Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Bij mij in huis is de ontvangst altijd erg slecht. Ik heb nu een Galaxy S2, maar gesprekken duren maximaal een minuut, daarna valt standaard het signaal weg. Ik heb ook een HTC Desire gehad, daarmee ging het al wat beter. Dan heb ik ook een HTC Desire S gehad en daarmee had ik bijna nooit problemen. Ook vrienden met een iPhone 4/4S die langskomen hebben nauwelijks problemen.

Nu ben ik op zoek naar een "nieuwe" telefoon waarvan het bereik goed is, in ieder geval beter dan de S2. Verdere eisen zijn:

3,7-4,3"
Dual Core
Android

Het mag ook een ouder toestel zijn, het enige belangrijke qae specificaties zijn die 3 eisen.
Heeft iemand enig idee welke toestellen goed bereik hebben of kent iemand een site die dit test?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Kan je niet beter zo'n femtocell plaatsen? T-mobile of Vodafone hebben die geloof ik, voor €70 ex. BTW.
Dan kan je gewoon je S2 blijven gebruiken...

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:23

Dido

heforshe

Ik vind het eigenlijk wel een interessante vraag. Niet alleen voor nbinnenshuis, maar ook daarbuiten lijken er toch best verschillen te zijn tussen toestellen wat betreft beschikbaarheid en kwaliteit van 2g en 3g signaal.

Het kan tussen mijn oren zitten natuurlijk, maar het valt me op dat er bij reviews eigenlijk nauwelijks over gerept wordt, terwijl grootte en plaatsing van de antenne toch van invloed kunnen zijn (ok, een designfout zoals Apple die maakte waardoor de antenne niet meer werkte haalt het nieuws dan wel).

Zijn er fabrikanten of toestellen die gewoon beter presteren als het op 2g of 3g ontvangst aankomt, en zo ja, hoe kom je daar achter?

Wat betekent mijn avatar?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Zou het niet handiger zijn om op zoek te gaan naar een andere provider als het bereik bij jou thuis niet goed is?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:11

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik schop het topic even naar het juiste forumdeel -> MAA :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• thefal
We hebben hier in huis Hi, T-Mobile en Vodafone. Ik heb over de jaren alle 3 telefoons gehad die we nu in huis hebben, en mijn zusje heeft er 2 van gehad. Heb een en ander getest en als ik nu rapportcijfers zou moeten geven voor het bereik hier in huis zou het zoiets worden:

Desire+Hi: 7
Desire+Vodafone: 8
Desire+T-Mobile:7

Desire S+Hi:9
Desire S+Vodafone:9
Desire S+T-Mobile: 8

Galaxy S2+Hi: 3 (Max 1 minuut bereik voordat een gesprek weer uitvalt)
Galaxy S2+Vodafone:3 (Zelfde)
Galaxy S2+T-Mobile: 2 (Met deze combinatie ga ik er standaard van uit dat ik geen bereik heb en leg ik de telefoon bij de voordeur, de enige plek waar nog wel bereik is :P en zelfs dan red ik een telefoongesprek van 5 minuten nog niet)

Desire+Wifi+ 10 minuten ononderbroken bereik
Desire S + Wifi: Kwartier ononderbroken bereik
Galaxy S2 + Wifi: ongeveer 40% van de tijd bereik, max 3-4 minuten ononderbroken

Dit zijn dus echt grote verschillen en ik sta zelfs bijna op het punt om terug te gaan naar een van de Desires, ware het niet dat die wel erg sloom zijn vergeleken met mijn huidige toestel

[ Voor 7% gewijzigd door thefal op 28-12-2012 15:49 ]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:23

Dido

heforshe

Dat zijn nogal verschillen inderdaad, waarbij het dus inderdaad lijkt alsof niet de provider, maar de telefoon de grootste boosdoener is.

Ik heb zelf ook lang gedacht dat de provider de belangrijkste oorzaak was :)

Het zou toch wel leuk zijn als dit soort dingen ook in reviews naar voren zouden komen :)

Wat betekent mijn avatar?

• thefal
bigfoot1942 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:46:
Kan je niet beter zo'n femtocell plaatsen? T-mobile of Vodafone hebben die geloof ik, voor €70 ex. BTW.
Dan kan je gewoon je S2 blijven gebruiken...
Die van Vodafone lijktt alleen voor Vodafone klanten te werken, althans dat haal ik uit de video. Klinkt wel raar, maar dat is waarschijnlijk een restictie van de soft/firmware.
YouTube: SignaalPlus Plug&Play

Over die van T-Mobile heb ik niks kunnen vinden.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
thefal schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:05:
[...]

Die van Vodafone lijktt alleen voor Vodafone klanten te werken, althans dat haal ik uit de video.
check!
thefal schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:05:
[...]
Over die van T-Mobile heb ik niks kunnen vinden.
ik zei Vodafone OF t-mobile ;) wist niet precies welke provider t was.
Op zich is het wel een mooie techniek, specifiek om dit soort black-spots te verhelpen...

[ Voor 21% gewijzigd door bigfoot1942 op 28-12-2012 16:47 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Bij veel toestellen scheelt het of je 3G aan of uit hebt staan.. Staat 3G uit, dan maak je automatisch gebruik van het doorgaans sterkere 2G/GSM netwerk. Het verbruikt ook nog eens minder stroom..

M.a.w. test eens met 3G uitgeschakeld en post je bevindingen.

We have just one world, but we live in different ones...

• thefal
Ik heb 3G bijna altijd uitgeschakeld als ik thuis ben, om batterij te besparen. De resultaten met 3G uit zijn dus degene die je hierboven ziet. Op dit moment heb ik -107dBm, zowel met als zonder 3G.
Pagina: 1