[Android] App testen met wegvallende internet connectie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 11:39
Hoi,

Ik heb een Android app geschreven die via HttpClient en dergelijke verbinding maakt met een webservice op het internet. Ik heb gemerkt dat mijn code de app in zijn geheel laat crashen wanneer de internet verbinding slecht is. Op een Wifi verbinding bijvoorbeeld werkt het altijd prima, maar als ik in de trein zit valt af en toe internet eventjes weg en dan crasht de app. Ik denk (maar dit weet ik niet 100% zeker) dat het gebeurt als internet echt helemaal wegvalt, voor zover ik kan merken werkt de app prima bij erg langzame verbinding (echter gewoon heel traag).

Ik heb zojuist wat dingen geprobeerd om de app te 'beschermen' tegen een wegvallende verbinding, maar mijn vraag is eigenlijk hoe ik dit zou kunnen testen? Ik heb zitten googlen maar het enige wat ik kan vinden is via de emulator de internet snelheid verlagen, dat heb ik geprobeerd en daarmee werkt het prima, maar ik kan hiermee niet simuleren dat de verbinding echt wegvalt. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen (behalve in de trein stappen en constant blijven proberen >:) )? Thanks :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:39
Vliegtuigmodus aanzetten? Of zorgt dat niet voor een crash?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 11:39
Ik kan natuurlijk wel handmatig de hele verbinding platgooien (bijv internet kabel uit m'n pc trekken tijdens het testen), maar ik vraag me dan wel af hoe representatief dat is voor het (heel tijdelijk - < 1 sec?) wegvallen van bijvoorbeeld een 3G connectie. Of het overschakelen van H naar 3G of naar G of zelfs E (of wat is er nog meer..), misschien schuilt daar het probleem wel. Zo'n tijdelijke, korte periode zonder internet kan ik moeilijk testen, ik vroeg me af of daar iets mogelijk was.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37

Nakebod

Nope.

Crasht het "normaal" ook als je WIFI wegvalt, en je geen mobiel internet hebt?
Zo ja, zou je mobiel internet kunnen uitschakelen, en dan testen via WIFI.
Veel routers hebben wel een optie om WIFI uit te schakelen, al dan niet via een hardwareknop. Of via een softwarematig accesspoint.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In een aluminium doos zetten? :P Heb je zo goed als geen verbinding meer :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-07 10:37

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je zou zelf een test webservice op kunnen zetten en verbinding mee kunnen maken, dan zou je in je webservice code kunnen schrijven dat af en toe een request niet behandelt wordt of een tijdje duurt ofzo ;)

Dit ga je sowieso nodig hebben als je unit tests gaat doen met je programma :)

[ Voor 16% gewijzigd door Ventieldopje op 28-12-2012 13:11 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-07 17:31

Pizzalucht

Snotneus.

http://stackoverflow.com/a/3536274

En dan fiddler als proxy gebruiken in je app
Pagina: 1