Toon posts:

VMware gebruikt 'eigen' videokaart ipv de GeFore

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Binnen VMware heb ik klaarblijkelijk een soort virtuele videokaart genaamd VMware SVGA 3D. Ik kan er werkelijk niet eens een oude game op draaien. In mijn MacBook Pro zit een NVIDIA GeForce GT 650M 1024 MB.
Is er een mogelijkheid dat deze videokaart gewoon wordt gebruikt binnen Windows 7? Nergens in de instellingen kan ik dit instellen.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft niet iedere versie van VM ware de mogelijkheid om dit te doen. Mogelijk moet je de desktop power user versie ofzo hebben. Welke versie gebruik je precies en welke patch is het?

misschien helpt dit: http://www.vmware.com/nl/support.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Voor Mac bestaat er maar één versie van VMware nl VMware Fusion.
Volgens mij kan je met de consumentenversies van VMware niet rechtstreeks de hardware aanspreken vanuit een VM.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

An sich doet PCIe passthrough wat je zoekt (als je het al werkend krijgt), maar dat zou dan betekenen dat je de complete videokaart doorgeeft naar jouw VM en heeft je Mac géén beeldkaart meer (en dus geen beeld). Dus of je dat wilt? ;)

Als je wil gamen (onder Windows) op je Mac, kun je denk ik beter Bootcamp gaan gebruiken.
Virtualisatie is sowieso (nog) niet geschikt voor gaming. Als je dan niet kan of wil gamen, dan is het verstandiger een degelijke PC te zoeken. :)

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 28-12-2012 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens bedankt. Ik snap het euvel. Wordt even bootcampen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een andere vraag:

Zou ik snelheidsverlies krijgen als ik Windows op een USB 3.0 haddisk/USB stick installeer en daar vanaf run? Een USB stick is daar misschien niet helemaal voor geschikt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Alleen met booten (gaat langer duren dan normaal gebruikelijk) en met het kopiëren van bestanden ga je dat merken. En uiteraard met laadtijden van games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Windows kun je wel proberen te installeren op een USB hdd, maar kleine kans dat ie opstart.
Het probleem is dat Windows niet gemaakt is om te starten van een USB hdd/stick, de installatiebestanden hebben daar sinds Vista wel ondersteuning voor (al kun je met wat geknutsel ook XP vanaf USB installeren), maar installeren vanaf en installeren op een USB apparaat zijn 2 totaal verschillende dingen.

Wat je dan zou moeten doen, weet niet of het mogelijk is, is dat Windows voor het daadwerkelijk opstarten van Windows eerst de USB drivers laad, dan zou het moeten werken. Anders krijg je tijdens het starten, waarbij de USB drivers geladen worden, een BSOD omdat de HDD door het laden van die drivers af en aangekoppeld wordt ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 28-12-2012 14:04 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
Hoe ik dit aanpakte op mijn mac was om een minimale bootcamp installatie te maken van zeg 10 - 15 GB. en dan vervolgens alle games en software op een USB stick te installeren en dus ook vanaf daar te draaien.

Is wel stervenstraag met laden maar ik had wel een laptop waarop ik kan gamen en met minimaal ruimteverlies in mijn OSX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 15:39

ResuCigam

BOFH

Raven schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:01:
Windows kun je wel proberen te installeren op een USB hdd, maar kleine kans dat ie opstart.
Het probleem is dat Windows niet gemaakt is om te starten van een USB hdd/stick, de installatiebestanden hebben daar sinds Vista wel ondersteuning voor (al kun je met wat geknutsel ook XP vanaf USB installeren), maar installeren vanaf en installeren op een USB apparaat zijn 2 totaal verschillende dingen.
Vanaf Windows 8 Enterprise editie is het mogelijk om Windows vanaf een USB stick/schijf te draaien. Microsoft zelf noemt deze optie To-Go.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah okee. Helaas heeft de TS daar niets aan: "Ik kan er werkelijk niet eens een oude game op draaien"
Geen idee hoe oud oud is, maar met XP zijn zo'n beetje alle games wel compatible.

