VMWare: afzonderlijke toetsenbord en muis koppelen

Pagina: 1
Acties:

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-07 20:13
Aangezien ik hier in huis maar een computer heb die geschikt is om te gamen en er hier wel eens vrienden komen die mee willen doen, had ik een oplossing bedacht om 1 computer met twee schermen te gebruiken, waarbij er op 1 scherm in fullscreen VMWare staat. Dat is gelukt, ik heb dus twee aparte desktops naast elkaar, beide met Windows 8 x64. Werkt prima, zelfde game op beide schermen (LoL), en draait met 210FPS op beide schermen.

Nu het volgende probleem: er moeten twee muizen en twee toetsenborden komen, die niet met elkaar in de knoop komen (interferen). Ik heb als hoofdmuis een Logitech G500, hoofdtoetsenbord een G510, en dan een goedkoop setje van Logitech, allemaal aangesloten via USB.

Nu lees ik in verschillende guides op internet dat je in het menu VM invoerapparaten kunt uitschakelen, maar dat beperkt zich bij mij tot floppylezers, printers, etc.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Kan je geen muis en toetsenbord doorgeven via passthrough? Heb je wel VT-d voor nodig.

• DiedB
Rikkiz0r schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:13:
Kan je geen muis en toetsenbord doorgeven via passthrough? Heb je wel VT-d voor nodig.
Kun je daar iets meer uitleg over geven? Mijn processor (i5 2500K) ondersteunt VT-d.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Rikkiz0r schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:13:
Grote dikke BS! Z'n ramplank en knaagdier zitten via USB aangesloten aan de PC, dus kan je ze via USB passthrough aan de VM geven, zonder dat je CPU VT-d moet hebben.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• DiedB
Zoals ik al zei, geprobeerd:
Go to VM>Removable Devices> and simply click the devices you want to use on the Guest OS
Zo simpel werkt het bij mij niet, want ik kan geen muizen en toetsenborden selecteren in het VM-menu. Enkel CD-drives, printers, floppydrives etc.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:28
Je kunt toch hele USB poorten toewijzen aan een virtuele machine?
Of kan dat alleen met virtualbox?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DiedB schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:01:
[...]

Zoals ik al zei, geprobeerd:

[...]

Zo simpel werkt het bij mij niet, want ik kan geen muizen en toetsenborden selecteren in het VM-menu. Enkel CD-drives, printers, floppydrives etc.
Dan doe je iets niet goed:
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/VMWare-USB.jpg
De muis staat er weliswaar niet bij, maar de ramplank wel.
Geen idee waarom die wel en de muis niet.

Welke gebruik jij?Die staan bovenaan zie ik net. :P
Hier de G15 (v1) en G5 (v2).

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 27-12-2012 19:11 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• DiedB
Raven schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:05:
[...]

Dan doe je iets niet goed:
[afbeelding]
De muis staat er weliswaar niet bij, maar de ramplank wel.
Geen idee waarom die wel en de muis niet.

Welke gebruik jij? Hier de G15 (v1) en G5 (v2).
Ik gebruik een G510 (tobo) en een G500 (muis), zitten voor zover ik weet geen versies aan vast, maar beide worden niet getoond (enkel mijn webcam staat daar, een Logitech C270).

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, en als je usb.generic.allowHID = "TRUE" en usb.generic.allowLastHID = "TRUE" aan de vmx file toevoegt? Kwam die opties net tegen met Google op de site van VMWare:
Connecting a second mouse or keyboard directly to a hosted virtual machine

[ Voor 54% gewijzigd door Raven op 27-12-2012 19:17 ]

Oscar Wilde

• DiedB
Raven schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:13:
Hmm, en als je usb.generic.allowHID = "TRUE" aan de vmx file toevoegt?
Kwam die optie net tegen met Google op de site van VMWare:
Connecting a second mouse or keyboard directly to a hosted virtual machine
Dat bleek niet nodig, want er stond een vinkje uit wat aan had moeten staan (VM > Settings > USB Controller > Show all input devices). Nu zie ik dus dat goedkope toetsenbordje.

Het connecten gaat goed en dat toetsenbord heeft geen invloed meer op de host-PC. Volgende probleem, mijn G510 blijft invloed uitoefenen op VMWare, en ik zie niet zo snel waar ik dat uitschakel.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, okee. Die staat hier ook uit, zodra 't guest OS is bijgewerkt die maar eens aanzetten.

