Aftermarket Koeling voor i5 3570k

Pagina: 1
Acties:

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:55
Beste Tweakers,

Ik heb nu dus een Intel i5 3570k liggen, en ik ben niet helemaal tevreden met de stock koeling.
Aangezien ik ook van plan ben te gaan overclocken (Niet gigantisch, naar 4 a 4.5 ghz) heb ik toch een betere aftermarket koeler nodig.

Aangezien ik beperkte kennis heb van koelers, en niet uit wil gaan van "Het duurste is het beste" vraag ik het hier. Mijn budget ligt tussen de 0 en 50 euro.

Alvast bedankt!

*Edit*

Een aantal koelers waar mijn ogen op gevallen zijn;

Cooler Master Hyper 412S
http://afuture.nl/productview.php?productID=276908

Be-Quiet BK014
http://afuture.nl/productview.php?productID=171391

Scythe Mugen3
http://afuture.nl/productview.php?productID=281401

Het enige vereiste is dat het bij afuture.nl te bestellen is, en direct leverbaar.
Ik ben er namelijk vanmiddag om een moederbord op te halen, en heb dan direct ook de koeler nodig!
De lijst kan je hier vinden;
http://afuture.nl/productlist.php?categoryID=469

[ Voor 53% gewijzigd door Valandin op 27-12-2012 15:45 ]

• kevinvandorst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06-2025
4.5 ghz is nogal wat?

Maargoed, voor luchtkoelers staan die Scythe Mugen's altijd goed aangeschreven.

Vreemdgenoeg is die goedkopere Mugen3 versie ook nog stiller ? Dat zal dan wel die Games Hardware edition o.i.d. zijn, die zou stiller zijn.

• Valandin
Met de turbo boost is hij op 3.8 ghz geclocked. Dus word een verhoging van 800 mhz en dat is met betere koeling in mijn ogen redelijk simpel te halen.
Geluid is voor mijn geen issue, heb altijd of een headset op, of mijn geluid hard staan dus heb nooit last van het geluid van mijn fans.

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-03 13:42
Niet gigantisch (4 a 4,5 Ghz) :P Ik zou dan eerder naar waterkoeling kijken. Ik zou trouwens voor de Scythe kiezen. :)

• Valandin
In de toekomst ben ik zeker van plan om over te gaan op waterkoeling, helaas is daar op dit moment het geld niet voor en doe ik waterkoeling liever in een andere kast dan mijn Antec Nine Hundred Two.

Bedankt voor de reacties, ik zal nu even de scythe bestellen.

Nog een vraag

Scythe Mugen 3 of Scythe Mugen 3 Rev. B?

[ Voor 10% gewijzigd door Valandin op 27-12-2012 16:03 ]

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Met die koelers redt je de 4,2 GHz makkelijk.
Ook kan je kijken voor de gelid tranquilo rev. B

De scythe mugen 3, ik zou wel de hardware edition nemen. Die heeft 2 fans.

Waarom wil je eigenlijk waterkoeling, als ik vragen mag?

Alle koelers in de start bericht zijn trouwens goede keuzes, de be quiet weet ik niet. Daarin heb ik me nog niet echt verdiept.

[ Voor 21% gewijzigd door mirno op 27-12-2012 16:10 ]

我的名字是Mirno

• Valandin
Heb inderdaad de hardware edition genomen.
Waterkoeling omdat het toch een flink stuk beter dan lucht koelt.
Vooral omdat ik in de toekomst verder ga upgraden met een nieuwe videokaart die ook overclockt gaat worden. In i.p.v. gigantische koeling op elk onderdeel te gaan zetten is het in prijs/koelingswaarde toch aantrekkelijk om op waterkoeling over te gaan.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Dat valt nog best wel mee.
Zoals een Corsair H100i ofzo biedt niet erg veel meerwaarde. Ik dacht ik dat deze meer geluid maakte zelfs.
Ik verkies zelf lucht omdat dat prima te doen is en veiliger is.

Bij een videokaart kan je bij aanschaf al letten op welke koeler daarop zit hè ;).

Je zou met je CPU overclocken misschien 0,1GHz, of nog niet eens meer halen. Als het al niet minder is (water koeling set afhankelijk). De beste waterkoelingset kan je het beste zelf samenstellen. Alleen dat is erg prijzig. Kan zelf tot in de €1000 oplopen.

Waterkoeling is meer leuk om te hebben, maar bied niet echt een meerwaarde. Vind ik.

我的名字是Mirno

• Valandin
De meningen daarover schijnen om het internet flink te verschillen, maar ik ben nu voor een paar maandjes zoet met deze setup, als de tijd rijp is zal ik flink internet afzoeken wat de meerwaarde is van waterkoeling, indien het zo klein is dat het geld het niet waard is en ik beter een paar SSD'tjes er bij kan kopen doe ik dat dan wel.

Toch bedankt voor het advies :)
Pagina: 1