Mijn pc verkopen en er een gelijkwaardige laptop voor kopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-07 10:51
Ik ga mijn vaste pc verkopen, en wil er een laptop voor weer kopen (omdat dat energie zuiniger is).
Voor mijn pc kan ik 250 euro krijgen, ben al een beetje op marktplaats aan het kijken naar laptops.
Wat zou een goede gelijkwaardige of zelfs betere laptop zijn 2e hands voor ongeveer dit geld (250)?

Specs huidige pc:

Dual Core Processor 64BIT 2 x 3 GHZ
Ati Radeon HD 5570 1GB
3,25GB geheugen
250GB HD
1GBps Netwerk kaart
DVD Brander

Voor downloaden (ext. harde schijven heb ik hiervoor), kantoor gebruik en een beetje gamen (COD4 etc)

Als het kan ook hdmi output voor extern scherm? niet vereist , maar is leuk...
Wat voor 2e handse laptop bevelen jullie mij aan voor dit geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij 2ehands hangt het maar helemaal af van wat er op het moment aangeboden wordt.
Als je nu in V&A kijkt kom je iets als V&A aangeboden: MSI EX620-041NL tegen.
Ik denk dat veel hogere specs niet haalbaar zijn, in dit prijssegment zit je immers als snel aan een IGP ipv een losse videochip en dat is performancewise niet het beste als je wilt gaan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
TERW_DAN schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:52:
Bij 2ehands hangt het maar helemaal af van wat er op het moment aangeboden wordt.
Ik denk dat veel hogere specs niet haalbaar zijn, in dit prijssegment zit je immers als snel aan een IGP ipv een losse videochip en dat is performancewise niet het beste als je wilt gaan gamen.
Is die video kaart qua performance beetje hetzelfde als Ati Radeon HD 5570 ?
Het gaat me er ook om dat hij energie zuinig is, ik wil stroom besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Waarschijnlijk is die wel wat minder dan een 5570, maar daar zijn vast wel wat benches van te vinden.

Als je iets wilt dat EN gelijkwaardige prestaties biedt als je desktop EN een stuk zuiniger is dan zul je denk ik wel wat meer geld neer moeten leggen voor een notebook. Of accepteren dat je er bepaalde gebreken bijkrijgt (denk aan een accu die op is etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Ik ga het in dezelfde setup als mn desktop gebruiken (dus 24/7 aan stroom, eigen monitor etc)
Als het maar qua performance niet slomer is of dergelijke. Zou wel graag bijv. call of duty 4 spelen en downloaden tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan zul je er toch wat extra centen tegenaan moeten gaan gooien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Dat denk ik ook, want voor ruwweg dezelfde performance als een basic game pc ben je voor een vergelijkbare framerate vaak meer dan het dubbele kwijt voor een vergelijkbare laptop.

Waarom wil je een laptop?
Een zuinige (Ivy) intel processor is vermoedelijk zuiniger dan een oude laptop.
Op zich is basaal gamen ook nog te doen met de IGP, zeker als voor een HD3000 of groter wordt gekozen.
(heb zelf redelijke gegamet op een HD2000 IGP, toen me mobo RMA was)

Je zult mijns inziens toch je wensen moeten bijstellen of je budget verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Ik ben echt geen basaal gamer, gewoon een spelletje op zijn tijd vind ik wel leuk en dat hoeft helemaal niet het nieuwste van het nieuwste spel te zijn , call of duty 4 of company of heroes vergt toch niet uitermate veel van de graka?
Of zit het hem in de processor van bijv die link van die laptop die je stuurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
saken schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:16:
Ik ben echt geen basaal gamer, gewoon een spelletje op zijn tijd vind ik wel leuk en dat hoeft helemaal niet het nieuwste van het nieuwste spel te zijn , call of duty 4 of company of heroes vergt toch niet uitermate veel van de graka?
Of zit het hem in de processor van bijv die link van die laptop die je stuurde.
Als jij niet erop achteruit wil gaan, houdt dat in dat je niet je resolutie omlaag wilt bijstellen, en ook geen afname van framerate tolereerd, maakt het niet uit hoe weinig je gamet...

Als je een afname van je framerate tolereert (wie weet zit je nu op 200fps omdat je allerlei intensieve opties uit hebt staan) kan je zonder problemen op 100FPS draaien met een half zo sterke videokaart.
Maar het kan ook dat je nu op 60FPS zit en een halvering naar 30 ga je zeker wel merken en niet speelbaar vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

CoD4 heeft juist een behoorlijke videokaart nodig om een beetje te presteren, Company of Heroes heb ik zelf niet zoveel ervaring mee, maar ga er niet vanuit dat je het kunt spelen op een IGP.

CoD 4 spelen op een IGP, zelfs een moderne APU is best tricky, dus je zult een notebook moeten pakken met een fatsoenlijke videochip. En dat ga je niet redden voor 250 euro.
Een HD4000 of HD3000 is ook wel te doen, maar verwacht geen wonderen van zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
YouTube: Call of Duty 4 - Charlie Don't Surf - [ATI Mobility Radeon HD3470] - Laptop

http://www.notebookcheck....deon-HD-3470.11439.0.html

Inderdaad, zij schrijven ook COD4 op low.

