Toon posts:

Audio stream disconnects na 5 minuten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals vermeld in de titel. Via leverancier krijgen wij streaming audio aangeboden in de zaak. Gebeurt via poort 8000. Stream start perfect, maar na 5 minuten verliest het apparaat zijn buffer/verbinding, gaat rebooten en opnieuw de buffer vullen, we hebben dan weer 5 minuten muziek.

Siemens se565 als router, specifiek poort 8000 opengezet, geen verschil. Alles opengezet van/naar IP-adres leverancier, geen verschil. Geen NAT, apparaat krijgt publiek adres.

Dit allemaal samen met leverancier uitgetest, we komen er niet uit. Logfiles op firewall sturen ons niet echt een goede kant op.

Voor zover ik een Firewall 'begrijp' wordt een verzoek geaccepteerd of verwijderd, maar nooit voor maar 5 minuten. Ga morgen verder spitten, maar hoop op een schop in de goede richting van een expert.

Mijn concrete vraag:
Is er iets dat wijzigt aan een stream na een aantal minuten, zodat de Firewall dit opnieuw moet beoordelen?

Verwijderd

Heb je de UDP en TCP poorten beide open gegooid? Mogelijk is UDP genoeg? Maak ook een onderscheid in poort forwarden en poort triggering. En mogelijk moet je ook nog een uitzondering maken in de router i.c.m. met opstellen van een service. Staat uPNP aan, zet deze dan uit? Meld even wat voor instellingen je precies gedaan hebt in de router.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:00
Ja, TCP en UDP afzonderlijk opengezet en ook geprobeerd om elk elk protocol tussen de 2 IP-adressen open te zetten. Vandaag ook getest met Radio2 , volgens de leverancier werkt dat precies hetzelfde, en ik kan gewoon uren ongestoord naar de Top2000 luisteren.

Ook al 2e box geprobeerd, die vertoond exact hetzelfde gedrag, dus dan denk ik toch weer aan 'mijn' Firewall ;-(

Leverancier gaat op de zaak eea navragen, ik duik morgen de logs nog eens in, hopelijk wordt ik dan iets wijzer.

Hattrick: Thorgal Eagles

Verwijderd

Topicstarter
Firewall uitgezet, Attack Detection System uitgezet, nog steeds disconnects, zonder foutmeldingen in het Log. Kastje getest op 2 andere Internet verbindingen, werkt vlekkeloos.

Iemand nog ideeën qua schuldige of testen die ik kan doen?