externe monitor resolutie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449625

Topicstarter
Ik wil een notebook kopen waarmee ik een externe monitor 2560*1440 kan aansturen. Is het dan voldoende om te weten of de grafische kaart dit aankan en of er een (mini) displayport op de notebook aanwezig is, of moet je meer weten? Moet je ook nog het moederbord, koeling etc serieus in de overweging meenemen?

ps
ik overweeg een ASUS G75VX te nemen vanwege:
- displayport
- goede grafische kaart en "native" resolutie
- ongeveer 17 inch scherm
- snel
- ssd
- mat scherm
- windows
- geheugen tot 32Gb

prijs en gewicht vind ik niet zo belangrijk.
wil deze gebruiken voor veeleisend softwareontwikkeling met goede resolutie die ik zo af en toe mee wil nemen voor presentaties of uitwisseling met anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:05
Voor het geld kan je een betere alienware m17x in elkaar zetten met een hd7970m ipv een gtx670m de 7970 presteert stukken beter. En heeft alle voordelen van de asus ook.(tot mijn spijt want de asus rog lijn ziet er geweldig uit :P )

Opzich kan iedere grafische kaart twee schermen aansturen, alleen of een laptop sterk genoeg is voor sommige software vraag ik me af. Ik heb een g53sx en ik doe daar een beetje hobby photoshop em videobewerking op maar het loopt beter op mijn desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Dat sowieso. De G75VX kost €1600 met GTX 670m. De M17x kost €1520 met HD 7970m die bijna 2x zo snel is.

Verder kan je met displayport altijd 1440p en vaak (of altijd?) 1600p aansturen. Met VGA kan het nooit, en met HDMI kan het, in tegenstelling tot wat de specs vermelden, ook bijna nooit.

Het enige wat je dan nog moet controleren is of het scherm wel displayport heeft. Er zijn tegenwoordig ook 1440p monitoren met alleen dual-link DVI. Dat is met een recente laptop zonder dure actieve adapter onmogelijk aan te sturen.