Mijn moeder wenst een nieuwe werkstation te krijgen. Ik stel deze voor haar samen en assembleer hem. Nu heb ik dikke 2 jaar weinig tot geen ontwikkelingen gevolgd. Heb nu zo'n 6 uur zitten inlezen en termen geleerd als quedepth, Start8 en modulaire voedingen geleerd. Boeiend 
Type gebruiker: Zo'n 12uur per dag multitasken tussen zo'n 10-12 applicaties. Applicaties als Frontpage, Paintshop en uiteraard het Office pakket. We hebben overal retail licentie op de bovenstaande applicaties dus die worden na het opleveren van het werkstation opnieuw geïnstalleerd en geconfigureerd.
Spelletjes speelt ze niet op de computer. Er dus geen dikke 3D kaart nodig.
Haar huidig systeem is een C2D E8400, 8GB Ram en 2GB HD. Dit systeem houd ze in geval van een defect aan haar nieuwe werkstation.
Wat voor systeem?
Ze wil graag een zo snel mogelijke desktop ervaring in een pc die geen lawaai maakt! Nu wordt haar huidige computer vooral gelimiteerd door de HD performance en de status van de windows Vista installatie. Deze is nu 3 jaar dag in dag uit gebruikt en performed echt niet meer. Ze heeft zich erbij neergelegd dat ze Windows 8 gaat krijgen en ik zal haar leven iets aangenamer maken met de Start8 app.
Overwegingen:
De huidige componentenlijst:
Type gebruiker: Zo'n 12uur per dag multitasken tussen zo'n 10-12 applicaties. Applicaties als Frontpage, Paintshop en uiteraard het Office pakket. We hebben overal retail licentie op de bovenstaande applicaties dus die worden na het opleveren van het werkstation opnieuw geïnstalleerd en geconfigureerd.
Spelletjes speelt ze niet op de computer. Er dus geen dikke 3D kaart nodig.
Haar huidig systeem is een C2D E8400, 8GB Ram en 2GB HD. Dit systeem houd ze in geval van een defect aan haar nieuwe werkstation.
Wat voor systeem?
Ze wil graag een zo snel mogelijke desktop ervaring in een pc die geen lawaai maakt! Nu wordt haar huidige computer vooral gelimiteerd door de HD performance en de status van de windows Vista installatie. Deze is nu 3 jaar dag in dag uit gebruikt en performed echt niet meer. Ze heeft zich erbij neergelegd dat ze Windows 8 gaat krijgen en ik zal haar leven iets aangenamer maken met de Start8 app.
Overwegingen:
- 2x128GB SSD in Raid0 ipv 1x losse 256GB SSD. Heb mij hier al een beetje in verdiept, en veel benefits zie ik nog niet vanwege de performance op de 4k blocks
- Toch een videokaart toevoegen? Dan wel een passieve kaart.
- Andere behuizing! Ik heb deze uit de BBG gesneaked met een andere voeding. Haar afgelopen 2 systemen heb ik in een Antec Sonata behuizing gestopt met een uiterst stil resultaat. Maar ik zou niet weten welke nu een goede vervanger is. Een eventuele andere behuizinig moet stil zijn, donker van kleur en de powerknop moet aan de voorkant zitten (dus niet bovenop). Een plusje zou een behuizing met een SDHC kaartlezer zijn, want dan hoeft er geen aparte kaartlezer ingebouwd worden.
- Bij een 256GB SSD en een 2TB harde schijf, heeft een caching SSD dan nog veel toegevoegde waarde?
- Iets anders waar ik nog aan kan/moet denken?
De huidige componentenlijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 203,- | € 203,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 119,45 | € 119,45 |
| 1 | Western Digital Red WD20EFRX, 2TB | € 102,44 | € 102,44 |
| 1 | Corsair Carbide 500R Black | € 94,95 | € 94,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit | € 78,37 | € 78,37 |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 34,99 | € 34,99 |
| 1 | Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10 | € 68,90 | € 68,90 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,99 | € 16,99 |
| 1 | Antec HCG-520 | € 56,84 | € 56,84 |
| 1 | Crucial m4 CT064M4SSD3 64GB | € 62,82 | € 62,82 |