Problemen met dual-screen setup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeMeteor
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb gisteren een nieuwe ASUS GeForce GTX 650 Ti geïnstalleerd in mijn PC. Nu heb ik mijn beamer op de VGA-output en mijn monitor op de DVI-output aangesloten. Als ik echter mijn PC inschakel dan word de beamer als primary display gebruikt en krijg ik pas beeld op mijn monitor als Linux of Windows opgestart zijn. In Windows en Linux lukt het zonder problemen om mijn monitor dan als primary display in te stellen maar het probleem is dat ik nu telkens bij het opstarten mijn beamer moet aanzetten om een keuze te maken tussen het opstarten van Windows of Linux.
Weet iemand of dit in te stellen valt dat mijn monitor als primary display word gebruikt van het moment dat ik mijn PC inschakel?

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Vreemd probleem. Wat je kan proberen is je om de andere DVI poort te gebruiken of een paar keer op te starten zonder de dat de beamer is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeMeteor
Hey Iarsiano,
Bedankt voor de tip, ik heb deze zojuist uitgeprobeerd, jammer genoegd zonder succes.
Heeft er nog iemand een idee? Ik vroeg me af of eer eventueel een soort vaan vga-schakelaar bestaat waardoor ik de kabel niet telkens van de beamer moet loskoppelen en deze makkelijk kan inschakelen als ik deze nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:33

DOV

En als je ze omdraaid door middel van 2 verloopjes VGA>DVI en DVI>VGA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeMeteor
Ik had inderdaad ook al gedacht om een verloopstuk te gebruiken om de VGA aansluiting van de beamer ook aan te sluiten op de tweede DVI poort, maar het verloopstuk past niet. Ik vermoed dus dat de DVI poorten van deze grafische kaart geen VGA signaal ondersteunen. Een andere optie die ik eventueel ook nog heb is via een HDMI kabel mijn grafiche kaart op de beamer aansluiten, maar dan zal ik toch eerst nog in een HDMI-switch moeten investeren want momenteel hangt daar mijn PS3 op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:33

DOV

Als de beamer HDMI heeft dan kan je ook een HDMI>DVI kabel nemen volgens mij. Maar als ik op de site van Asus kijk staat helemaal onderaan bij de DVI poorten "DVI Only" dus geen garantie... Dan kan je ze altijd wisselen welke je als eerste scherm wil hebben.

Maar HDMI zou ik eerst proberen inderdaad.
Pagina: 1