Kosten voor bouwen en hosten website?

Pagina: 1
Acties:

• Veldje123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05 12:19
(Mocht dit topic hier niet goed staan, dan zou ik graag vernemen waar het wel heen moet _/-\o_ )

Door enkele (op het gebied van websites) absoluut atechnische vrienden ben ik gevraagd om eens te kijken naar een paar offertes voor de nieuwe website voor hun vereniging. Deze kwamen namelijk ruim boven het ingecalculeerde bedrag uit en dat vind ik ook niet zo heel gek: gemiddeld zo'n €4000 voor een, in mijn ogen, redelijk simpele opzet.

Ik zal even opsommen wat de bedoeling is:
-hosting van een simpele en strakke site en bestaande domein met daarbij enkele al bestaande email adressen
De site zal maximaal een stuk of 100 mensen per week bedienen, dus niets extreems.
-Verder moet er een geïntegreerd forum zijn, dit hoeft qua mogelijkheden niet veel meer te zijn dan de welbekende gratis forums. Zal onder de motorkap ongetwijfeld wel een stuk beter kunnen.
-Een manier om dagelijks nieuws van de vereniging simpel te plaatsen door atechnische personen.
-Een verbinding met berichten van de Facebook van de vereniging (mogelijkheden staan volgens mij al gewoon op Facebook.com) en misschien kunnen reageren met een Facebookaccount op nieuwsberichten.
-Een soort kalender waarin gebeurtenissen aangegeven kunnen worden die gezien kunnen worden door bezoekers.
-Een pagina met wat basis informatie
-Een pagina voor extra informatie
-Een contactformulier pagina
-100% mobiele werking heeft geen hoge prioriteit.

Het is belangrijk dat dit gebeurt bij een 'normaal' bedrijf om de continuïteit van de site te garanderen. De oude site draait op dit moment onder het beheer van een hobbyist die slecht bereikbaar is en dat is dus juist wat ze niet meer willen.
Mijn vraag is dus: wat mag dit ongeveer kosten? De benaderde bedrijven geven aan hiermee zeker vijf werkdagen bezig te zijn à ~€750 per dag + extra kosten. Is dit redelijk? Ik zit niet zo diep erin dat ik het helemaal kan beoordelen, maar volgens mij is er weinig speciaals om deze prijzen te rechtvaardigen.

Mocht iemand mij hierbij kunnen helpen dan bij voorbaat dank.

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-05 12:38
Het ligt eraan hoe professioneel je het allemaal wilt.
Iedere optie bestaat wel kant en klaar, maar de combinatie van alle opties niet.
Ik weet niet of je een custom design erbij wilt? Dat zou dan de hoge prijs verklaren.

Als je gewoon een cms pakt zoals joomla/wordpress, een forum met evt een brug ertussen voor de registraties en dat bij een hosting bedrijf onder brengt (shared hosting) moet het voor 1000 euro ook wel ruim kunnen.

Dit is in een dag te bouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gtoniser op 27-12-2012 20:55 ]

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:31

krvabo

MATERIALISE!

Indien het custom voor je gemaakt wordt vind ik 4000 euro niet eens zo heel raar eigenlijk.
Veel mensen denken nog dat het maken van een website voor een appel en een ei moet, want ach, dat staat toch leuk op je portfolio?

- De hosting zal inderdaad het probleem niet zijn, hooguit een paar euro per maand.
- Geïntegreerd forum? Geïntegreerd betekent maatwerk. Is het sowieso nodig? Gaan mensen het sowieso wel gebruiken, of volstaat een 'comment'-systeem ook?
- Je wil het gebruiksvriendelijk voor noobs, dat is een vak apart.
- Koppeling met Facebook is maatwerk, en tenzij je het eerder hebt gedaan best wel even uitzoekwerk.
- Kalender.. sja.. indien maatwerk gaan daar best wat uren inzitten. (datumcontroles etc)
- Mobiele versie van een layout kost gewoon veel tijd en dan moet je heel veel testen.

