RS232 onleesbare output

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb een dvd speler gekoppeld aan deze:

http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=281001479934

Prolific PL-2303 HXA based.

In de service manual van die dvd speler stond:

19200 baud
8 data bits
1 stop bit
no parity
no flow control

Netjes TXD aan RXD gekoppeld, RXD aan TXD en ground aan ground. VDD (5 volt) niet aangesloten.

Nu open ik in Putty / Termite / Hyperterminal een sessie, maar de output is totaal onleesbaar als ik het apparaat aanzet.

Wat is er niet goed?

Dankzij jullie hulp dit resultaat. Heb nog wat meer hulp nodig bij het aanpassen van de EEPROM, nu ik daar toegang toe heb via de service mode.

Afbeeldingslocatie: http://hackadaycom.files.wordpress.com/2014/02/dvdr-hacked.jpg?w=580&h=326

http://hackaday.com/2014/...recorder/#comment-1204497

http://www.w00fer.nl/blog...r-service-mode-via-rs232/

[ Voor 35% gewijzigd door W00fer op 17-02-2014 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-10 16:01
waarschijnlijk klopt de bitrate (baud) niet.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik heb er al verschillende geprobeerd. 115200 ook, maar werkt ook niet. 9600 ook, ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-10 16:01
Weet je zeker dat flow control uit staat in de software?

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ja staat uit.

De 7 pins (aan de kant vd dvd speler) hebben ook RTS en CTS pinnen, maar m'n USB dingetje hebben die niet. Maakt dat uit?

En moet ik nog iets doen met 7-bit ASCII of Hex view?

[ Voor 17% gewijzigd door W00fer op 28-12-2012 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Is het van die DVD speler wel een TTL niveau RS232 en geen echte RS232?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Soms moet je de data inverteren.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:14
Welke dvd speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
memphis schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:10:
Soms moet je de data inverteren.
Hoe weet ik dat? Het is een Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Philips heeft honderden (duizenden?) type's, wees eens wat specifieker ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 28-12-2012 17:23 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
DVDR3570H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tja mijn verwachting is toch dat het echte RS232 is en geen TTL. En dan heb je inderdaad een inversieslag ertussen, maar ook nog een compleet ander signaal niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Wat voor signaal niveau, en hoe raad je me aan om verder te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:09
Maak eens een foto van de chips(en pcb) die in de buurt van de connector zitten. Misschien kunnen we aan de hand daarvan hints opvangen om wat voor een signaal het mogelijk zou kunnen gaan.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
W00fer schreef op zondag 30 december 2012 @ 02:18:
Wat voor signaal niveau, en hoe raad je me aan om verder te gaan?
Heb je een multimeter? Meet dan eens spanning bij DVD speler tussen GND en TX. Is het zon -7V of rond die waarden dan heb je RS232 niveaus en heb je een converter nodig die dat ook heeft. Kan je overal wel krijgen, ook op ebay, gewoon USB RS232 intikken, en zorgen dat er geen 'TTL' in de omschrijving staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik heb wel RS232 > USB maar niet andersom. Dus ff op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 08:00

mace

Sapere Aude

Je zult een level shifter moeten hebben zoals een MAX232 oid om de spanningsniveau's om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Maar ja, voor 15 euro koop je bij de pc winkel om de hoek een USB<>RS232 kabel.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18
Veel van die goedkope kabels zijn bijna identiek aan het printje zoals de W00fer heeft en gebruiken dus 0 en 5V oftewel TTL niveaus op de RS-232 poort omdat dit de voedingsspanning van USB is. Maar zoals furby-killer al zei, is dit niet volgens de RS-232 standaard die alles tussen -3V en +3V als een ongedefinieerd signaal beschouwt.

Het probleem is dat veel RS-232 drivers (zoals de welbekend MAX232) wel overweg kunnen met TTL signalen. Waardoor je zeer gemakkelijk een low-cost USB naar TTL adapter kan maken. Maar dan kom je in de problemen wanneer je een driver tegen komt die zich wel netjes aan de standaard houdt.

