Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies nodig: Surround set appartement

Pagina: 1
Acties:

• Bumperke
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-10 14:12
Beste tweakers,

Omdat ik binnenkort op mezelf ga wonen in een appartement ben ik alvast begonnen met het uitzoeken van een goede audio setup. Als systeembeheerder zal het netwerk uiteraard goed ingericht worden, maar helaas heb ik niet zoveel kennis van de audio kant (vandaar ook dit topic).

De wensen zijn vrij eenvoudig:
Mooi geluid bij films (HD)
Goed geluid bij muziek (wordt minder vaak gebruikt, maar moet wel goed zijn)
Genoeg HDMI aansluitingen
Mooi ogende set

Wat ik al heb:
TV: Philips 32PFL8404H (wordt misschien nog vervangen voor een 3D TV)
NAS: Synology Disk Station DS209+
Overige: AC Ryan Playon!HD Mini, Sony PlayStation 3

Tevens wordt er een UPC Mediabox aangeschaft voor de digitale televisie (HD) en komt er misschien in de toekomst nog een blu-ray speler bij.

De films en de muziek zullen afgespeeld worden via het netwerk (NAS). Tevens zou het mooi zijn als ik via mijn telefoon (iPhone) of via mijn tablet (Android), ook draadloos muziek zou kunnen afspelen.

Ik ben al enige tijd op het forum aan het rondkijken maar door het grote aantal topics weet ik nog steeds niet wat ik nu het beste aan kan schaffen.

Als leek zijnde heb ik onderstaande 5.1 set samengesteld, helaas is dat nog zonder receiver en eigenlijk ook iets boven mijn budget

#ProductPrijsSubtotaal
2Boston Acoustics A 25 (Zwart)€ 111,-€ 222,-
1Boston Acoustics A 225C (Zwart)€ 199,-€ 199,-
2Boston Acoustics A 250 (Zwart)€ 249,-€ 498,-
1Boston Acoustics ASW 250 (Zwart)€ 299,-€ 299,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.218,-

Welke setup zouden jullie samenstellen? (Graag er wel rekening mee houden dat het om een appartement gaat).

Tevens heb ik dit uitgebreide artikel ook al doorgelezen (staan wel nuttige dingen in): http://www.homecinemamagazine.nl/ons_advies/

Mijn budget ligt rond de 1250 euro

Dit is de plattegrond van het appartement waar ik op gereageerd heb (bij deze heb ik geen onderburen):
Afbeeldingslocatie: http://img825.imageshack.us/img825/4978/appartementi.jpg

Alvast bedankt voor het advies en/of opmerkingen :)

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 11:42

The_Duke

ho gek!

Waarom heb je voor de Boston speakers gekozen? is dat vanwege het uiterlijk (ook belangrijk) of heb je ze daadwerkelijk beluisterd? wanneer je voor kwaliteit speakers gaat is het zeker zinvol om de verschillende opties eerst eens te beluisteren bij een audio zaak. Speakers kunnen erg verschillend klinken en het moet maar net jou smaak zijn.
De keuze voor een Subwoofer is begrijpelijk maar zeker niet altijd nodig wanneer je kwalitatief goede frontspeakers koopt, ook dat zou je moeten ervaren in een audio winkel.

Gezien je Budget is een middeklasse receiver van bijvoorbeeld Onkyo een goede keuze, de TX-NR414 bijvorbeeld, deze heeft voldoende HDMI poorten om voorlopig voouit te kunnen, tevens heeft deze 3D support en een netwerkaansluiting voor gebruik van bijvoorbeeld Spotify

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Ik vond die Boston speakers eigenlijk helemaal niet zo vol en warm klinken als dat ik gehoopt had na een luistersessie. De Dali Zensor serie (met vergelijkbare prijzen) vond ik een veel betere keuze.

Zelf ben ik begonnen met de Dali Zensor 1 als boekenplank en heb daar later de center en Zensor 7 (vloerstaanders) bij gekocht zodra mijn budget dit toeliet. Als tussenoplossing gebruikte ik de twee rearspeakers van mijn oude Logitech Z-680 setjes welke prima bevielen als surround speakers in die tussenperiode van 1 jaar.

Wellicht een optie :?

..::System Specs::..