Ja, er zijn gratis CMS'en te vinden waar je een heel eind mee zult komen. Zo zal er voor alle grote CMS'en wel een forum-optie beschikbaar zijn, en wellicht ook wel een facebookkoppeling, maar is het ook daadwerkelijk nodig?
Een site met een paar honderd pageviews per week heeft helemaal geen forum nodig, want het wordt toch nooit gebruikt. Een facebookkoppeling is leuk, maar wordt het ook echt gebruikt? Moet het forum persé worden gekoppeld?

Als je ze ook een layout laat maken en laat uitwerken in een cms (complexer dan statische site..) dan vind ik 4000 euro echt geen rare offerte. Een goede layout kost namelijk gewoon ook veel tijd, en zeker als je dan ook nog veranderingen door mag geven waarna ze worden aangepast.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 12:20
4000,- is zeker geen verkeerd bedrag, ik zou zelfs zeggen aan de onderkant van de markt qua totaalprijs. Je geeft ook aan 750,- per dag dat is heel normaal (uitgaande van 1 persoon), maar vraag me af of ze zichzelf dan niet eens in de vingers snijden met het werk.

Uitgaande van opensource;
- Ontwerp layout
- Basing layout
- Installatie CMS
- Configuratie CMS
- Integratie layout in CMS
- Inrichting CMS
- Installatie Forum
- Configuratie Forum
- Integratie layout in Forum
- Inrichting Forum
- Koppeling Forum en CMS (mischien bestaand, misscien niet)
- Koppeling met facebook maken (functionaliteit zegt in dit geval niet veel)

Vergis je niet dat het maken van een ontwerp al niet in een uur of twee gedaan is, dat kost best serieus tijd om iets moois te maken.
Voor 4K zou ik zeggen valt heel erg mee, dus ik zou het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 15:45
En wat dacht je van de dokomentatie voor de atechnische mensen en de opleiding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-04 18:59
Volgens mij kan het meeste standaard al met zoiets als vBulletin Suite - alleen het Facebook stukje ben ik niet zeker over.

1x de licentie (http://www.vbulletin.com/vb4-features/) en je kunt iig:
- Forum
- Nieuws plaatsen (+ reageren naar forum)
- Kalender
- Facebook verbinding, not sure? Maar er zijn heel veel add-ons voor vBulletin, dus even zoeken :)
- Mobile themes zijn mogelijk (en er is er standaard een simpele)
- Contactformulier standaard (iig, met de forum/sitebeheerders die opgegeven zijn)
- Custom pages kunnen geloof ik worden gemaakt (net ffe ge-googeled en zie hier: http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=228112) - hoewel als het simpeler ook kan kun je gewoon een forum thread gebruiken om die info weer te geven en daarna linken?

Dan mis je alleen nog hosting, ikzelf ben een voorstander van Linode, maar dat is dan unmanaged (VPS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:31

Eagle Creek

Breathing security

Met vBulletin (en dan zeker versie 5 met de social media suite, maar met 4 ook) is inloggen met FB mogelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Eagle Creek op 10-01-2013 12:24 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:12
Gewoon shared webhosting nemen ipv een VPS zoals wizkid_niels aangeeft.
VPS is nergens voor nodig als ik je bericht lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05 15:43
Voor wat je hier neerzet is er stiekem best wat maatwerk wat je vraagt. Die 4k is dan ook niet zo heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:17

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eagle Creek schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:24:
Met vBulletin (en dan zeker versie 5 met de social media suite, maar met 4 ook) is inloggen met FB mogelijk.
http://www.vbulletin.com/vb5-trial/
Je kan ook een trial signup doen voor 72uur gratis gebruik, kan je altijd kijken of het allemaal werkt zoals je zou willen. Hier zit ook een sitebuilder is, best dummy-vriendelijk.

Extra modules zoals mobile site (optimised) en VB connect (facebook login etc) zijn wel met meerprijzen.

Koop alles op naam van de stichting, laat iemand technisch het verder regelen, stuk goedkoper dan die 4k :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.R.Y.
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:55
Maatwerk is gewoon prijzig, en 4000 is niet heel veel voor een nieuwe site.

