cardreader zonder power-led

Pagina: 1
Acties:

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-01 12:18
Hallo mede-tweakers,

een vrij simpele vraag die mij tot nu toe aardig wat frustratie oplevert...

Ik ben op zoek naar een betaalbare 3,5" usb2.0 cardreader... die zijn er zat zou je zeggen. Het probleem is alleen dat de meeste van die krengen erg op elkaar lijken of eigenlijk vrijwel exact hetzelfde zijn over de verschillende merken heen op een afwijkend frontje na.. Het probleem wat ik daarmee dus heb is dat vrijwel al die readers een vervelende power-led aan de voorkant hebben die ook brand wanneer er geen kaartje is ingestoken... en daar stoor ik mij toch wel aan.

Mijn vraag is dus, wie kent een gangbare betaalbare cardreader waar die power-led niet continue brand? Alleen een ledje voor lees/schrijf activiteit is meer dan genoeg voor mij.

Ik heb al een Sweex, Eminent, Trust en ICIDU geprobeerd van allemaal rond een tientje... stuk voor stuk een fel blauw of groen ledje wat altijd brand...

whoops.... realiseer mij nu dat ik eigenlijk een aankoopadvies doe... wil een modje het topic verhuizen?

Of misschien dat er een andere oplossing bestaat zonder het ledje te saboteren of af te plakken? Heb al wat rond gezocht op eventueel een register-setting oid... maar het lijkt mij stug dat het op een dergelijke manier is op te lossen aangezien het ledje vanuit het systeem geen enkele aansturing krijgt als ik mij niet vergis... het brand wanneer er prik is.

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 27-12-2012 18:03 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:31

M2M

medicijnman

Gewoon het ledje er uit solderen (of de pinnetjes doorknippen. )

De kans bestaat dat het ding dan niet meer werkt. Je zult dan de twee contactpuntjes moeten kortsluiten. De kans hierop is echter klein.

-_-

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien is het dan wél handig om een klein weerstandje te solderen op de plaats waar de LED zat.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

sypie schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:08:
Misschien is het dan wél handig om een klein weerstandje te solderen op de plaats waar de LED zat.
Of juist niet...
Een kortsluiting is meer dan voldoende, weerstand zit namelijk al in het circuit.

Een ledje kan namelijk onmogelijk werken zonder voorschakelweerstand, want een ledje is in principe weerstandloos wat dus resulteerd dat het een "kortsluiting" is. Om te voorkomen dat het ledje direct doorbrand door te hoge stroom zit er een voorschakelweerstand in het circuit om de stroom door het ledje te beperken.

[ Voor 14% gewijzigd door Swordlord op 27-12-2012 19:00 ]

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik heb meerdere card readers, zowel interne als externe, bij geeneen blijft het ledje branden.
Tenzij ik er een kaart insteek, dan gaat het ledje pas branden en als ik iets ga kopieren gaat het knipperen.

Misschien de kaarten er een klein stukje uittrekken, zodat ze geen contact meer maken ?

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

GoT schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:19:
Ik heb meerdere card readers, zowel interne als externe, bij geeneen blijft het ledje branden.
Tenzij ik er een kaart insteek, dan gaat het ledje pas branden en als ik iets ga kopieren gaat het knipperen.

Misschien de kaarten er een klein stukje uittrekken, zodat ze geen contact meer maken ?
Graag melden welk merk en type dan, want dat is juist wat de TS nodig heeft...

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Zo'n beetje alle merken + typen.
Als je de kaart erin laat gaat de LED branden, trek je het een stukje uit dan gaat het uit.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Apacer had (heeft?) kaart lezers met 1 lampje, die alleen branden als er een KAART ingestoken is, en knippert bij lees/schrijf activiteiten ;)

404 Signature not found

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-01 12:18
GoT schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 09:04:
Zo'n beetje alle merken + typen.
Als je de kaart erin laat gaat de LED branden, trek je het een stukje uit dan gaat het uit.
Tja... maar ik heb de afgelopen maand al meerdere merken en types versleten en allemaal hebben ze twee status-leds... Ik heb door de jaren heen heel wat systemen gebouwd voor anderen en vele cardreaders geinstalleerd en nooit tegen vervelende ledjes aangelopen. Maar huidige goedkope cardreaders lijken allemaal die tweede power-led te hebben... ik heb het gevoel dat het een soort van reference design is met die dingen, oftewel ze produceren allemaal vanaf hetzelfde ontwerp.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd
Pagina: 1