Er staan rechts-onderin icoontjes van devices geconnect met de VM, misschien dat je daar die connectie met de VM kan uitschakelen?

[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 27-12-2012 19:22 ]

Oscar Wilde

• DiedB
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KPx3X.png

[ Voor 168% gewijzigd door DiedB op 27-12-2012 19:42 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb je je VM wel fullscreen draaien? Dan met crtl+alt de focus van de muis weer zetten naar de host op het andere scherm.

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 27-12-2012 19:34 ]

Oscar Wilde

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ergens in de VMWare opties, auto-capture keyboard/mouse?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• DiedB
Fullscreen maakt niets uit, hij blijft op beide toetsenborden en muizen reageren.

Eigenlijk best wel raar, bij de G510 en G500 zou je een optie 'Disconnect (Connect to host)' verwachten, maar dat is niet het geval.

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als het niet lukt met VMWare, dan zou je ook nog kunnen kijken misschien naar de Windows MultiPoint Server 2012 van Microsoft. Deze versie is juist bedoeld om met meerdere personen op dezelfde pc te werken door meerdere monitoren, toetstenborden en muizen aan te sluiten op 1 PC. Ieder krijgt dan zijn eigen sessie.
Zie de demo video:

• DiedB
barber schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:43:
Als het niet lukt met VMWare, dan zou je ook nog kunnen kijken misschien naar de Windows MultiPoint Server 2012 van Microsoft. Deze versie is juist bedoeld om met meerdere personen op dezelfde pc te werken door meerdere monitoren, toetstenborden en muizen aan te sluiten op 1 PC. Ieder krijgt dan zijn eigen sessie.
Zie de demo video:
[video]
Lijkt op een apart OS, en dat is niet helemaal de bedoeling. Ook moet ik zeggen dat VMWare wel heel goed met games omgaat, dus ik blijf liever met VMWare werken nu :)

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

barber schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:43:
Zie de demo video:
Dan werkt Xen met Windows 7 desktops beter.
VD-t is alleen echt vereist voor Grafische kaarten, de bios op de GPU kaart is namelijk het grootste probleem.

Draai nu ongeveer een jaar denk ik met deze setup, ESX(i) was nog niet in staat om met mijn ATI kaartjes passthrough te doen. Ik merk echt dat mijn HD's de bottelneck zijn. (wat goed is IMHO)

FYI het is wel handig om een USB hub aan een VM te koppelen ipv een ramplank en muis, zodoende kan je makkelijk je muis/ramplank tussen console en "desktop" switchen.

Xen heeft als "voordeel" dat beheer makkelijker is (je hoeft geen aparte workstation te hebben om vanaf te beheren. Xen daarintegen is gewoon te veel in "ontwikkeling" vind bv netwerk/power management erg buggy.
Zou bv graag ipv fysieke netwerk kaart passthrough naar virtuele nic overstappen. (scheelt benodigde netwerk kaarten)

Werkt een ATI kaart nu tegenwoordig wel goed als passthrough device? jullie ervaring of moet je perse NVidea kaart hebben?

Tja vanalles

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

DiedB schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:19:
Volgende probleem, mijn G510 blijft invloed uitoefenen op VMWare, en ik zie niet zo snel waar ik dat uitschakel.
Ik heb jouw setup ook eens geprobeerd maar liep niet tegen dat probleem aan (in quick switch mode, fullscreen niet geprobeerd). Je weet wel zeker dat het VM-venster niet het actieve venster is van de host is en dat de host-cursor niet boven het VM-venster hangt?

Als dat het probleem oplost kun je met Ultramon of Autohotkey de cursor op 'jouw' scherm 'clippen', zodat je de VM niet lastigvalt.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• DiedB
Het probleem was inderdaad dat ik met de hoofdmuis de focus had op de VMWare PC, daardoor blijven beide setjes de virtual PC besturen. Als je de focus eraf haalt is het opgelost. Ultramon zal ik morgen proberen, want ik wil inderdaad de rechtermuis op het rechterscherm houden en andersom.

Thx allemaal voor jullie hulp! :P
Pagina: 1