Ik ga marktplaats een beetje in de gaten houden, waar moet ik precies op letten bij het kiezen van een laptop, wie weet komt er nog eentje voorbij waar je wel een beetje 'redelijk' op kan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-07 19:28
TERW_DAN schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:52:
Deze is al verkocht. Al een tijdje terug, vergeten hier aan te passen.

Excuses, de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

saken schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:44:
YouTube: Call of Duty 4 - Charlie Don't Surf - [ATI Mobility Radeon HD3470] - Laptop

http://www.notebookcheck....deon-HD-3470.11439.0.html

Inderdaad, zij schrijven ook COD4 op low.

Ik ga marktplaats een beetje in de gaten houden, waar moet ik precies op letten bij het kiezen van een laptop, wie weet komt er nog eentje voorbij waar je wel een beetje 'redelijk' op kan gamen.
Je wilt sowieso een fatsoenlijke videochip erin, kijk naar benchmarks als je wilt gaan gamen. Verder natuurlijk het standaard werkt (fatsoenlijke CPU en genoeg opslag).

En schuif er wat meer budget naar toe, €250 is echt niet veel, ook niet 2ehands, tenzij je tegen een geweldige deal aanloopt, maar die kans is klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:39

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

saken schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:40:
Ik ga mijn vaste pc verkopen, en wil er een laptop voor weer kopen (omdat dat energie zuiniger is).
Heey Saken,

is dit echt je enige reden dat je van een desktop naar een klapjap wilt?

heb je al berekent wat je op jaarbasis bespaart met een laptop? Dat gaat toch niet in de tientjes per jaar lopen of heb ik dat verkeerd?

Kun je beter je koelkast een tikje minder koud zetten, al je apparatuur met sluipverbruik echt uit de stopcontacten trekken, je telefoon opladen op je werk en die als wekker gebruiken ipv je wekkerradio en een paar uurtjes minder achter je PC kruipen.

Maar ff zonder gekheid.......kijk even kritisch of je ook daadwerkelijk voldoende bespaart om in te leveren op de specs van je systeem waar je nu lekker games mee speelt.

groet!

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Fraggert schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 23:18:
[...]

Heey Saken,

is dit echt je enige reden dat je van een desktop naar een klapjap wilt?

heb je al berekent wat je op jaarbasis bespaart met een laptop? Dat gaat toch niet in de tientjes per jaar lopen of heb ik dat verkeerd?

Kun je beter je koelkast een tikje minder koud zetten, al je apparatuur met sluipverbruik echt uit de stopcontacten trekken, je telefoon opladen op je werk en die als wekker gebruiken ipv je wekkerradio en een paar uurtjes minder achter je PC kruipen.

Maar ff zonder gekheid.......kijk even kritisch of je ook daadwerkelijk voldoende bespaart om in te leveren op de specs van je systeem waar je nu lekker games mee speelt.

groet!
Hij staat wel te blazen als een gek als ik game of een film converteer..... en ik wil hem eigenlijk wel 24/7 aan laten het liefst (om te downloaden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:54
Dan kan je beter investeren in een stillere cpu koeler dan een laptop, die zijn meestal ook niet heel stil namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat hij als een gek staat te blazen zegt natuurlijk niets over het stroomverbruik.
En wat sjaakwortel zegt, notebooks kunnen ook behoorlijk wat geluid maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Het is een gemodificeerde hp DC 7600 small form factor pc, erg beperkt de uitbreidingen...
Deze zit echt zo te blazen, als ik snachts de pc aan laat met downloaden/films converteren ik het ding gewoon voel trillen als ik beneden slaap (ik slaap pal onder de kamer waar mn pc staat)...

Net een opstijgende boeing 747 (bij wijze van :p)

[ Voor 9% gewijzigd door saken op 28-12-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

de koeling van de dingen is vaak om depressief van te worden. Ook kan het koelblok wel eens vol stof zitten, doet ook wonderen, in de negatieve zin, voor de koeling

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
wat ik ook zo dom vindt, is dat hij automatisch als ik een programma op start al begint met te blazen, terwijl het op mijn pc kamer maar 10 graden is.....en hij ook nog helemaal niet warm is. (nee, ik probeer niet te bezuinigen op gaskosten haha, maar ik ben er toch enkel sporadisch, meest van de tijd is hij aan het downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mjah, dat het in je kamer niet warm is wil niet zeggen dat de CPU dat ook niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
hij blaast alleen koude lucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan is de kans groot dat de koeler niet goed zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
ben klaar met um....niets dan ellende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

saken schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 23:39:
Hij staat wel te blazen als een gek als ik game of een film converteer..... en ik wil hem eigenlijk wel 24/7 aan laten het liefst (om te downloaden).
okay, dan heb ik er even een beeld bij. Als je vermoed dat je heel veel geld gaat betalen omdat je die PC 24/7 aan hebt staan dan maak je een denkfoutje.