Dus als het probleem inderdaad is dat de dvd-speler zich mooi aan de RS-232 specificaties houdt, moet je een USB naar RS-232 converter vinden met ingebouwde level-converters die negatieve spanningen genereren. En best nog eens meten zoals furby-killer voorstelde of dit het probleem wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Zou deze wel goed zijn:

Afbeeldingslocatie: http://hz00.i.aliimg.com/img/pb/652/383/489/489383652_596.jpg

http://www.ebay.com/itm/2...ain_0&hash=item2a276e11b2

Bespaard mij de moeite van het solderen van een com kabel.

[ Voor 50% gewijzigd door W00fer op 31-12-2012 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwacht je leesbare data?

[ Voor 7% gewijzigd door Alain op 31-12-2012 02:22 ]

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik denk het wel, aangezien de voltages eerst omgezet moeten worden en daarna van TTL naar USB (met de PL2303 chip). Precies weten doe ik het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:36
Je moet pin 2 aan pin 5 koppelen.

Het lijkt erop dat er geen level-conversie plaats vindt, op het block--diagram staat de service-connector (LECOPLUS INT BD) rechtstreeks aan UART1 van PNX7350E / LECO+
The ‘Service’ connector provided to you will connect pin 2 to pin 5, in order to have the software detect that service mode is requested.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ja dat had ik gedaan, blijkbaar zijn de levels toch niet correct. Op zoek maar naar een Max232 dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

alm

Zou eerst meten voor je dingen gaat aanschaffen en wellicht dingen stukmaakt... Heb je 0-5V signalen dan heb je TTL niveau en als je tussen -12 en +12 V zit (veelal wat lager) dan heb je RS232. Maar gezien de aansluiting op het DVD mainbord ook een +5V punt (pin 7) heeft neem ik wel aan dat het TTL niveau is. Maar, meten is weten, gissen is missen. ;)

Het kan ook zijn dat je TXD en RXD niet moet kruisen en gewoon 1:1 moet aansluiten, maar dat zou je ook moeten kunnen meten lijkt me (een RXD ingang zonder iets erop zal vermoedelijk niets doen ofwel een stabiel 0 of 1 geven, een uitgang TXD zou kunnen fluctureren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
W00fer schreef op maandag 31 december 2012 @ 02:36:
Ik denk het wel, aangezien de voltages eerst omgezet moeten worden en daarna van TTL naar USB (met de PL2303 chip). Precies weten doe ik het nog niet.
Is het wel TTL? Het feit dat er 5V uit komt wil niet zeggen dat het TTL is.

Daarnaast geeft het uitlezen van een apparaat via hyperterminal/putty geen informatie, Deze laten informatie (die toevallig leesbaar is) zien. Ze laten niet zien of / en wat voor protocol gebruikt wordt.

Welke informatie verwacht je? Komt dit niet overeen?

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Er komt 0.39 volt van de TXD af. RXD helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 21:08
W00fer schreef op zondag 06 januari 2013 @ 02:03:
Er komt 0.39 volt van de TXD af. RXD helemaal niets.
de RxD (van de dvd speler) is ook de data die jij verstuurd ;)
Heb je toevallig een scope?
Op z'n minst een fototje van de componenten die dichtbij zitten is wel gewenst

wat voor data verwacht je?

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18
De vraag van AlainS is of je leesbare data en dus een soort van terminal verwacht? Ik had namelijk eerst info opgezocht over jouw speler en dacht gezien te hebben van wel. Maar nu vermoed ik dat ik naar de verkeerde gekeken heb want ik kan het niet meer terugvinden :P

Zoals AlainS zegt, het is niet omdat je kan verbinden via hyperterminal (of welk terminal programma dan ook) dat je effectief ook iets leesbaars te zien zal krijgen. RS-232 is een protocol voor de fysieke communicatie, het zegt helemaal niks over het protocol dat daarboven draait. Vergelijk het met ethernet die een netwerkstandaard is maar er kunnen ook verschillende protocollen op draaien. TCP en IP zijn de bekendste maar het is niet omdat er een ethernetkabel gebruikt wordt, dat die protocollen effectief gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:36
Ik had de datasheet ook gedownload en daar stond ook dat je met hyperterm(/putty/whatever) kon verbinden en dan kon typen :)

Voltages zeggen niet zo heel veel met een multimeter, dan kun je beter een scope nemen, trigger instellen om te gaan meten zodra er iets te doen is en dan de DVD-speler aanzetten :) Multimeter is te traag ok 19.200 samples per seconde te bekijken, daar krijg je hooguit een gemiddelde uit.

