Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mainstream laptop met FHD-scherm voor 1100€

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een mainstream laptop met een full-HD scherm van 15.6 inch.
Het bedrag wat ik hieraan wil besteden is ca. 1100€.

Ik vind een stabiele, goed en prettig werkende laptop met een goed scherm erg belangrijk (belangrijker dan 10% meer proc. snelheid).
Gewicht is geen groot issue, 2,5-3.0 kg is nog ok.
Het liefst ook een mooi uiterlijk (niet teveel plastic), liever zakelijk dan design.

Wat wil ik met de laptop doen:
- Dual-boot Win 7/8 & Ubuntu
- Internet, mail en office applicaties
- Lichte overige applicaties draaien.
- Eventueel lichte foto/video-bewerking
- Muziek rippen & afspelen en film/serie kijken (bijvoorkeur ook vanaf blue ray)
- DVD/CD branden (bij voorkeur DL)

Welke specs moet de laptop hebben:
- een kwalitatief mooi scherm, resolutie min 1920x1080
- bij voorkeur een I7
- werkgeheugen min 6/8GB
- SSD schijf van min 128GB of de mogelijkheid om deze in te bouwen
- Totale schijfruimte min 500 GB
- Goed werkende trackpad
- Prettig toetsenbord, chiclet-type
- Numpad op het keyboard
- Wifi & Ethernet
- Webcam
- Aansluitingen: 3x USB, VGA, HDMI, memory card readers

De kandidaten:
Ik heb de pricewatch afgesnuffeld en ben bij de mediamarkt gaan kijken en de volgende 2 laptops hebben op dit moment mijn voorkeur:
• 999€ Lenovo IdeaPad Y500-MBG2BMH
• 940€ Asus N56VZ-S4215H
• Ca. 950€ Dell Vostro 3560

Als ik bij de Y500 de mSATA schijf kan vervangen door een van 128 GB dan heeft deze qua specs al mijn wensen vervult. Het scherm en de rand eromheen spiegelt echter nogal.

De N56 ziet er mooi en strak uit en imo iets strakker dan de Y500, maar mist volgens mij een aanlsuiting voor een extra SSD en heeft geen Blue-Ray. Het scherm vond ik echter wel mooier. Het is een mat scherm met matte randen.

Ik overweeg ook nog een Dell Vostro 3560, maar deze kan ik helaas nergens bekijken of uitproberen.

Ik wil graag jullie advies over de volgende vragen:
  1. Bij de Y500 had ik bij de Mediamarkt nogal last van spiegelingen op het scherm en de rand eromheen, maar er is erg veel TL-licht en reclame. Hoe erg zijn de spiegelingen op het scherm en de rand onder normale omstandigheden?
  2. Is het mogelijk om bij de Y500 de caching SSD te vervangen voor een 128GB SSD zonder dat de SSD prestaties minder worden?
  3. Als ik in de N56 een SSD schijf wil inbouwen, is daarvoor nog plek of dien ik dan de normale HDD of de optical drive te verwijderen?
  4. Hoe verhoud de Dell Vostro 3560 zich tot de Y500 en de N56?
  5. Zijn er bij een van de drie systemen issues, qua prestaties, oververhitting, kwaliteit, etc?
  6. Welke laptop raden jullie mij aan?
  7. Hebben jullie nog andere opties voor mij om te overwegen?
Ik zie jullie reacties graag tegemoet.

Verwijderd

Ik heb zelf de Y500 I7 versie dus:

Ik wil graag jullie advies over de volgende vragen:
  1. Bij de Y500 had ik bij de Mediamarkt nogal last van spiegelingen op het scherm en de rand eromheen, maar er is erg veel TL-licht en reclame. Hoe erg zijn de spiegelingen op het scherm en de rand onder normale omstandigheden?
    Heb ik persoonelijk geen last van/ nog niet echt opgevallen
  2. Is het mogelijk om bij de Y500 de caching SSD te vervangen voor een 128GB SSD zonder dat de SSD prestaties minder worden?
    Niet zelf gedaan wel mensen in dit topic: [Ervaringen] Lenovo IdeaPad Y400 en Y500
    stel die vraag daar zou ik zeggen :)
  3. Als ik in de N56 een SSD schijf wil inbouwen, is daarvoor nog plek of dien ik dan de normale HDD of de optical drive te verwijderen?
    -
  4. Hoe verhoud de Dell Vostro 3560 zich tot de Y500 en de N56?
    dunno
  5. Zijn er bij een van de drie systemen issues, qua prestaties, oververhitting, kwaliteit, etc?
    Er is een klein beetje een trackpad issue bij de Y500 is te fixen las ik verder in het Y500 ervaring topic. Maar verder heb ik geen enkel probleem met de Y500
  6. Welke laptop raden jullie mij aan?
    Y500 sinds ik geen ervaring heb met die andere :)
  7. Hebben jullie nog andere opties voor mij om te overwegen?
    nope
Hopelijk had je hier wat aan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2012 04:43 . Reden: Duidelijker maken ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Johnny,

