GTX 680 MSI Lightning en EVGA op gelijke GPU snelheid HOE

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietpool
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-05 09:09
Ik heb een MSI gtx 680 Lightning in SLI draaien met een EVGA GTX 680 reference. De coreclock van de MSI is 1111 MHZ en die van de EVGA 1006 MHZ. Nu wil ik de clock snelheid van de MSI gelijk schalen aan die van de EVGA (dus op 1006 MHZ). Helaas krijg ik dit nog steeds niet voor elkaar en ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Nu draaien de kaarten namelijk op ongelijke snelheid waardoor mijn games na een paar seconde crashen.

Mijn vraag is dus wie weet een manier om de snelheid van de MSI aan te passen in de bios zodat de basis clock snelheid gelijk kan worden gesteld aan die van de EVGA?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Via bios zou het ook moeten kunnen, maar waarom niet gewoon via software zoals MSI Afterburner oid, hiermee kan je van beide gpu's de baseclock en de boostclock verhogen of verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietpool
TheThomas schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:53:
Via bios zou het ook moeten kunnen, maar waarom niet gewoon via software zoals MSI Afterburner oid, hiermee kan je van beide gpu's de baseclock en de boostclock verhogen of verlagen.
Bedankt voor de snelle reactie! Dat heb ik geprobeerd alleen schakelt msi aferburner de snelheden van de kaarten niet gelijk. Bedenk me net dat ik beta drivers gebruik, zal eens proberen andere drivers te proberen.

Edit: Net laatste drivers geinstalleerd en het maakt geen verschil. Probleem blijft bestaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Pietpool op 28-12-2012 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Verwacht niet dat het aan de drivers zal liggen, maar je weet nooit.

Heb je ook zelf geprobeerd om die clocks aan te passen? Gewoon met je muis op zo'n schuifje klikken en dan verschuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietpool
Drivers maakte geen verschil zoals je al verwachtte. Als ik de schuiven aanpas dan doet hij bij beide gpu's +100 mhz. Wat resulteert in evga 1106mhz en msi 1211 mhz.

Bedankt voor je tips iig tot nog toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Bios probleem... en die kan je niet meer makkelijk modificeren sinds de 600 serie;
wat voorheen bij 580 oid nog wel het verhaal was...

Als je bios 2 pakt doet ie ipv 1110m 1202m.

maakt verder niet uit aangezien 1100 + 1200 = 2300 samen en zo blijft het dus, je hoeft geen gelijke clocks.
Het is niet zo dat de traagste snelheid wordt gepakt. Maar probeer toch die andere bios ook eens...

Ik had vaker nvidia kaarten op verschillende clocks en dat werkt prima...
En probeer eens zonder afterburner te gamen of andere overclock progs.

Crashen kan ook komen door een ''defect'' voeding/pci-slot of instellingen in je bios.

[ Voor 133% gewijzigd door A87 op 28-12-2012 10:47 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietpool
A87 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 01:12:
Maar probeer toch die andere bios ook eens...
Bedankt voor de tip. Ik heb zojuist het andere bios geselecteerd en heb sindsdien geen problemen meer gehad. _/-\o_ A87 _/-\o_

Op dit topic kan dus een slotje!
Pagina: 1