Mailserver

Pagina: 1
Acties:

• Stefan.Z
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-07 10:43
Hallo,

Ik ben op zoek naar een programma waarmee je je mail met de mappen kan synchroniseren over meerdere computers. Zelf ben ik al een heel tijd op zoek geweest maar zonder resultaat. :( Wie weet een programma?
Het liefst gratis, hoeft niet.

Alvast bedankt,

[ Voor 3% gewijzigd door Stefan.Z op 27-12-2012 16:23 ]

Skoftig

• remcovn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 15:39
Stefan,

Het hetgeen jij naar op zoek bent heet IMAP. Dit is een protocol dat gemaakt is voor de toepassing waarin jij het wil gebruiken. Ondersteuning hiervoor zit o.a. standaard in Outlook Express / Windows Live Mail dat met Windows meegeleverd wordt.

Je zult nog wel op zoek moeten naar een maildienst die ondersteuning voor IMAP aanbiedt. Onder andere Gmail en volgens mij ook Outlook.com bieden dit.

• Stefan.Z
IMAP zal het helaas niet worden, kpn heeft alleen POP. :(

Skoftig

Anoniem: 129319

Geen mogelijkheid om dan vanaf nu Gmail te gebruiken?

• Stefan.Z
Het liefst niet,

Skoftig

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

eigen mailserver opzetten (vps?) kan je imap/pop3 etc combineren ..

Tja vanalles

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 15:30

markvt

Peppi Cola

Je kan je kpn mail naar gmail toe kunnen halen via pop en dan met imap werken via gmail. Wel wat omslachtig maar een mogelijkheid.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcovn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 15:39
Een eventuele mogelijkheid is ook nog het ophalen dmv POP en het daarbij inschakelen van de functie 'kopie achterlaten op server'. Dit is wel een clientafhankelijke instelling. Wanneer je één keer je mailbox leeghaalt zonder deze optie aan te vinken dan haal je de server gewoon 'leeg'. Het is een vieze workaround maar als je gebonden zit aan jouw KPN mailbox en geen extra losse emailadressen/accounts bij andere service providers (à la Gmail) wilt maken de enige optie denk ik.
Pagina: 1