Simpele maar goeie videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Wimbjorno
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-06 17:25
Beste mede-tweakers,

Ik moet voor op mijn werk een twee monitor aansluiten op men huidige Dell systeem. Hier zit momenteel geen videokaart in, dus een tweede scherm zit er nu niet in. Hier door ben ik opzoek naar een simpele maar toch effectieve videokaart voor een niet al te hoge prijs (€ 25,-). Is niet het hoogste budget, maar mag eventueel zelfs een tweede hands kaartje zijn.

Doeleinden zijn niet hoog gegrepen. Ik ben werkzaam als programmeur en ben op hardware gebied niet echt op de hoogte van wat ik nu het beste kan nemen als het aankomt op low-end hardware.

Mocht iemand wat leuks hebben liggen of een leuke super-budget kaart weet, dan hoor ik dat graag.

Dank !

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Je kan bij tweakers, vraag en aanbod zoeken.
Je kan nog wel eens een best leuke kaart tegenkomen voor weinig geld ;). Let wel op dat je voeding genoeg capaciteit heeft zodat het niet kapot kan gaan.

Dit zijn goedkope kaarten die erg goedkoop zijn:
-> V&A aangeboden: Sapphire HD 4890 Toxic
-> V&A aangeboden: XFX Radeon HD 4830 te koop!!

Je moet wel even naar de achteraansluitingen kijken en of je monitoren dat ondersteunen etc.
Een AMD kaart kan max. 2 monitoren op de standaard aansluitingen zetten en als je er meer wilt aansluiten moet dat via displayport aansluiting.

我的名字是Mirno

Anoniem: 472287

Beide zijn al gigantisch overdreven. Zoek een HD3450, HD4350 o.i.d, of nvidia GT210, 220.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
kies een zuinig low budget kaartje de gt210 voldoet heel goed lijkt me verbruik ook bijna niks.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Idd wel beetje overdreven :p

Maar geef toe. Voor dat geld krijg je er een aardige videokaart voor. Kan de TS ook nog gamen.

我的名字是Mirno

Anoniem: 472287

mirno schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:40:

Maar geef toe. Voor dat geld krijg je er een aardige videokaart voor. Kan de TS ook nog gamen.
Maar daar vraagt TS niet om, TS krijgt een stofzuiger in zn kast en de voeding wordt ook nog onnodig zwaar belast.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
mirno schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:40:

"Ik ben werkzaam als programmeur"

Tis voor zijn werk dus hij hoeft alleen maar soepel te lopen in desktop omgevingen elke kaart voldoet zolang er dvi aanwezig is lijkt me :P

• Wimbjorno
maarten12100 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:50:
[...]

"Ik ben werkzaam als programmeur"

Tis voor zijn werk dus hij hoeft alleen maar soepel te lopen in desktop omgevingen elke kaart voldoet zolang er dvi aanwezig is lijkt me :P
Mee eens, ik zie niet anders dan een browser, zo nu en dan een youtube filmpje hier en daar en natuurlijk alle vertrouwde software omgevingen :D

Mocht iemand nog iets in de kast hebben liggen, vind ik ook prima!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Let er wel op dat veel Dell systemen dunner zijn dan full-format ATX kasten, en dat er daarom vaak geen full-size kaarten in passen. In dat geval passen er alleen zogenaamde 'low profile' kaarten in.

Heb je trouwens al gekeken over welke aansluitingen het moederbord beschikt?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Wimbjorno
Het gaat hier om een Dell systeem met het type OptiPlex 780

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 17:59
Railgunner schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:00:
Let er wel op dat veel Dell systemen dunner zijn dan full-format ATX kasten, en dat er daarom vaak geen full-size kaarten in passen. In dat geval passen er alleen zogenaamde 'low profile' kaarten in.

Heb je trouwens al gekeken over welke aansluitingen het moederbord beschikt?
Heel belangrijk idd, ik heb al meerdere Dell-en op het werk versleten, over het algemeen optiplex-en en die waren/zijn eigenlijk allemaal afwijkend, ook qua moederborden en voedingen. Huidige optiplex 980 zit gewoon een HD 3400 kaartje in, dual dvi 2x 2412M schermpjes op 1920x1200 is geen probleem. Maar of je de juiste versie los kan krijgen..

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Je kan in de pricewatch kijken. Kan je ook filteren op aansluitingen ;) en dan gewoon op prijs sorteren en voila!
Dus 2x DVI toch?
Hebben de monitoren geen HDMI...?

我的名字是Mirno

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Dit voldoet denk wel :
pricewatch: MSI R5450-MD1GD3H/LP

我的名字是Mirno

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Heeft wel maar 1x DVI-I. Neem aan dat de monitor ook wel een VGA heeft.

我的名字是Mirno

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum, lezen niet sterkste vak zeker... Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Railgunner
Wimbjorno schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:09:
Het gaat hier om een Dell systeem met het type OptiPlex 780
Dit zegt blijkbaar niet alles. Als ik deze serie op de site van Dell opzoek, kom ik een foto met 4 verschillende formaten kast tegen (zie http://www.dell.com/us/business/p/optiplex-780/pd). Als jij de linker hebt, zul je hier een normale kaart in kwijt kunnen, in de allerrechtse zeer waarschijnlijk niet. Over de middelste twee modellen kan ik geen uitsluitsel geven.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Wimbjorno
Railgunner schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:29:
[...]

