[Windows 7] Pingen geeft random "algemene fout"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptimusPrima
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-02 18:26
Hallo allemaal,

Hoewel ik normaal prima in staat ben om netwerk problemen zelf op te lossen ben ik inmiddels aardig radeloos. Sinds enkele weken krijg ik steeds een 'algemene fout' terug bij het pingen.

Wat ik inmiddels heb geprobeerd:
  • IPV6 uitschakelen
  • netsh winsock reset
  • bekabeling vernieuwd
  • andere poort op modem/router
  • NIC voorzien van laatste drivers
  • AV/FW verwijderd
  • NIC firewall uit
  • Static IP
Het probleem treedt niet op wanneer ik in safe-mode zit.

Het enige wat ik me nog kan bedenken is een system restore, reinstall of vervangen van de NIC. Helaas hebben deze op het moment niet de voorkeur, waardoor ik hoop dat een van jullie nog een bruikbare tip heeft. Het betreft een W7 64-bit installatie en het probleem treedt alleen op bij deze client.

Om het nog vreemder te maken krijg ik verschillende resultaten wanneer ik naar WAN, LAN en localhost tegelijk ping. Je zou verwachten dat een algemene fout op m'n localhost een gelijktijdige timeout op m'n LAN en WAN zou geven, wat dus niet het geval is.

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimage.org/b0wr6v9of/ping.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Heeft het ooit goed gewerkt? Gaat het bij alle IP ping’s verkeerd, welke IP’s heb je gebruikt? Welk OS draait er op de doel machine? Staat LAN ping respond aan in de router? Welke hardware NIC, router etc.? Heb je je chipset driver up-to-date of nog andere netwerk software actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Hm, als je de fout al naar localhost krijgt, kun je alles buiten je computer dus rustig uitsluiten.

Lijkt mij dat je eens een driver update zou moeten proberen, en als dat niet helpt zou het een hardware issue kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 07:49

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Dat zou je dan in je eventvwr moeten kunnen zien of in devicemanager. However ik geloof niet in een hardware probleem, daar het niet gebeurt in safe mode.