• Bumperke
Ik heb op dit moment nog geen speakers beluisterd. En ik weet ook dat iedereen een andere mening heeft, maar als ik alvast wat setjes heb, dan kan ik in de audio winkel daaruit gaan kiezen.

De keuze voor de Boston speakers is omdat redelijk wat mensen hier positief over praten en ook mede dankzij het uiterlijk.

Ik zal alvast even naar de Onkyo TX-NR414 receiver kijken. Dank daarvoor! :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

Staar je niet blind op prijzen uit de Pricewatch. Die A25's waren een tijdje terug (en grote kans dat het nog steeds is) voor 89 euro te koop bij één van de sponsoren van HT Forum. Het zij maar een paar tientjes, maar op dit budget scheelt het al snel :)

Verder wat iedereen hier zegt: gaan luisteren. En eigenlijk zonder al te veel voorkennis op een budget na. Laat je verassen. Elke winkel heeft weer andere speakers. Ik ben zelf in het bezit van een paar Boston Acoustics A25, ook vanwege dat iedereen er zeer positief over was. Het is zeker geen slechte speaker maar er is meer op de markt. Let wel dat de A25 wat vermogen lust, ik stuurde ze aan met een dikke eindversterker en toen moest het volume nog flink open om de speaker lekker los te laten komen.

Wat je ook nog kan doen (let op, gedachtenkronkel): voor 699 euro bij Correct de Philips HTR-9900 halen. Dan heb je een 7.1 set met receiver. Wel overal Philips op, maar de receiver is een NAD en de speakers gebruiken A-componenenten. Heb je budget over om de receiver te vervangen, want het is al een ouder model: vier maal HDMI 1.3 en dus geen 3D, HDMI ARC of netwerk. Maar alleen voor de speakers is die set het haast al waard. Receiver van de HTR-9900 set raak je wel kwijt op Marktplaats, idem met 2.0 als je 7.1 overkill vindt. Dan heb je een budget waarvoor je zelfs een betere receiver kan nemen dan de voorgestelde Onkyo, met 600 euro kan je best wat series hoger gaan zitten. TX-NR414 is een instapper namelijk.
The_Duke schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:15:
De keuze voor een Subwoofer is begrijpelijk maar zeker niet altijd nodig wanneer je kwalitatief goede frontspeakers koopt, ook dat zou je moeten ervaren in een audio winkel.
Oneens. Speakers die geen subwoofer nodig hebben zijn op één hand te tellen. Voor elke speaker is een passende subwoofer te vinden, ook speakers van duizenden euro's hebben baat bij een goede subwoofer. Zeker als TS aangeeft vooral films te kijken zou ik een subwoofer zeker meenemen in het lijstje.

[ Voor 34% gewijzigd door FeaR op 28-12-2012 15:47 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Bumperke
Bedankt voor je uitgebreide reactie d:)b.

Als ik er morgen tijd voor heb dan ga ik naar wat audio winkels toe om te luisteren :).

Maar je denkt persoonlijk dat je voor dat bedrag van die A25 speakers een mooier/voller geluid kunt krijgen met een andere set?

Je gedachtenkronkel is goed, maar ik koop het liefst meteen wat ik echt nodig heb (dus niet dingen gaan verkopen).

• Bumperke
Ik ben vandaag bij een audio winkel geweest. Daar hadden ze toevallig ook de Boston set staan, en deze klinkt er goed! Maar helaas vind ik ze er niet zo mooi uitzien..

De andere sets die ze hadden waren al snel te duur :(

Ik heb dus zojuist nog even rond zitten kijken op internet, en ik moet zeggen dat die Dali speakers er erg mooi uitzien.

Hoe zijn jullie ervaringen met deze speakers?

Voorbeeld setup:
2x Dali Zensor 5 front
2x Dali Zensor 1 rear
1x Dali Zensor Vocal

Voor bovenstaande set heb ik dan nog wel een receiver en een sub nodig.

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 10:51
Met een gering budget heeft jamo ook zeer leuke setjes. Bijvoorbeeld de hcs 406 of 606, combineer deze serjes met een magnat supreme monitor 300 subwoofer en een instap onkyo/denon versterker van ongeveer 300euro. Op deze wijze toch wel echt een mooie set voor weinig!
Pagina: 1