Probleem met nieuwste nvidia drivers?

Pagina: 1
Acties:

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02 01:23
Om te beginnen, ik heb een Gigabyte GTX460 1GB.
Een erg flauw probleem, nadat ik had geupdate naar de nieuwste drivers van nvidia begon ik BSOD's te krijgen en startte m'n PC niet meer op. (Op dit moment wist ik natuurlijk niet dat het nviida was)

Uiteindelijk ten einde Windows maar herinstalleerd, en per driver een restart gedaan.
Blijkt nadat ik de nvidia drivers geinstalleerd had, ik weer in die BSOD-loop terecht kwam.

Met nieuwste drivers bedoel ik trouwens 310.70.
Ben nu terug gegaan naar 306.23, en alles werkt weer prima.

Heeft iemand hier een oorzaak, en een oplossing voor?
Want wil toch wel graag naar de nieuwste drivers voor wat fixes in de nieuwste games.

Verwijderd

Mogelijk is de videochip beschadigd of is de stroom toevoer niet voldoende en of los geraakt. Dus haal de haart uit de poort verwijder natuurlijk alle stof resten en maak de poort schoon met perslucht en controleer de stekkers. Instaleer ook de chipset van het mobo en de nieuwste BIOS. Als het dan nog niet werkt test andere PCI-e poort of andere videokaart > vervang het probleem geval. Test ook oudere drivers mogelijk is deze corrupted.

• Valandin
De videokaart heeft het sinds de installatie van de nieuwste 310.70 altijd prima gedaan. Heb net een nieuw moederbord in de PC gezet dus heb inderdaad de kaart goed schoongemaakt. De chipset van het mobo en de nieuwste BIOS zijn beide ook al geinstalleerd. Allebij de PCI-E poorten geprobeert en ze crashen allebij bij de installatie van 310.70 en werken allebij ook goed zonder problemen op 306.23.

Had beter een uitgebreidere uitleg kunnen geven van wat ik gedaan heb!

Kan uiteindelijk ook nog 310.70 testen met de GTX275 die ik hier heb liggen voor de verkoop, maar in mijn ogen is het wel duidelijk dat er wat mis is met de 310.70 update. Het aparte is dat ik op internet inderdaad lees dat sommigen wel last hebben van de BSOD bij deze update, en sommige niet.

Wellicht is het verstandig om gewoon te wachten tot een nieuwe update? Ik ben namelijk wel redelijk benieuwd wat de oorzaak van de BSOD is. Spijtig genoeg is het BSOD scherm er maar ~0.1 seconde dus het aflezen is geen mogelijkheid.

Bedankt voor de tips en de reacties :)

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-02 07:32
Valandin schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 01:57:

Ik ben namelijk wel redelijk benieuwd wat de oorzaak van de BSOD is. Spijtig genoeg is het BSOD scherm er maar ~0.1 seconde dus het aflezen is geen mogelijkheid.

Bedankt voor de tips en de reacties :)
Als ik me niet vergis is het met bluescreenview wel mogelijk om te achterhalen wat de melding is. Nog niet zolang geleden had ik ook last van BSOD. Ik had net W7 opnieuw geïnstalleerd, ook de 370.10 als driver genomen (zou betere performance voor Far Cry 3 leveren) en tijdens het gamen (FC3) had ik 2 of 3 BSOD's. Nu moet ik wel vermelden dat ik op dat moment drivers van mijn moederbord (nog) niet had geïnstalleerd.

Via bluescreenview kon ik zien dat het iets met memory kon te maken hebben. (die melding die ik kreeg kon namelijk wel allerlei oorzaken hebben).