Als 2000 ééntjes worden verzonden per seconde en bitjes zijn 12 volt (met 0V als nul) dan lijkt het alsof het 1,2 volt is... Dit is een grove oversimplificatie waar nog veel meer factoren op van invloed zijn maar in basis is dat waarom je aan een multimeter niet zoveel hebt: Hij is te traag :)

[ Voor 13% gewijzigd door Paul op 06-01-2013 13:46 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Nu online

alm

Heb nog eens naar het schema gekeken en zie dat TXD echt een uitgang is en RXD een ingang, is dmv transistoren aan het IC PNX7350E gekoppeld. Niveau is maximaal +5V, minimaal 0V (want er is geen negatieve voeding op dat deel). Dus in principe zou je met TTL niveau moeten werken, zoals je eerder al gedaan hebt. Of je inderdaad pin 2 met 5 moet verbinden haal ik er eerlijk gezegd niet uit, pin 2 is volgens het schema een signaal dat ook iets met 1394 (firewire) te maken heeft, tenminste dat maak ik op uit de naam en die lijn is ook met de PNX7350 verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Paul schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:42:
Ik had de datasheet ook gedownload en daar stond ook dat je met hyperterm(/putty/whatever) kon verbinden en dan kon typen :)

Voltages zeggen niet zo heel veel met een multimeter, dan kun je beter een scope nemen, trigger instellen om te gaan meten zodra er iets te doen is en dan de DVD-speler aanzetten :) Multimeter is te traag ok 19.200 samples per seconde te bekijken, daar krijg je hooguit een gemiddelde uit.

Als 2000 ééntjes worden verzonden per seconde en bitjes zijn 12 volt (met 0V als nul) dan lijkt het alsof het 1,2 volt is... Dit is een grove oversimplificatie waar nog veel meer factoren op van invloed zijn maar in basis is dat waarom je aan een multimeter niet zoveel hebt: Hij is te traag :)
Daarom kijk je ook enkel naar zijn idle stand met een multimeter, en ga je ervanuit dat hij niet constant in het niks aan het zenden is, dat is een redelijke veronderstelling.

Dat zijn wel aparte metingen verder, gezien als hij TTL dus lijkt te zijn, dan hoort hij idle hoog te zijn, oftel +5V ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik heb geen scope helaas. Nooit nodig (gehad) ook. TTL zat ik gezien het voltage dus ook aan te denken.
En inderdaad in de service manual staat dat het met hyperterminal / Asterix zou moeten werken.

Ik verwacht dat ik bij boot een bootscreen krijg zoals in de service manual:

code:
1
2
3
4
5
6
Factory Diagnostics and Service Software
DVD Video Recorder (Dec 13 2003, 10:55:37)
Version :258 Build :20031213_1030
Release :P1_7_b Buildtype :no
Baseline :I_P1_8_63 Variant :verum:dvdrw2_lib
DS:>

[ Voor 28% gewijzigd door W00fer op 06-01-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Nu online

alm

Misschien moet je op zoek naar een andere USB-TTL omzetter, zou dan zelf de voorkeur geven aan eentje met FTDI chip erop. Of er moet in de service manual meer over staan waar het compatibel mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 08-10 18:26

Stoney3K

Flatsehats!

Stuurt het ding wel blindelings data weg als er niks aan vast zit? MAW, krijg je, als je je multimeter op AC zet en het apparaat opstart, wel (kort) een spanningsuitslag?

Goed kans dat er nog ergens een extra set pinnetjes nodig is die de speler laten weten dat er iets met het andere uiteinde is verbonden, en die normaal aan de DTR (Data Terminal Ready) verbonden zou moeten zijn.

