteund is.
Pagina: 1