Ik heb toen dat wel drivers van mijn moederbord geïnstalleerd + teruggestapt naar 306.97. Die driver is, als ik niet verkeerd ben, de meest recente non-beta driver. Sindsdien heb ik geen last van BSOD. Maar ik kan ook niet met zekerheid zeggen dat het aan driver 310.70 lag of een noodzakelijke driver van het moederbord. :)

edit: linkje naar de website http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html
edit 2: ik gebruik een Asus 660TI :)

[ Voor 4% gewijzigd door HannesB op 28-12-2012 08:03 ]

• Valandin
Oh, die applicatie is zeker handig! Die zal ik voor in de toekomst zeker gaan gebruiken, hij vond helaas nu geen dumps.
Ik had nog een aantal keer die 310.70 geinstalleerd en toch steeds weer die BSODs, dus ik ben er zeker van dat het aan de driver ligt.
Had nog wat tips gevolgt op het internet, en met DriverSweeper alles wat van nvidia is weggegooit, en daarna weer 310 geinstalleerd en dit heeft het uiteindelijk opgelost.

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:42

TAA

Liever IRC

Hier ook problemen met 310.70. Zowel met een GTX460 als een GTX660ti het probleem dat bepaalde overlays in games flikkeren of helemaal niet getoond worden. Terug naar 306.23 en het loopt gewoon weer. Vreemd...

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:15

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 01:46:
Mogelijk is de videochip beschadigd of is de stroom toevoer niet voldoende en of los geraakt. Dus haal de haart uit de poort verwijder natuurlijk alle stof resten en maak de poort schoon met perslucht en controleer de stekkers. Instaleer ook de chipset van het mobo en de nieuwste BIOS. Als het dan nog niet werkt test andere PCI-e poort of andere videokaart > vervang het probleem geval. Test ook oudere drivers mogelijk is deze corrupted.
Lees jij uberhaupt wel eens een post voordat je reageert?
De laatste paar posts die ik van jouw heb gelezen waarbij je mensen probeert te "helpen" kom je steeds met advies dat nergens op slaat of met informatie die incorrect is.

De TS geeft zelf al aan dat als hij teruggaat naar de oude driver het probleem verholpen is, dus het is duidelijk een driverprobleem, waarom de nieuwe driver niet werkt op zijn setup is wat zijn vraag is.

[specs]

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

BSODS en errors heb je altijd wel ergens...... drivers zijn mensenwerk en nooit 100% water dicht.

Als je drivers het goed doen bij oude versie, waarom installeer je dan in godsnaam windows opnieuw?
je had de oplossing zelf al gevonden.

[ Voor 43% gewijzigd door A87 op 28-12-2012 11:38 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Valandin
A87 - Ik vond de fout pas nadat ik de PC overnieuw had geinstalleerd.
Ik had namelijk net een nieuw moederbord, processor, en geheugen er in gezet dus ik dacht dat Windows gewoon aan het auwehoeren was door de nieuwe hardware.

• morerevs
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-11-2025
"Spijtig genoeg is het BSOD scherm er maar ~0.1 seconde dus het aflezen is geen mogelijkheid."
Configuratuescherm-->Systeem-->Geavanceerde systeeminstellingen-->Opstart en herstelinstellingen-->instellingen en onder Systeemfouten: Computer automatisch opnieuw opstarten vinkje weghalen. Als het goed is blijft nu het BSOD staan tot in de eeuwigheid :-P

• Valandin
Dat zal ik zeker onthouden voor in de toekomst, nooit geweten dat die optie er was!
Zo leer je nog eens wat.

Verwijderd

Ik kom dit regelmatig tegen, de WoW forums staan er ook vol van. Inderdaad, niet iedereen heeft er last van. Met name de 500 en de 600 serie heeft er nogal moeite mee als ik zo even globaal lees.
De enige oplossing die je zo zou kunnen doen is gewoon lekker bij de vorige drivers blijven, wachten totdat NVIDIA het probleem erkent, als ze dat al niet gedaan hebben. Dat zijn altijd van die ''gevaren'' van beta's, daarom ben ik er eigenlijk ook nooit zo'n fan van.
Zie het aan de positieve kant. Je kaart is weer schoon, en je hebt geen reden tot zorg dat er een bug elders in je systeem is.
De waarom in dit verhaal, is denk ik niet zo makkelijk te achterhalen. Dat zou ik maar aan NVIDIA overlaten.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2012 06:30 . Reden: NVIDIA moet wel goed geschreven worden natuurlijk :) ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd
Pagina: 1