Toon posts:

budget watercoolen, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg m'n duron met m'n coolermaster niet over de Ghz geschopt, ik zat eerst te denken aan een FOP38, (OF CAK als sie in nl is) maar aangezien het lawaai, en de geringe kans dat het daarmee wel lukt....blaat. iig zat ik aan watercooling te denken, de prijs van pompje en radiator ging wel, maar die koelblokken: SOOOOOOOO DUUUUUUUR :( . Zijn er geen goedkopere oplossingen. Alminium waterblokken. Of alternatieven.

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Zelf een blokje maken is niet zo duur...

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Dit kan zeker!

Er zijn mensen die zelf blokjes maken en verkopen...FreakyFrank geloof ik heeft het wel gedaan.

Verder moet je de radiateur van de sloop halen, en geen peltier nemen...dan kom je al een heel eind met weinig budget.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die kerel van overclock-watercool.com maakte eerst blokken met een koperen grondplaat en daarbovenop een een of ander doorzichtig plastic of siliconen spul.. op zich scheelt dat maar weinig in de koeling, aangezien alleen het grondvlak gekoeld hoeft te worden.
En minder koper -> lagere prijs (alleen de verzendkosten vanuit de USA zijn nogal hoog :)).

Afbeeldingslocatie: http://www.caseetc.com/case_images/prod_sm/000311.jpg
Toch nog $39.99 zie ik :( (caseetc)

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 23:14 schreef Bigs het volgende:
Die kerel van overclock-watercool.com maakte eerst blokken met een koperen grondplaat en daarbovenop een een of ander doorzichtig plastic of siliconen spul.. op zich scheelt dat maar weinig in de koeling, aangezien alleen het grondvlak gekoeld hoeft te worden.
En minder koper -> lagere prijs (alleen de verzendkosten vanuit de USA zijn nogal hoog :)).

[afbeelding]
Toch nog $39.99 zie ik :( (caseetc)
Dat koelblokje zuigt. Het contact oppervlak met het water is niet groot genoeg. DAN kan je beter een FOP nemen.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik heb zelf ook een blokje gemaakt van koper. Koper was gratis, soldeer had ik nog liggen..kost nix dus.
het is even prutsen, maar best te doen.

Verwijderd

BEn ook met een (budget)waterkoeling bezig:

Een overzichtje:

Koperen waterblok --> gratis en zelf frezen.
Slangen --> papa's tuinslang
slangaansluitingen --> gratis van mijn werk
slangklemmen --> gratis van mijn werk
alu radiateur --> 10 piek op de sloop
2x 120 mm Fans -->2x20 piek
pompje 800l/uur --> 70 piek (volgens mij)

mis ik iets?

Gebruik lekker veel huis tuin en keuken spul.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Pompje 800 is goedkoper, iets van 50,- in de dierenwinkel, en iets geodkoper bij OC-Shop. Maar dan heb je verzendkosten. Of je moet afhalen.

Duurste onderdelen zijn waterblok en pomp. Als je daar goedkoop aan kan komen, dan hoef je niet veel uit te geven. Veel zoeken, en je moet niet alles op 1 dag willen vinden.

Verwijderd

Pompje moet je niet op bezuinigen. Daarvoor is-ie veel te belangrijk.

De radiator: kijk op de sloop, of wacht ermee tot er weer geld binnen is. Een groter reservoir helpt tijdelijk ook.

Wat betreft het waterblok: kijk eens hier:
[topic=152905]

Ik heb dat ook gedaan toen ik begon, en het werkte best wel goed. En het kost je 15 piek voor het doosje ofzo, 2 piek voor het schuurpapier, plus nog wat *goede* lijm.

Wie een dunne portemonnee heeft moet creatief zijn..
Pagina: 1