Dit zegt blijkbaar niet alles. Als ik deze serie op de site van Dell opzoek, kom ik een foto met 4 verschillende formaten kast tegen (zie http://www.dell.com/us/business/p/optiplex-780/pd). Als jij de linker hebt, zul je hier een normale kaart in kwijt kunnen, in de allerrechtse zeer waarschijnlijk niet. Over de middelste twee modellen kan ik geen uitsluitsel geven.
In mijn geval gaat het om de linker. Dus kan in principe een normale kaart in gezet worden. Zoals eerder al werd vermeld is dit misschien iets om te nemen pricewatch: MSI R5450-MD1GD3H/LP ?

Ik heb er zelf echt de balle verstand van, maar moet dit op korte termijn oplossen gezien mijn kleine scherm alleen niet meer voldoet als programmeur zijnde.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:26
Wimbjorno schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:28:
... Hier zit momenteel geen videokaart in, dus een tweede scherm zit er nu niet in...
Video wordt geleverd door de chipset. Je hebt 2 aansluitingen aan de achterkant. Een VGA-aansluiting en een Displaypoort.

Wat voor schermen moet je aansluiten? Want als je er een VGA of DVI aan moet hangen, dan kun je met een adapter van 20-30 euro gewoon je 2e scherm er aan hangen.

Er van uitgaan dat je nu je VGA in gebruik hebt en je Displaypoort niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbjorno
White Feather schreef op donderdag 27 december 2012 @ 22:59:
[...]

Video wordt geleverd door de chipset. Je hebt 2 aansluitingen aan de achterkant. Een VGA-aansluiting en een Displaypoort.

Wat voor schermen moet je aansluiten? Want als je er een VGA of DVI aan moet hangen, dan kun je met een adapter van 20-30 euro gewoon je 2e scherm er aan hangen.

Er van uitgaan dat je nu je VGA in gebruik hebt en je Displaypoort niet.
Momenteel heb ik de enige VGA in gebruik. Ik kan er een adapter bij kopen, maar als jij zegt dat die rond de zelfde prijs ligt als een simpele videokaart waar ik dan nog eens extra poorten + zelfs een HDMI uitgang bij krijg. Dus wat is nu wijsheid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Wimbjorno schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:08:
[...]
In mijn geval gaat het om de linker. Dus kan in principe een normale kaart in gezet worden. Zoals eerder al werd vermeld is dit misschien iets om te nemen pricewatch: MSI R5450-MD1GD3H/LP ?
Ja, dit zou inderdaad een prima kaart zijn. VGA, DVI en HDMI en zeker niet duur. Lijkt mij een prima aanschaf! Heb je nog naar de beschikbare aansluitingen op het moederbord gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:26
Bedrijfsmatig zal de ICT-afdeling blijer zijn met een adapter. Daarvoor hoef je geen drivers te installeren, bij te houden en supporten.

De chipset kan wel VGA en DVI aan, dan is de prijs van een adapter een stuk lager. Dat doen ze op mijn werk.

Bovenstaande buiten beschouwing gelaten is een traag insteekkaartje met daarop de benodigde aansluitingen natuurlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbjorno
White Feather schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 09:53:
Bedrijfsmatig zal de ICT-afdeling blijer zijn met een adapter. Daarvoor hoef je geen drivers te installeren, bij te houden en supporten.

De chipset kan wel VGA en DVI aan, dan is de prijs van een adapter een stuk lager. Dat doen ze op mijn werk.

Bovenstaande buiten beschouwing gelaten is een traag insteekkaartje met daarop de benodigde aansluitingen natuurlijk prima.
Mag ik zo vrij zijn om te vragen of je misschien ook een juiste aanrader voor me hebt als het aankomt op adapters? Ik ben niet te lui om zelf te zoeken, maar moet dit binnen korte tijd op zien te lossen en wil daarom geen fouten maken of producten moeten terug sturen.

Enorm bedankt voor je reply en suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontwing
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-04 13:02
Ik heb afgelopen jaar nog een Optiplex met onboard video geupgrade met een Asus HD 5450, kaartje voldoet volgens de klant nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy1999
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-02 23:16
Ik heb nog een gt 220 voor je liggen met nieuwe superstille cooler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59

Cheezus

Luiaard

Ik zou gewoon die MSI 5450 kopen, voldoet prima aan de eisen en is de goedkoopste kaart. 2e hands aanschaffen heeft voor low-end kaarten geen toegevoegde waarde, het scheelt misschien een tientje maar nu heb je gewoon een nieuwe kaart, als er iets stuk gaat heb je dus gewoon garantie in plaats van gezeur..

edit:
VGA is ook niet meer van deze tijd en heeft ook niet mijn voorkeur, op hogere resoluties is het ook minder scherp dan digitaal (DVI/HDMI/DisplayPort).

[ Voor 21% gewijzigd door Cheezus op 30-12-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbjorno
Door onverwachte drukte nog steeds niet aan toe gekomen om daadwerkelijk die videokaart te bestellen. Gezien de vele suggesties bump ik het topic nogmaals omdat ik nog niet helemaal weet wat nu het beste voor mijn probleem / vraag is. Voor wie zo aardig is, graag nog wat extra advies.

Mijn dank ik groot !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:10
Het antwoord heb je toch al?
Een Radeon 5450 is ongeveer even sterk als de igp van bijv. een i5-3470.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Ik heb laatst voor 30,- een HD 4770 overgenomen voor kennissen die op een chipset graphics NFS zaten te spelen... Zijn nog steeds leuke kaartjes voor een laag budget :).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:29
True, maar die verbruiken wel VEEL meer dan een 5450/6450, welke voor de TS al prima zijn.
Pagina: 1