Ik zit hier in een hoekhuis met een heel huishouden en betaal 117 euro/maand aan electra met alle lampen, wasmachines, stookinstallaties etc.

Die PC van jou doet op zijn hoogst een paar euro in de maand.
saken schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 01:32:
ben klaar met um....niets dan ellende
Kijk, das een veel betere reden om 'm de deur uit te schoppen :+

Als ik jouw was, en het gaat nu dus meer over koelen en lawaai, dan kun je misschien beter kijken naar 1 van de gamesystemen uit de BestBuyGuide, als je die zelf bouwt dan heb je veel waar voor je geld en kun je ook nog fatsoenlijk gamen. :)

Ik betwijfel of een klapjap voor jou de beste oplossing is namelijk.
saken schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:40:
Voor mijn pc kan ik 250 euro krijgen, ben al een beetje op marktplaats aan het kijken naar laptops.
Wat zou een goede gelijkwaardige of zelfs betere laptop zijn 2e hands voor ongeveer dit geld (250)?
sorrie, ik was je budget even uit het oog verloren. Ik zou willen aanraden om even door te sparen en dan meer bij te leggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Fraggert op 29-12-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Fraggert schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 17:41:
[...]

okay, dan heb ik er even een beeld bij. Als je vermoed dat je heel veel geld gaat betalen omdat je die PC 24/7 aan hebt staan dan maak je een denkfoutje.

Ik zit hier in een hoekhuis met een heel huishouden en betaal 117 euro/maand aan electra met alle lampen, wasmachines, stookinstallaties etc.

Die PC van jou doet op zijn hoogst een paar euro in de maand.
De gemiddelde pc doet zonder al te veel moeite 100w. Hij laat hem altijd aan staan voor downloads.

100w = €200 per jaar = €17 per maand. Dat is toch een stuk meer dan 'een paar euro per maand'. De aanschaf van een laptop heb je er na 3 of 4 jaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:33:
De gemiddelde pc doet zonder al te veel moeite 100w. Hij laat hem altijd aan staan voor downloads.

100w = €200 per jaar = €17 per maand. Dat is toch een stuk meer dan 'een paar euro per maand'. De aanschaf van een laptop heb je er na 3 of 4 jaar uit.
daar heb je gelijk in, vergis me lelijk in de kosten van iets 24/7 aan laten staan, duur geintje zeg :X .

Reken je wel nog even uit wat die laptop aan energie kost? Dan kun je zien wat de terugverdientijd is, nu gaat je rekensom niet op.

Laptop - PC = terugverdienen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fraggert schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 19:05:
Reken je wel nog even uit wat die laptop aan energie kost? Dan kun je zien wat de terugverdientijd is, nu gaat je rekensom niet op.
i did. Een random laptop gebruikt 10w, misschien net iets meer. Dat is €20 per jaar, redelijk verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Ik heb voor mijn studie ook een Dell XPS 15 (8gb ram,i7) wat verbruikt zoeits eigenlijk aan stroom per maand?
Anders heb ik zoeits, dan koop ik voor het kantoor / studie gebruik wel een iets lichtere laptop en zet ik deze gewoon als download/game pc neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

10-13w met het scherm aan, 7-10w met het scherm uit. Veel minder dan de gemiddelde desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Ja, mischien hang ik er eens een kwh meter aan en dan vergelijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

Dat heeft zin zeker, een KWh-meter aan een opladende laptop hangen... Dan zou je moeten proberen of hij zonder batterij wil opstarten, maar ik heb geen idee of er laptops zijn die dit kunnen.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

deraco96 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:52:
Dat heeft zin zeker, een KWh-meter aan een opladende laptop hangen... Dan zou je moeten proberen of hij zonder batterij wil opstarten, maar ik heb geen idee of er laptops zijn die dit kunnen.
Vrijwel iedere notebook die ik heb gehad wilde booten zonder accu. Dus dat is op zich niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Laatst online: 17-07 15:38

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

TERW_DAN schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:55:
[...]

Vrijwel iedere notebook die ik heb gehad wilde booten zonder accu. Dus dat is op zich niet het probleem.
Dan moetje em natuurlijk wel even inpluggen natuurlijk :)

Maar euhm, ik vind het ook best bizar idee om over te schakelen op een laptop voor de stroombesparing. Maak gewoon de boel eens stofvrij en kijk dan of je voor 25-50 euro in stillere koeling kan steken. Problem solved ( wel je pc buiten uitstoffen, kan een héél smerige bedoeling zijn als je het nog nooit hebt gedaan) Joindry herinnert zich nog de eerste keer dattie de Pentium 4 bak uitstofte die op vloertapijt stond bij mijn ouders :) ze wilden een nieuwe kopen omdat deze te traag werkte, ik zweer het, had ik alles samengeveegd ik kon er een konijn mee maken.
Pagina: 1