Dual graphics hetzelfde als crossfire?

Pagina: 1
Acties:
  • 517 views

• gearardihno
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-12 00:13
Nou hier de vraag dan.

Op mijn moederbord (asus f2 a85m) staat in de handleiding en op de doos:

Crossfire x ready
en Dual graphics.

Nou heb ik op internet al gelezen dat het neerkomt op het gebruiken van 2 grafische kaarten.
Maar wat is dan het verschil?
Ik kon namelijk niet het verschil vinden.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Met Crossfire (X) werken de twee (of meerdere) videokaarten samen, met dual graphics is dat niet, maar kun je wél gebruik maken van multi-monitor bijvoorbeeld, al is (afhankelijk van de extra videokaart) niet altijd meer een tweede videokaart nodig. Wat er precies met dual met dual graphics bedoeld wordt is denk ik dat het moederbord een eigen GPU (of iig aansluitingen ervoor) heeft.

Als je ging [google=asus f2 a85m] had je de site van de fabrikant vast wel gevonden, dan zie je dat er al aansluitingen aanwezig zijn voor een monitor. Waarshijnlijk is dual graphics dus 1 videokaart en de onboard GPU, zodat je een multimonitor setup kan bouwen op 2 GPU's. :)

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 27-12-2012 17:49 ]

• gearardihno
Maar dan snap ik nog niet wat dual graphics is.

het staat er bij, maar wat doet het anders dan crossfire x?

Verwijderd

Ik gebruik 'Dual graphics' (moederbord IGP + losse videokaart) omdat ik 3 beeldschermen heb. Dat is dus iets anders dan crossfire (2 dezelfde kaarten gebruiken om een hogere framerate bij games te halen).

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

gearardihno schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:49:
Maar dan snap ik nog niet wat dual graphics is.
Wat snap je niet dan als ik vragen mag?
het staat er bij, maar wat doet het anders dan crossfire x?
Het zorgt ervoor dat je (mocht dat nodig zijn) de videokaart van het moederbord kan gebruiken om een tweede scherm aan te sturen. Crossfire (X) zorgt er uitsluitend voor dat 2 videokaarten samenwerken, zodat je een betere FPS (frames per second) krijgt tijdens gamen.

Al vind ik het gewoon marketing. :+

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 27-12-2012 17:51 ]

• gearardihno
@shadow:

''Push graphics and gaming performance to the extreme with the power of two – AMD Radeon™ Dual Graphics''

Bron: amd.com

Raar dat hun eigen site aangeeft dat het wel voor betere gaming is

• gearardihno
@Cpt choas

with greater image quality and boost visual performance when you combine a Quad-Core AMD APU for desktops with the AMD Radeon™ HD graphics card.1

Staat toch niks over 2 schermen.

+ ik snap niet wat dus het verschil is tussen crossfire x en dual graphics.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben net ook even gaan zoeken inderdaad en kom de buren van Hardware.info tegen:
Zoals we eerder ook al beschreven in onze oorsprokelijke AMD Llano review, bieden de AMD Llano-processors de mogelijkheid om de rekenkracht van de geïntegreerde GPU te combineren met die van een losse videokaart. De daaruit ontstane combinatie-kaart krijgt van AMD een nieuwe naam. Zo krijgt de combinatie van AMD HD 6550D met losse AMD Radeon HD 6570 de naam Radeon HD 6630D2. Het toevoegsel D2 verraadt dat je van doen hebt met een dual graphics configuratie.
Je kan dan dus (ik neem aan mits je een AMD videokaart gebruikt) de onboard GPU in Crossfire zetten met de zelf ingebouwde extra GPU.

EDIT:
offtopic:
@Gearardihno Als je een volgende keer op Wijzig klikt hoef je je topic niet onnodig te kicken. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 27-12-2012 17:58 ]

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12 12:26

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ze bedoelen vast dat je de IGP met een grafische kaart kunt combineren door gebruik te maken van de LucidLogix chip.

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 12:44

Egocentrix

Parttime zeurkous

Volgens mij is er ook eigenlijk geen verschil.
CrossfireX is twee dezelfde gpu's die samenwerken, Dual Graphics is een soort asymmetrische crossfire van een APU met een losse GPU.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Verwijderd

Hmm ja als ik zo (even heeel snel) kijk lijk je toch gelijk te hebben, en kun je me dual-graphics de APU (CPU met ingebouwde GPU) samen laten werken met een (low-end) discrete videokaart om tot een soort crossfire te komen. Lijkt me echter compleet onzinnig om 2 low-end videocores te laten samenwerken, en een los 'mid-end' kaartje zal al snel goedkoper en sneller zijn.. Crap + Crap = dubbel crap. 2x low-end plus de overhead van crossfire is nog steeds low-end en dan zullen games misschien van 'totaal onspeelbaar' naar 'iets minder onspeelbaar maar nog steeds onspeelbaar' gaan...
ocdaan schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:54:
Ze bedoelen vast dat je de IGP met een grafische kaart kunt combineren door gebruik te maken van de LucidLogix chip.
Daar maakt Intel gebruik van (en geen positieve reviews trouwens). Doet AMD dat ook? Bij 'dual graphics' lees ik ook niets over NVidia trouwens; met die LucidLogix kun je videokaarten van verschillende merken (Intel HD + Nvidia / AMD) combineren.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2012 18:09 ]

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-12 22:42

mirno

私の名前はMirnoです

Je krijgt er wel een iets betere grafische score van. Met bepaalde videokaarten van AMD werkt het alleen.
Jammer dat dit niet kan met een high-end kaart. Om bijvoorbeeld 3 of meer monitoren aan te sturen zonder Displayport. Maarja als je zo'n budget hebt ga je waarschijnlijk toch wel voor Intel.

Het kan voor een goedkope GPU boost zorgen, en het aansturen dus van meerdere monitoren. Maar in vele gevallen is dit niet erg zinnig.

Dual graphics is ook wel game afhankelijk hoe het zal presteren.

我的名字是Mirno

• gearardihno
@shadow:

Waarom ik geen mid-end kaart doe: ik heb een Geintregeerde gpu.
Dit systeem wil ik goedkoop upgraden(kijken wat de mogelijkheden zijn)
Zo goedkoop kaartje erbij kan nog wel voor een keer.

Heb ik trouwens nog een kabel o.i.d nodig voor dual graphics?
Bij crossfire had ik gelezen dat het wel nodig was.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Google op AMD "dual graphics"
Eerste hit:
http://www.amd.com/us/pro.../pages/dual-graphics.aspx

Google op AMD "crossfire"
Eerste hit:
http://sites.amd.com/us/g...ogy/Pages/crossfirex.aspx

Als je de moeite niet kunt doen de eerste hit met Google te bekijken ben je nog (lang) niet klaar voor een GoT topic. Zoals overigens al meermaals aangegeven...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.