Als de speler dus ergens een DTR pin heeft, misschien die nog aan +5V hangen om de communicatie in te schakelen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
alm schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:30:
Misschien moet je op zoek naar een andere USB-TTL omzetter, zou dan zelf de voorkeur geven aan eentje met FTDI chip erop. Of er moet in de service manual meer over staan waar het compatibel mee is.
Staat er niet in welke chip nodig is. Philips werkt zelf met een COM kabel,daar heb ik een plaatje van gevonden. Ik wilde meteen TTL > USB. Weet nog steeds niet of het nu echt TTL is. Het kan ook zijn dat omdat ik een goedkope TTL > USB converter heb met counterfeited chips dat het daarom niet werkt. Al vind ik dat niet plausibel, aangezien de officiele drivers van Prolific dan niet zouden werken, en hun recognition tool herkent gewoon een PL2303-HXA chip.

Ik ga nu zo'n COM kabel proberen eentje te maken en dan omzetten via een MAX232 en ARLINK (soort van PL2303) naar USB.

Piek bij boot heb ik nog niet gemeten, alleen wanneer ik het apparaat up and running had (misschien niet zo slim).

[ Voor 18% gewijzigd door W00fer op 08-01-2013 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Nu online

alm

W00fer schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 01:31:
[...]

Staat er niet in welke chip nodig is. Philips werkt zelf met een COM kabel,daar heb ik een plaatje van gevonden. Ik wilde meteen TTL > USB. Weet nog steeds niet of het nu echt TTL is. Het kan ook zijn dat omdat ik een goedkope TTL > USB converter heb met counterfeited chips dat het daarom niet werkt. Al vind ik dat niet plausibel, aangezien de officiele drivers van Prolific dan niet zouden werken, en hun recognition tool herkent gewoon een PL2303-HXA chip.
Ik ben er vrij zeker van dat het TTL moet zijn aangezien de uitgang TXD via een transistor loopt die als voeding +5V heeft en aan de ingang RXD hangt ook een transistor, maar die maakt van ingangssignaal een maximaal signaal naar de PNX7350E chip een 3,3V signaal. Het signaal wordt/van naar de PNX7350E wel geïnverteerd, maar of dat betekent dat het aan de zijde van de converter ook geïnverteerd moet worden weet ik niet zeker, het zou wel kunnen. Van de FTDI weet ik dat dat programmeerbaar is met de tools die ze aanbieden hiervoor. Andere optie is zelf een inverter ervoor zetten.

Als de PL2303HXA nu werkt met de laatste drivers van Prolific dan zou je inderdaad aannemen dat hij echt is, of hij moet daar specifiek voor gefaked zijn en dan niet met oudere versies werken...
Ik ga nu zo'n COM kabel proberen eentje te maken en dan omzetten via een MAX232 en ARLINK (soort van PL2303) naar USB.

Piek bij boot heb ik nog niet gemeten, alleen wanneer ik het apparaat up and running had (misschien niet zo slim).
Ik weet zeker dat een MAX232 (als je uitgaat van -12V tot +12V zoals volgens de RS232 norm) hiermee niet gaat werken, of de schema's die ik heb moeten niet kloppen (hoewel die duidelijk voor DVDR3570H en DVDR3590H zijn zoals vermeld in de titel).

Welke spanningen meet je op de converter die je nu hebt (onbelast, zonder signaal er overheen)? Tot +5 V of tot +3,3V? Als je tot +3,3V meet dan kan het zijn dat de spanningen net te laag zijn om te detecteren en dan moet je nog een levelshifter naar +5V toepassen. Als je al wel +5V meet als maximaal signaal dan zou het dus kunnen dat je moet inverteren...

Wellicht zijn er jumpers op je converter die kunnen schakelen tussen 5V en 3,3V niveau's, indien hij nu op 3,3V staat en je 5V wilt proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door alm op 08-01-2013 07:02 . Reden: Toevoeging over jumpers op converter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Nu online

alm

Is dit ondertussen opgelost en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Nog niet. Ik heb nog niet de tijd gehad om er uitgebreider naar te kijken.

Op de TTL-USB converter zit geen jumper die je om kan zetten helaas. Het is maar een dingetje van 3 dollar met een PL2303 erop, meer niet.