Bedankt voor je reply, ik heb het lenovo ervaringen topic doorgenomen en ik ben toch wel bezorgd over de problemen die mensen daar hebben met touchpad en wifi. Erg jammer, want qua specs voldoet hij precies aan mijn eiden. ;(

Helaas ervaren mensen ook met de N56VZ-4215H problemen met de touchpad. ;(

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Ik roep de krachten van Vinand aan je te overtuigen een Sony Vaio S15 aan te schaffen.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

Topicstarter
De Sony heeft een heel mooi scherm, mooier dan de asus en lenovo, maar ik vond de behuizing wat brak, het zag er plastic uit en de case kon ik nogal ver indrukken. Ook kreeg je voor 1000€ slechts een I5 en 4GB aan ram. Dat leek me nogal een slechte deal tov de rest.

Zijn die specs nog op te krikken?
Kan ik zelf een SSD inbouwen?
Hoe werkt de touchpad op de Sony?

Verwijderd

Topicstarter
Vanwege de problemen met de lenovo en de asus, ben ik nu ook serieus aan het overwegen om een Dell te kopen.
De kortingen die ze bieden zijn zeer interessant.

M6700
M4700
Inspiron 17R SE
Inspiron 15R SE
Vostro 3560
Latitude E6530

Het enige nadeel is dat de 15 inch modellen vaak geen numpad hebben. :x
Welke van de modellen is/zijn aan te raden?

Is het mogelijk om achteraf een SSD in te bouwen bij Dell laptops?
Zijn deze modellen vrij van touchpad of andere problemen?

Verwijderd

De prijs van de M6700 is gefixt. De M4700 is 1.5Kg zwaarder dan de sony SE, waardoor ik het slechts met moeite een 15.6" kan noemen...

De inspirons: leuk voor de prijs (significant goedkoper dan de asus en lenovo), maar ook minder in bouwkwaliteit en accuduur. Leuk voor de prijs, maar niet veel meer.

De vostro is eigenlijk best redelijk geprijsd (€ 844 met i7, 1080p, msata), maar ik ken hem verder niet en van een 48Wh accu wordt ik verder niet enorm blij. Na het naslaan bij notebookcheck blijkt de accu inderdad matig: notebookcheck. Belangrijker punt: de fan maakt een totale takkenherrie, Mijn E6520 is onder load stiller, en dat meen ik serieus.

Ik heb zelf de E6520 (mijn review). Het grootste probleem wat ik erme heb is. Je voelt hem al aankomen.. het touchpad. Met een alps touchpad kan je gewoon niet fatsoenlijk scrollen. Kijk ook eens op marktplaats.€550 is geen gekke 2e-handse prijs voor een E6520 met een 1080p scherm en i7.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Darkstone, bedankt voor je reply.

Ik baal er wel van dat de M6700 nu ineens weer zo duur is. ;( de M4700 is idd zo zwaar dat je net zo goed de M6700 kunt nemen.

Weet jij of de Inspiron 15/17R SE last heeft van touchpad problemen?

Verwijderd

De inspiron 15R SE bevat een elantech touchpad, en ik neem aan de 17R SE ook. Van problemen heb ik nog niets gehoord.

Verwijderd

Topicstarter
De Inspiron 15R SE is dan toch wel een serieuze kandidaat.

De 7520 van 999 heeft alles qua specs wel wat ik zoek, alleen geen numpad. Met korting en epp is hij 900, met cashback nog minder hopelijk.

Is de SSD schijf wel te vervangen door een ander model met meer MB's?

Ik zou hem alleen graag eens in het echt willen zien. Is dit mogelijk ergens, of heeft Dell alleen een online winkel?

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
in het echt zien... nee dat gaat niet tenzij je iemand kent..
je kan hem echter binnen 2 weken zonder opgaaf van reden retour sturen, en je geld terug krijgen....

ja de ssd in de 15r SE kan je gewoon vervangen voor een grotere (msata 128gb van crucials m4 bijvoorbeeld)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-11 18:48

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik ondervind totaal geen problemen met de touchpad van de Lenovo Y500, en wat de WiFi betreft is het niet anders dan mijn andere hardware in huis die WiFi gebruiken..

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een dual boot maken van Ubuntu en windows.
Ik wil met name Ubuntu proberen te gaan gebruiken met Windows 7 of 8 als backup.
Zelfs de 32 GB schijf zou genoeg moeten zijn voor Ubuntu, de snelheid van Windows is minder belangrijk.

Is Dell ook compatibel met Ubuntu qua drivers etc?
Pagina: 1