Het is de bedoeling om met het nieuwe systeem sowieso video te gaan bewerken en waarschijnlijk nog wat andere dingen daarnaast zoals post (mail) beheren, freubelen met foto's (Gimp) en af en toe een spelletje (niet in de extremere vormen). Heb thuis nog wat oude 'beestjes' uit het stenen tijdperk
(voor mijn gevoel) staan. Gebruik nu nog een P4 2.4 GHz (Single Core). Staat ie voor het op DVD branden van video's zo'n 5 á 6 uur te stampen. Vind het alleen een beetje raar dat er nog van alles berekend moet worden als je iets op DVD wilt zetten, zonder dat je daar veranderingen in aanbrengt. Gebruik nu overigens nog Studio 8 van Pinnacle (deze is volgens mij ook redelijk gedateerd). Voor dit alles gebruikte ik Adobe Premiere 4.2. Het aantal mogelijkheden bij Adobe was misschien wel een beetje overkill en bij Pinnacle een beetje karig. Wel is het de bedoeling dat je er nog zeker een x-aantal jaar mee vooruit kunt.
Heb overigens een beetje op internet rondgekeken naar beschikbare specificaties e.d. en ja voor het samenstellen van een nieuwe PC met de beschikbare componenten, die er allemaal zijn, gaan je ogen en hersenen wel een beetje tollen.
Wat het budget betreft is dat bij mij vrij ruim, maar het is ook weer niet de bedoeling om iets aan te schaffen, wat je toch nooit gebruikt.
Ik had volgens mij vernomen, dat hierbij vooral de processor en het geheugen belangrijk waren. Maar processorcooler en voeding toch ook niet te onderschatten zijn.
Zelf zat ik te denken aan:
Processor: Intel Core I7-2600 (of zou de i7-2600k voor overklokken lucratiever zijn voor die paar euro meer en wordt dat wel door dat moederbord ondersteunt)
Geheugen: Corsair Vengeance 16 GB (4 x 4 GB) 1600 MHz CL 9
Moederbord: MSI P67A-GD65 (weet verder ook niet of ik beter voor een zgn. Z77 chipset moet gaan ofzo)
Voor de rest weet ik het niet precies (vind het bovengenoemde al heel wat). Wel vind ik het snel opstarten en USB 3.0 belangrijk dus ik denk dat sowieso één of meerdere SSD's (misschien in een Raid) een must is/zijn. Op die oude computers, die ik nu heb duurt het zeker zo'n 5 minuten voordat ze opgestart zijn.
Heb overigens een beetje op internet rondgekeken naar beschikbare specificaties e.d. en ja voor het samenstellen van een nieuwe PC met de beschikbare componenten, die er allemaal zijn, gaan je ogen en hersenen wel een beetje tollen.
Wat het budget betreft is dat bij mij vrij ruim, maar het is ook weer niet de bedoeling om iets aan te schaffen, wat je toch nooit gebruikt.
Ik had volgens mij vernomen, dat hierbij vooral de processor en het geheugen belangrijk waren. Maar processorcooler en voeding toch ook niet te onderschatten zijn.
Zelf zat ik te denken aan:
Processor: Intel Core I7-2600 (of zou de i7-2600k voor overklokken lucratiever zijn voor die paar euro meer en wordt dat wel door dat moederbord ondersteunt)
Geheugen: Corsair Vengeance 16 GB (4 x 4 GB) 1600 MHz CL 9
Moederbord: MSI P67A-GD65 (weet verder ook niet of ik beter voor een zgn. Z77 chipset moet gaan ofzo)
Voor de rest weet ik het niet precies (vind het bovengenoemde al heel wat). Wel vind ik het snel opstarten en USB 3.0 belangrijk dus ik denk dat sowieso één of meerdere SSD's (misschien in een Raid) een must is/zijn. Op die oude computers, die ik nu heb duurt het zeker zo'n 5 minuten voordat ze opgestart zijn.