Beste tweakers,
Laatst via iBood een Pogoplug V2 gekocht. Daar Archlinux op gezet. Vervolgens owncloud opgezet en daar ben ik nou mee aan het prutsen.

Echter, na elke reboot denkt de Pogoplug dat het 1970 is. Omdat er een hardware clock ontbreekt,schijn ik dit te kunnen oplossen dmv ntpd (hier een blogpost van iemand die hetzelfde probleem had, zijn oplossing werkt alleen niet)
Dit heb ik gedaan:
Als ik nu ntpd -qg doe:
Dus manueel werkt het, echter na een reboot weer 1970.
De content van mijn /etc/rc.conf
en de /etc/ntp.conf
Ziet iemand nog iets wat ik vergeten ben/kan verbeteren?
[edit]
Na een pacman -Syu kon ik system upgrade doen, toen deze melding:
Na reboot nog steeds 1970...
Laatst via iBood een Pogoplug V2 gekocht. Daar Archlinux op gezet. Vervolgens owncloud opgezet en daar ben ik nou mee aan het prutsen.

Echter, na elke reboot denkt de Pogoplug dat het 1970 is. Omdat er een hardware clock ontbreekt,schijn ik dit te kunnen oplossen dmv ntpd (hier een blogpost van iemand die hetzelfde probleem had, zijn oplossing werkt alleen niet)
Dit heb ik gedaan:
code:
1
2
3
4
5
| pacman -S ntp pacman -Sy polkit reboot timedatectl status timedatectl set-timezone Europe/Amsterdam |
Als ik nu ntpd -qg doe:
code:
1
2
3
4
5
6
| [root@alarm ~]# date Thu Jan 1 01:01:16 CET 1970 [root@alarm ~]# ntpd -qg ntpd: time set +1356689133.773683s [root@alarm ~]# date Fri Dec 28 11:13:03 CET 2012 |
Dus manueel werkt het, echter na een reboot weer 1970.
De content van mijn /etc/rc.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
| [root@alarm ~]# more /etc/rc.conf # /etc/rc.conf DAEMONS=(ntpd ntpdate) HOSTNAME="pogoplug" LOCALE="en_US.utf8" #HARDWARECLOCK="UTC" TIMEZONE="Europe/Amsterdam" |
en de /etc/ntp.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| # Associate to public NTP pool servers; see http://www.pool.ntp.org/ #server 0.pool.ntp.org #server 1.pool.ntp.org #server 2.pool.ntp.org server 0.nl.pool.ntp.org server 1.nl.pool.ntp.org server 2.nl.pool.ntp.org server 3.nl.pool.ntp.org iburst # Only allow read-only access from localhost restrict default noquery nopeer restrict 127.0.0.1 restrict ::1 # Location of drift file driftfile /var/lib/ntp/ntp.drift |
Ziet iemand nog iets wat ik vergeten ben/kan verbeteren?
[edit]
Na een pacman -Syu kon ik system upgrade doen, toen deze melding:
code:
1
2
| looking for inter-conflicts... :: openntpd and ntp are in conflict. Remove ntp? [y/N] y |
Na reboot nog steeds 1970...
[ Voor 5% gewijzigd door Red devil op 28-12-2012 13:25 ]