* Hosting heb je zo geregeld
* Facebook is het werk niet.http://developers.facebook.com/docs/plugins/ klik en kies maar uit wat je wilt ;)

Onderstaand zou wel werk in de voeten kunen hebben en de kosten kunnen opdrijven
* Cms integreren zodat je vrienden zelf de tekst en afbeeldingen kunnen aanpassen
* Kalander met gebeurtenissen
* Een forum maken, of een bestaande integeren?
* is er een ontwerp gemaakt? moet er een ontwerp gemaakt worden?

Zonder bovenstaande moet het redelijk goedkoop gemaakt kunnen worden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31
Wordpress kan op forum deel na met wat gratis plugins alles. Los forum ernaast en koppelen is wel weer mogelijk.
Maargoed, maak een besloten Facebook groep en je hebt je forum ook niet meer nodig.

Je betaald gewoon (flink) meer omdat je een bedrijf wil inschakelen, snap ook wel waarom, maar die hebben gewoon wat meer kosten dan een hobbyist en dat zie je terug in de offertes.

Wat was het ingecalculeerde bedrag ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-04 21:02
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:52:
Wordpress kan op forum deel na met wat gratis plugins alles. Los forum ernaast en koppelen is wel weer mogelijk.
Maargoed, maak een besloten Facebook groep en je hebt je forum ook niet meer nodig.

Je betaald gewoon (flink) meer omdat je een bedrijf wil inschakelen, snap ook wel waarom, maar die hebben gewoon wat meer kosten dan een hobbyist en dat zie je terug in de offertes.

Wat was het ingecalculeerde bedrag ongeveer?
Wellicht dat BuddyPress bbPress hierin kan voorzien? Al zou ik persoonlijk adviseren om gebruik te maken van een Facebook groep. Een forum is leuk maar ik merk dat er vaak wordt overschat in het gebruik daarvan, mensen moeten het wel interessant vinden.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Wel mooi om te zien hoe hier de scheiding te maken is van hobby oplossingen waarvan ik nou niet kan zeggen dat het representatief is (maar wel dat het goedkoper kan).

En professioneel oplossingen waarbij aangegeven wordt dat 4K heel realistisch en misschien zelfs weinig is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:53

servies

Veni Vidi Servici

Bender schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:57:
Wel mooi om te zien hoe hier de scheiding te maken is van hobby oplossingen waarvan ik nou niet kan zeggen dat het representatief is (maar wel dat het goedkoper kan).
Goh... dat zeiden bepaalde mensen in de jaren 90 van de vorige eeuw ook van Linux...
En professioneel oplossingen waarbij aangegeven wordt dat 4K heel realistisch en misschien zelfs weinig is :p
Tja, als je iedere keer voor een opdracht het wiel opnieuw wil uitvinden, misschien wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:17

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bender schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:57:
4k voor 400 bezoekers per maand realistisch?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-05 22:55
Gewoon hosten bij mijndomein €29 per jaar voor basis hosting, als je webhosting plus neemt voor betere prestaties voor CMS'en en forums € 119 per jaar.

Een student zoeken die een Joomla met een bridge naar phpbb maakt en je hebt dit alles behoorlijk voor elkaar.

Kan ook best professioneel werken.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:30
Ik adviseer je om een beschrijving te maken van wat men echt wil. Je benoemt een aantal wensen die mogelijk ook anders ingevuld kunnen worden. Dat probeer in kaart te krijgen wel functionaliteiten de website zou moeten krijgen. Een forum is bijvoorbeeld geen functionaliteit maar een middel.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
servies schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:36:
[...]
Goh... dat zeiden bepaalde mensen in de jaren 90 van de vorige eeuw ook van Linux...
En toch is Linux als desktop omgeving inderdaad nog steeds niet representatief of gebruiksvriendelijk. Ja ik heb het geprobeerd en het is niks als werkstation.
(Serveromgeving is wat anders, maar dat werd toen net zo goed gebruikt en dat doe ik zelf ook maar niet als desktop)
SinergyX schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:57:
[...]

4k voor 400 bezoekers per maand realistisch?
De kosten voor het maken van een website hangt niet samen met het aantal bezoekers (nouja, misschien een beetje).
Het is geen formule dat bij 4000 bezoekers je kosten anders zijn dan bij 400 of zelfs 4...
Pagina: 1