Samsung Hifi Audio door Scart

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 160920

Topicstarter
Vorige week een Samsung 39" LED series 5 gekocht. Maar nu wil ik er mijn 5.1 pc speakers er op aansluiten.
Probleem is, er zitten alleen 2 HDMI aansluitingen, Scart, en een service? uitgang.

Nu heb ik een scart naar RW adapter, die sluit ik aan op een kastje van RW, naar de 3 pc audio ingangen, maar ik krijg hier geen audio doorheen. Iemand een andere idee, of een oplossing hoe ik het wel kan laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Welk type is het precies? Mogelijk zijn de HDMI alleen geschikt als ingang en niet als uitgang. Zitten er geen tulip stekkers op? Wat staat er in de handleiding over? Een oplossing is misschien om het geluid direct uit de mediaspeler / decoder direct op de versterker aan te sluiten en het beeld via HDMI naar de TV over te brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:53
5.1 analoog aansluiten gaat op televisies over het algemeen eigenlijk nooit lukken. Althans niet met dezelfde 5.1 ervaring die je hebt met echt 5.1. Heb je speakers met S/PDIF of digitale coaxiale input dan kan het vaak wel, soms is er dan wel een converter nodig. Maar zo te lezen heb je dat helaas niet en gaat het hele feest dus niet door.

Wat je wel kunt doen is er een versterker tussen zetten, maar of dat gaat werken met de speakerset is maar zeer de vraag. Persoonlijk denk ik dat je beter voor een home cinema of vergelijkbaar kunt gaan kijken dan de pc speakerset te gebruiken.