Leesvoer voor het installeren van XP op een USB drive: http://web.archive.org/we...p://ngine.de/article/id/8

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 28-12-2012 14:20 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.

Ik ga Win7 via bootcamp installeren. Win8 moet ik niets van weten.

Alleen gebruikt Windows 7 absurd veel ruimte! Na wat updates e.d. zit ik al op 40gb!! Mijn SSD is slechts 240gb en daar moet ik dan nog OSX op installeren met al mijn programma's.

Zal Windows 7 Starter / Home edition minder ruimte gebruiken dan Premium?

De huidige games zijn ook al 15gb each. Dus misschien dat ik die dan op een USB 3.0 schijf installeer, zoals Hydrosine al oppert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Windows 7 heeft naast de systeembestanden echter ook herstelpunten, het wisselbestand en het bestand voor hibernate. Die nemen soms ook aardig wat ruimte in maar daar valt wel wat aan te doen ;)

Leesvoer voor 7 op USB: http://www.msfn.org/board...n-external-usb-hard-disk/

[ Voor 34% gewijzigd door Raven op 28-12-2012 14:28 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hibernate uitzetten, en die diskspace krijg je weer terug. Er hoeft immers geen bestand te zijn ter grote van het geheugen als dat toch niet naar disk geschreven wordt. Hibernate uitknallen zou 8GB diskspace opleveren in mijn geval.

En ook systeemherstel kan je uitzetten.

Die ruimte hoef je dus niet persee kwijt te zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door RaZ op 28-12-2012 14:35 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in elevated command> powercfg /h off
daarnaast kan je wel je bootcmp partition openen in vmware fusion.
erg handig als je via mac je games wilt updaten e.d zonder dat je naar windows hoeft te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

CptChaos schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 08:41:
An sich doet PCIe passthrough wat je zoekt (als je het al werkend krijgt), maar dat zou dan betekenen dat je de complete videokaart doorgeeft naar jouw VM en heeft je Mac géén beeldkaart meer (en dus geen beeld). Dus of je dat wilt? ;)
PCIe passthrough vereist VT-d en dat wordt al niet eens op alle Macs ondersteund waardoor het dus ook geen zin heeft om die support in de virtualisatie software (VMware Fusion, Parallels Desktop en Oracle Virtualbox) in te bouwen. Dat is dan ook niet gedaan; geen van de 3 genoemde applicaties ondersteund VT-d (PCIe passthrough). Als je het zou willen dan moet je naar ESXi en een Mac die VT-d doet (wat al snel een Mac Pro zal zijn).
Als je wil gamen (onder Windows) op je Mac, kun je denk ik beter Bootcamp gaan gebruiken.
Virtualisatie is sowieso (nog) niet geschikt voor gaming. Als je dan niet kan of wil gamen, dan is het verstandiger een degelijke PC te zoeken. :)
Games werken prima in vm's maar alleen niet alle games. In zijn geval moet de notebook ook de Nvidia videokaart gebruiken en niet de Intel kaart. Normaliter switched OS X vanzelf naar die Nvidia kaart wanneer je Fusion start maar als je die gfxcardstatus tool gebruikt hoeft dat niet zo te zijn. Die tool heeft namelijk de optie om de Intel videokaart te forceren.
Bootcamp is ook nog een optie en biedt je de beste performance maar ook hier zal gelden dat niet alle games zullen werken. Sommigen hebben gewoon krachtigere hardware nodig. Als je wat speelt met instellingen is het vaak geen enkel probleem. Zelfs met de Intel HD 4000 zijn er zat games goed te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:11
Ik gebruik op mijn 15" Macbook Pro eind 2011 Parallels. Ik kan hiermee iig spellen zoals GTA 3 en C&C red alert 3 spelen. niet de nieuwste spellen maar merk geen vertragingen ouzo
Pagina: 1