TP-Link TL-WDR4300 probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-07 14:25

Kasai

Legendary

Topicstarter
Na een hoop zoeken toch maar besloten om hier een topic over te openen, ik heb sinds kort de TP-Link TL-WDR4300 in huis en loop steeds tegen het probleem dat bij mijn draadloze devices zonder internet komen. De wifi verbinding is er nog wel, maar ik heb geen internet toegang meer. Dit gaat mis op de laptop, iPhone 5, HTC One X en de iPad 2. Het enige wat ik er momenteel aan kan doen is wifi uit- en aanzetten op mijn device.

Ik heb beide bands geprobeerd en op beide bands verschillende kanalen, want ik had gevonden dat als je router op hetzelfde kanaal draait als al je buren dat je last kan krijgen van storingen. Maar helaas haalt het niks uit.

Heb ook al contact opgenomen met TP-Link zelf, zij raadde aan om het kanaal te veranderen (wat ik toen al had geprobeerd) dus heb aan ze uitgelegd dat ik dat al heb gedaan, alleen nog geen antwoord gehad.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zijn er conflicten met het uitdelen van IP adressen door de router? Eventueel kun je eens proberen of het ook optreedt als er maar 1 device verbonden is of je verbonden devices een vast IP geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-07 13:49

allure

Titaan fase 2/3

Is er ergens in je netwerk nog een 2e router of een modem met router functionaliteiten aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Topicstarter
@XeNeRgY; Thanks, ik zal dat eens proberen.

@allure; Nee, hij hang direct aan mijn UPC modem.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-07 13:49

allure

Titaan fase 2/3

Welk type modem is dit?

Heb je dit nog als je m tijdelijk uit laat zenden op "G" ipv "N" als je dit nu nog niet doet natuurlijk?

[ Voor 70% gewijzigd door allure op 28-12-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Topicstarter
Het is een Arris TM602B/220, overigens heb ik mijn vast pc aangesloten via kabel en dat werkt zonder problemen.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Topicstarter
Met 1 device draadloos verbinden levert nog steeds problemen op, ik snap niet helemaal hoe ik een ip toewijs aan 1 device.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 17:59

lier

MikroTik nerd

Al gekeken of er een nieuwere firmware versie beschikbaar is voor je router?
En wat allure zegt: treedt het probleem ook op als je alleen G ondersteund (en single band)?

Zitten er veel draadloze netwerken in de buurt?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Topicstarter
Oh sorry ik zag die reactie niet, ik heb alle modussen geprobeerd op zowel 2.4 als 5 ghz. Laatste firmware staat er op.

Er zitten inderdaad wel heel veel draadloze netwerken in de buurt, slechts een 5ghz though.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvandelaar
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 15:39
Wellicht is het verstandig om de router een keer compleet te herconfigureren.

Begin met een schone firmware, ik he bdeze problemen ook gehad met TP-Link; mijn oplossing is het gebruik maken van de DD-WRT software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Topicstarter
Ben al een aantal keer terug gegaan naar fabriek instellingen, of is dat niet voldoende?

Anders software heb ik ook naar gekeken, maar ik vind het raar dat ik deze problemen heb, router is nog geen maand oud.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vaak zijn de problemen als volgt:
- DHCP actief op zowel UPC Modem als Router
- Interferentie op kanaal
- Niet ieder device ondersteunt wireless B/G/N
- Niet ieder device ondersteunt 5Ghz
- Ip conflicten (soms door DHCP)

Ik vermoed dat je in elk geval het volgende moet proberen (ben geen expert):
- Controleer of alle verbonden devices een uniek ip adres krijgen in je TP-link
- Zet je TP-link op een gangbaar kanaal (3 of 11) wat liefst uniek is in jouw gebied (controle via InSSIDer)
- Zet je TP-link op 2.4Ghz
- Zet je TP-link op Wireless B/G 54mbit (en dus niet op N of A 150-450 mbit)
- Switch tussen de 20mhz en 40mhz band.

Hier thuis had ik 2 wireless netwerken, waarbij er 1 laptop was die niet wilde verbinden op netwerk 1 en daardoor moest ik netwerk 2 in de lucht houden. Vervolgens bleek mijn iPad netwerk 2 niet te lusten. Na het controleren en aanpassen van de instellingen hierboven werkt alle apparatuur op netwerk 1 en is netwerk 2 overbodig geworden. Reden: iPad wilde niet op de 40mhz band werken, laptop vond de N stand niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Topicstarter
Ze kregen een uniek IP
Via een app op mijn telefoon ben ik erachter gekomen dat kanaal 6 het beste is, daar staat die nu op
Ik heb wifi op bgn gezet, anders kon ik 40 mhz niet kiezen
De switch tussen 20 mhz en 40 mhz haalde niks uit

Heb nu dus mijn pc en One x eigen IP gegeven, alles leek goed te gaan, tot ik emt de ipad ging connecten. Deze kreeg wel een uniek IP, maar heb hem nu voor de zekerheid een eigen IP gegeven. Nu weer even afwachten wat het uithaalt.

Bedankt voor de hulp!

