Ik ben op zoek naar een mainstream laptop met een full-HD scherm van 15.6 inch.
Het bedrag wat ik hieraan wil besteden is ca. 1100€.
Ik vind een stabiele, goed en prettig werkende laptop met een goed scherm erg belangrijk (belangrijker dan 10% meer proc. snelheid).
Gewicht is geen groot issue, 2,5-3.0 kg is nog ok.
Het liefst ook een mooi uiterlijk (niet teveel plastic), liever zakelijk dan design.
Wat wil ik met de laptop doen:
- Dual-boot Win 7/8 & Ubuntu
- Internet, mail en office applicaties
- Lichte overige applicaties draaien.
- Eventueel lichte foto/video-bewerking
- Muziek rippen & afspelen en film/serie kijken (bijvoorkeur ook vanaf blue ray)
- DVD/CD branden (bij voorkeur DL)
Welke specs moet de laptop hebben:
- een kwalitatief mooi scherm, resolutie min 1920x1080
- bij voorkeur een I7
- werkgeheugen min 6/8GB
- SSD schijf van min 128GB of de mogelijkheid om deze in te bouwen
- Totale schijfruimte min 500 GB
- Goed werkende trackpad
- Prettig toetsenbord, chiclet-type
- Numpad op het keyboard
- Wifi & Ethernet
- Webcam
- Aansluitingen: 3x USB, VGA, HDMI, memory card readers
De kandidaten:
Ik heb de pricewatch afgesnuffeld en ben bij de mediamarkt gaan kijken en de volgende 2 laptops hebben op dit moment mijn voorkeur:
• 999€ Lenovo IdeaPad Y500-MBG2BMH
• 940€ Asus N56VZ-S4215H
• Ca. 950€ Dell Vostro 3560
Als ik bij de Y500 de mSATA schijf kan vervangen door een van 128 GB dan heeft deze qua specs al mijn wensen vervult. Het scherm en de rand eromheen spiegelt echter nogal.
De N56 ziet er mooi en strak uit en imo iets strakker dan de Y500, maar mist volgens mij een aanlsuiting voor een extra SSD en heeft geen Blue-Ray. Het scherm vond ik echter wel mooier. Het is een mat scherm met matte randen.
Ik overweeg ook nog een Dell Vostro 3560, maar deze kan ik helaas nergens bekijken of uitproberen.
Ik wil graag jullie advies over de volgende vragen:
Het bedrag wat ik hieraan wil besteden is ca. 1100€.
Ik vind een stabiele, goed en prettig werkende laptop met een goed scherm erg belangrijk (belangrijker dan 10% meer proc. snelheid).
Gewicht is geen groot issue, 2,5-3.0 kg is nog ok.
Het liefst ook een mooi uiterlijk (niet teveel plastic), liever zakelijk dan design.
Wat wil ik met de laptop doen:
- Dual-boot Win 7/8 & Ubuntu
- Internet, mail en office applicaties
- Lichte overige applicaties draaien.
- Eventueel lichte foto/video-bewerking
- Muziek rippen & afspelen en film/serie kijken (bijvoorkeur ook vanaf blue ray)
- DVD/CD branden (bij voorkeur DL)
Welke specs moet de laptop hebben:
- een kwalitatief mooi scherm, resolutie min 1920x1080
- bij voorkeur een I7
- werkgeheugen min 6/8GB
- SSD schijf van min 128GB of de mogelijkheid om deze in te bouwen
- Totale schijfruimte min 500 GB
- Goed werkende trackpad
- Prettig toetsenbord, chiclet-type
- Numpad op het keyboard
- Wifi & Ethernet
- Webcam
- Aansluitingen: 3x USB, VGA, HDMI, memory card readers
De kandidaten:
Ik heb de pricewatch afgesnuffeld en ben bij de mediamarkt gaan kijken en de volgende 2 laptops hebben op dit moment mijn voorkeur:
• 999€ Lenovo IdeaPad Y500-MBG2BMH
• 940€ Asus N56VZ-S4215H
• Ca. 950€ Dell Vostro 3560
Als ik bij de Y500 de mSATA schijf kan vervangen door een van 128 GB dan heeft deze qua specs al mijn wensen vervult. Het scherm en de rand eromheen spiegelt echter nogal.
De N56 ziet er mooi en strak uit en imo iets strakker dan de Y500, maar mist volgens mij een aanlsuiting voor een extra SSD en heeft geen Blue-Ray. Het scherm vond ik echter wel mooier. Het is een mat scherm met matte randen.
Ik overweeg ook nog een Dell Vostro 3560, maar deze kan ik helaas nergens bekijken of uitproberen.
Ik wil graag jullie advies over de volgende vragen:
- Bij de Y500 had ik bij de Mediamarkt nogal last van spiegelingen op het scherm en de rand eromheen, maar er is erg veel TL-licht en reclame. Hoe erg zijn de spiegelingen op het scherm en de rand onder normale omstandigheden?
- Is het mogelijk om bij de Y500 de caching SSD te vervangen voor een 128GB SSD zonder dat de SSD prestaties minder worden?
- Als ik in de N56 een SSD schijf wil inbouwen, is daarvoor nog plek of dien ik dan de normale HDD of de optical drive te verwijderen?
- Hoe verhoud de Dell Vostro 3560 zich tot de Y500 en de N56?
- Zijn er bij een van de drie systemen issues, qua prestaties, oververhitting, kwaliteit, etc?
- Welke laptop raden jullie mij aan?
- Hebben jullie nog andere opties voor mij om te overwegen?