Dus ik ben nog verder aan het denken hoe ik dit op ga lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
Waar ik ook een lange tijd heb mee zitten sukkelen ivm de max3232 is dat ik voor mijn toepassing een null modem kabel nodig had in plaats van een normale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 08:00

mace

Sapere Aude

alfaleader schreef op zondag 27 januari 2013 @ 15:04:
Waar ik ook een lange tijd heb mee zitten sukkelen ivm de max3232 is dat ik voor mijn toepassing een null modem kabel nodig had in plaats van een normale.
Meh dan heb je de max232 gewoon verkeerd om aangesloten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
nee, was een aangekocht printje van dealextreme. Probleem was dat de null modemkabel die ze mij verkochten eigelijk geen null modem kabel was maar een normale :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Wat ik me afvroeg, de VDD op mijn convertertje heb ik niet in gebruik.

Dus slechts 3 draden aangesloten:

TXD - RXD en Ground aangesloten (ground ook samengevoegd met de test pin)

Zou het kunnen komen omdat het board geen powerdraadje heeft lopen naar de VDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Nop, maakt niet uit (als wel beide voeding krijgen ergens vandaan).

[ Voor 54% gewijzigd door Sissors op 19-07-2013 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een RS-232 naar USB converter moet toch niet zoveel mis kunnen gaan. RS-232 en USB zijn standaarden dus in principe moet elke converter de juiste input/output leveren. Als 2 of meer verschillende converters exact dezelfde reeks bagger op het scherm zetten dan hoef je de fout niet in de converter te zoeken.

Gedurende mijn loopbaan heb ik erg veel RS-232 communicatie moeten installeren. Er zijn eigenlijk maar 3 dingen die je moet weten.

- Wat verwacht je dat de recorder naar buiten stuurt? Vermoedelijk een soort command mode / mini-terminal emulator? Zie je steeds dezelfde reeks bagger voorbij komen? Zo ja dan is dat een indicatie dat je wel contact hebt, maar dat het communicatieprotocol niet klopt. Zie je steeds verschillende onzin waar je geen touw aan vast kan knopen dan heb je inderdaad te maken met een foute spanningsconversie.

- Je kan de RS-232 statuslijnen neppen door 2 volledig bedrade null-modems achter elkaar te zetten. Dan heb je fouten in de statuslijnen uitgesloten. Om te bepalen of je RX/TX moet omdraaien kan je er nog een derde null-modem tussenzetten. Niet 1 null-modem zoals logisch lijkt, want je hebt er altijd 2 nodig om de statuslijnen te neppen. Deze methode is handig om in eerste instantie de juiste snelheid / bits / parity vast te stellen. Als je dat eenmaal weet dan kan je als tweede stap de statuslijnen correct aansluiten (zonder de null-modems natuurlijk).

- Gebruik een RS-232 sniffer. Er zijn talloze freeware programma's te vinden, bijvoorbeeld http://www.232analyzer.com/232default.htm
Daarmee kan je alle mogelijke communicatiesettings uitproberen zonder steeds de Putty settings te moeten veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 00:08
Om alles in 1 te hebben kan je ook een USB>RS232 USB kabel openslopen en rechtstreeks de TTL niveaus's aftappen. Meestal een kwestie van 2 draadjes op het ic solderen (of op de via's) Dan nog eentje voor de ground en je hebt zowel RS232 als +3.3v~5v TTL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 08:24:
- Gebruik een RS-232 sniffer. Er zijn talloze freeware programma's te vinden, bijvoorbeeld http://www.232analyzer.com/232default.htm
Daarmee kan je alle mogelijke communicatiesettings uitproberen zonder steeds de Putty settings te moeten veranderen.
Ga ik proberen, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://hackadaycom.files.wordpress.com/2014/02/dvdr-hacked.jpg?w=580&h=326

Blogpost van mij: http://www.w00fer.nl/blog...r-service-mode-via-rs232/

Blogpost op Hackaday: http://hackaday.com/2014/02/16/hacking-a-dvd-recorder/

Deels succes! Thanks all.

Zo ziet de output eruit:

Afbeeldingslocatie: http://www.w00fer.nl/blog/wp-content/uploads/2014/02/Servicemode-dvdr.png

Met meer modificaties heb ik nog wat hulp nodig. Er kan heel veel in de service mode.

-EEPROM uitlezen / veranderen zou ik nog willen

[ Voor 23% gewijzigd door W00fer op 17-02-2014 03:53 ]

Pagina: 1