Toon posts:

pc start niet, en geen beeld.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zette vanmorgen mijn pc aan, en kreeg geen beeld.
Normaal hoor ik 2 piepjes, maar dit hoor ik ook niet meer, ik zie ook helemaal geen
tekst of zo wat ik normaal wel krijg bij het opstarten, het lijkt of hij niet verder wil.
Aan de zijkant van mijn pc heb ik een aan/uit knop en een reboot knop, die werken
ook niet als ik hem uit wil zetten of wil rebooten,dat doe ik dan maar via de powerknop
achterop mijn scherm.,
Alle ventilatoren werken in mijn pc.
Ik heb hem ook uitgezet met de powerknop achter op mijn pc,en daarvoor de installatie cd
van windows 7 erin geplaatst, die start ook niet op..
Zelf denk ik dat het probleem niet bij mijn monitor ligt of mijn videokaart, want anders zou
hij wel bij het opstarten de pc piepjes geven, die hij normaal ook geeft,met of zonder beeld.
Heeft iemand een idee, zit nu helemaal vast wat de oplossingen betreft.

mvg

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 13:28
Heb je de hangen en opstart troubleshooter al doorgenomen?

Had je hiervoor al last van problemen? (uitvallen, BSODS, vastlopen, etc.)

Een cd erin met een windows installatie heeft geen zin. Je moet eerst door de post heenkomen (het scherm wat je hebt met de 2 piepjes). Daarna begint het systeem pas windows (van de hardeschijf of een cd'tje) te laden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop maar de troubleshooter (even) door.
(misschien toch mijn mobo)

Zat net te denken, dit is mij eerder gebeurd een paar maanden geleden, toen heb ik hem ook
steeds aan en uit gezet,en deed het wel na een paar uur.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2012 17:27 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 05:59
Van de pc alle stroom losmaken, dan pc starten en knop 10 sec vasthouden, dus zonder stroom.
Dan pc weer proberen te starten met stroom.

Verwijderd

Topicstarter
stekkers van de stekkerdoos eruitgehaald,en ook achter de pc, pc gestart met de knop ingedrukt 10 sec lang,stekkers erin en dan weer gestart,helaas hielp niet.
Heb daarna hetzelfde gedaan maar dan de pc eerst 50 minuten uitgehad, en alles weer herhaald,echter ook geen succes.

Verwijderd

Topicstarter
ook nog de stroom eraf gehaald, batterij van mijn mobo verwijderd en weer later terug geplaatst hielp ook niet...

Verwijderd

Mogen wij ook weten wat de specificaties zijn van het systeem?
Dat denkt wat vlotter mee....

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zoals E65 al schrijft horen eigenlijk alle systeemspecs in de startpost te staan zodat we weten op welk soort pc of welke onderdelen het gaat. Nu word het alleen maar giswerk en denk ik bijvoorbeeld dat het hoogstwaarschijnlijk je voeding zal zijn, maar het kan ook vanalles anders zijn.

Verwijderd

Topicstarter
hier nog mijn systeemspecs:

msi ms 7379 mobo
samsung 320 gb hd
350 watt voeding
geforce 8600 gt videokaart
2x2 ddr2 corsair valueselect geheugen
intel dualcore processor, weet ff niet meer precies de specs hiervan
ps, mocht het mobo stuk zijn,kan je dat dan zien..?

kort:

bij het opstarten van de pc geen bios info,helemaal geen beeld.
geen pc piepjes.
alle ventilatoren draaien wel.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2012 13:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost, bedankt voor het meedenken.

Ik had mij video kaart eruitgehaald en zag dat de ventilator helemaal dicht zat met stof, en heb deze
schoongemaakt, helaas hielp dit niet.
Ik heb daarna mijn monitor aan mijn onboard video aansluiting gezet,en toen deed hij het weer..??
Alleen nog daarna mijn cmos terug gezet naar de standaard instellingen via F2.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:02

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Blijkbaar was je initiële conclusie dus incorrect. Je videokaart is naar de eeuwige gamevelden...

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:39
Als je handig bent ,geforce 8600 gt is uit de geforce 8xxx serie en die schijnt te herstellen te zijn door hem te bakken in de oven.
Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

gewaarwordingshorizon

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
beascob schreef op zondag 30 december 2012 @ 13:55:
Als je handig bent ,geforce 8600 gt is uit de geforce 8xxx serie en die schijnt te herstellen te zijn door hem te bakken in de oven.
Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten
Die bakmethode is ook maar iets van tijdelijke aard want vele kaarten stoppen na hooguit een paar weken tot maanden er toch weer mee.
Pagina: 1