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Topicstarter
Helaas doet het probleem zich nog steeds voor. Denk toch dat het dan een hardware fout moet zijn.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Voordat je hem terugstuurt of terugbrengt, kijk even of je DD-WRT software erin kan laden. Meestal na het flashen met DD_WRT zijn de problemen verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Topicstarter
Ik ga me zeker verdiepen in DD-WRT, maar ik heb net nieuwe firmware gehad van TP-Link. Staat er nu op, ben benieuwd wat het gaat doen.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

Ik heb hetzelfde probleem met een WDR3600, wat bijna dezelfde hardware is. Verbinding is om te huilen, valt continu weg. Compleet onbruikbaar.

Voor de 3600 is maar 1 DD-WRT build aanwezig, die werkt op zich prima, connectie is perfect stabiel (10+ wifi devices). Het grote nadeel is dat ik de printer niet kan connecten via WiFi. Eindeloze combinatie instellingen geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. Met Gargoyle/OpenWRT precies hetzelfde probleem. Dus ja, dat is ook weer erg lastig. Heb de router nog maar een paar dagen, dus ik ga deze retour zenden.

Heb je zelf geen WiFi printer of krijg je het wel voor elkaar deze te connecten, dan is DD-WRT een prima oplossing voor de stabiliteitsproblemen. Wat ik onbegrijpelijk vind is dat er al 4 maanden geen firmware updates van TP-Link zelf zijn geweest, schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Topicstarter
Ik kan met groot genoegen vertellen dat mijn router nu al bijna 24 uur werkt zonder internet wat wegvalt :D iedereen nogmaals bedankt voor alle hulp!

@Wph, ik zou even contact opnemen met TP-link, zij hebben mij erg goed geholpen.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_dus.nl
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-01-2023
Ik heb ook een wdr4300 met dezelfde problemen. Het beperkt zich bij mij tot de 2.4 band. Ik hoopdat de nieuwe firmware dan snel online komt. Heb inmiddels een mail gestuurd naar tp-link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Topicstarter
Stuur me een PB met je mail, dan forward ik de mailtjes van TP-Link.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_dus.nl
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-01-2023
Met dank Kasai voor de nieuwe test firmware kan ik nu zeggen dat het probleem weg is. Tot nu toe.
Het volgnummer is 121126 het versie nummer is hetzelfde gebleven. Na de firmware upload herstart de router zichzelf en daarna werkte alles vlekkeloos dus verder geen aanpassingen meer gedaan.
Het symptoom kan je het beste beschrijven alsof je wifi netwerk 3 huizen verderop staat. Iedere keer wel bereik geen bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Topicstarter
Ben blij dat ik je kon helpen, mijn router staat nu bijna 3 dagen aan zonder gezeik :)

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21

Det

<kickje>

Inmiddels is de nieuwe firmware ook te downloaden van de site van TP Link:
http://nl.tp-link.com/sup...del=TL-WDR4300&version=V1

(had recent nog een aanvraag gedaan bij TP Link om de nieuwe firmware te krijgen wegens soortgelijke problemen maar de helpdesk wilde me een heel troubleshoottraject door trekken en wist zogenaamd niets van een nieuwe firmware. Maar goed, hij is er nu, ben benieuwd ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Even een vraag voor de mensen die deze router hebben... Ik heb sinds kort glasvezel die 300mbit heeft en ik wil graag een router die die snelheden aan kan, nou is mijn oog op deze router gevallen en nu vroeg ik mij af hoe het bereik is.

Ik wil hem namelijk op de begane grond zetten en ik moet 2 verdiepingen omhoog ook een goede verbinding hebben, is dit mogelijk met deze router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Hangt van je woning af, is het een oude woning met houten vloeren/balken of een nieuwbouw woning vol met beton?
Ik heb 2 van deze routers, waarvan er 1 als access point op de 1e verdieping en de andere in de meterkast. Zonder het access point heb ik 1 streepje bereik op de 1e verdieping, helemaal aan de andere kant van de woning. Het betreft hierbij een nieuwbouw woning met een open trap in de woonkamer.

[ Voor 0% gewijzigd door ck2000nl op 27-01-2013 17:56 . Reden: Spelfout ]

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 17:59

lier

MikroTik nerd

Naast de invloed van de woning doen ook zaken als andere WiFi netwerken in de buurt en de kwaliteit van je WiFi nic mee. Hoe is het bereik op dit moment?

En bedenk natuurlijk ook dat je draadloos nooit een hoge snelheid haalt op zo'n afstand met zoveel obstakels..

Wat verwacht je en wat wil je bereiken?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21

Det

Bij mij hangt ie in de kast onder de houten trap, op de begane grond. In het hele huis heb ik goed bereik, en ook midden op de zolder (2 betonnen vloeren ertussen dus) nog een heleboel streepjes, en met de speedtest.net app op een Nexus 7 trek ik m'n 25Mbps internetverbinding nog helemaal vol.
Als je serieus met die 300mbit aan de slag wil zou ik trouwens gewoon een utp naar boven trekken.
Pagina: 1